TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Audi A3 (2003–2012)

Összesített értékelés:
Előnyök

Utazási kényelem

Gazdag motorválaszték

Kitűnő kidolgozás

Jó vezethetőség

Gazdaságos turbódízelek

Az autóról

Az Audi A3 2003-tól gyártott, második generációja a kompakt autók telített kategóriájának tagja. A márkának köszönhetően persze ezen belül a prémium termékek közé tartozik és az egyes BMW-vel, a svéd Volvo C30-cal vagy az olasz Alfa-Romeo Giuliettával versenyzik a vásárlók kegyeiért. Az A3 teljességében a robosztusságával tűnik ki, melynek alapja az igazolt vállalati technika és a példás autó kivitelezés. Így a teljes körű megbízhatósága is átlagon felüli. Az autó dizájnja beleillik a gyártó jellegébe és nem hiányzik a méretes hűtőmaszk sem, ami az Audi márka tipikus ismertetőjele. Érdekességet jelent a karosszériatervezés. Az A3-at kezdetben klasszikus háromajtós hatchback-ként árusították, később került forgalomba az ötajtós kivitel, a Sportback, amely a hatchback és a kombi között helyezkedik el. Bár hosszabb a háromajtósnál, a tengelytáv változatlan maradt. Időnként lehet szerezni kétajtós kabriót is. A műszaki alapot itt minden esetben az ötös Volkswagen Golf platformja jelenti.

Hagyományosan széles a kínált motorok palettája. Viszont távolról sem megfelelő mindegyik az A3 meghajtáshoz. Az alap a 75 kW teljesítményű 1600-as, amely az autó bemérésére kicsit kevés, másrészt viszont kisebb éves futásteljesítményre elegendő és tisztességes a fogyasztása. Az erősebb közvetlen üzemanyag befecskendezésű motor - vagyis az 1.6 FSI – nem túl jó választás, az üzemanyag-fogyasztás a vezetési stílustól függően ingadozik, és a motor sem tartozik a legmegbízhatóbban közé. Ez sajnos bizonyos mértékben az A3 motorházteteje alá került, TSI motorokra is érvényes. Ezek problémái a forgalmazási láncból már megfelelően ismertek, ezért ennek a típusnak a vásárlásakor nagyon elővigyázatosnak kell lenni. Itt a következő változatokkal találkozhatunk:1.2 TFSI 77 kW-tal és 1.4 TFSI 92 kW-tal. Az erősebb 1.8 TFSI (118 kW) már nem küzd ezekkel a problémákkal, de ehelyett másmilyenek fordulnak elő nála.  A kétliteres motornak 110 kW-os teljesítménnyel nagyobb a fogyasztása. A turbófeltöltős változat 147 kW-tal már valóban gazdaságosabb megoldás, de a hétköznapi csúcs a hathengeres 3,2 literes 184 kW-os teljesítményű motor lehet. A teljes csúcs pedig az S3 kétliteres turbófeltöltős változata 195 kW-ra hangolva.

A dízelmotoroknál egyszerűbb a szerkezet és az az érvényes, hogy a kisebb egységek megbízhatóbbak. Az alap az 1.9 TDI motor volt 77 kW teljesítménnyel, ez után következik a kétliteres 103 és 125 kW-os verzióban. A modell gyártási folyamatában az A3-ba az 1900-as helyett fokozatosan az újabb 1.6 TDI egységeket szerelték 66 és 77 kW-os verzióban.

Felszereltség

Az Audinál gyakran kell a különböző felszereltségekért felárat fizetni, viszont ellentétben a kategória többi autójával az A3 átlagon felüli alapfelszereltségű. Sőt az Audit vásárlók nem félnek a felártól, tehát a használtautó-piacon lehet találni tényleg nagyon jó felszereltségű modelleket is.

Dizájn

A második generációs Audi A3 tévedhetetlenül az ingolstadti autók családjába tartozik. A külseje visszafogott, szinte autoritatív. Az A3-nál nagy különlegességnek számít a formailag két, jelentősen különböző karosszériával történt kivitelezés. A Sportback praktikusságra, míg a háromajtós kivitel eleganciára törekszik.

Fogyasztás

A konszernbe tartozó autók motorháztetői alatti turbódízelek általában kedvező üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhetnek - az Audi A3 sincs ezzel másként. Végülis ennek köszönhetően tartozik a közkedveltebb motorizáláshoz. A benzinmotorok a fogyasztás szempontjából rosszabbul állnak, de a TSI motorok kellemesen gazdaságosan képesek működni.

Vezethetőség

Az Audi A3 vezetési tulajdonságai a kategória csúcsához tartoznak. Az ötös Golf futóműve nagyon biztos és pontos autóvezetést tesz lehetővé, mindemellett jól tompítja az út egyenetlenségeit. Az elektromechanikus szervokormány túl bravúros visszajelzést nem nyújt. Az érdeklődők számára az összkerékmeghajtású változatok is elérhetőek, habár ezeknél nem a klasszikus Quattro rendszerről van szó, az Audi ezeknél a klasszikus Haldex tengelykapcsolót alkalmazza. A sportos vezetés szerelmeseinek az S3 modell készült, amely valóban rendkívüli élményeket nyújt.

Biztonság

Audi A3 nagyon jó biztonsági felszereltségű, robusztus autó, ennek köszönhetően a biztonságossága nagyon jó szinten van. A törésteszteket az autón 2003-ban, nem sokkal a bevezetése után végezték el, és négy csillagot kapott, ami akkor standardnak számított.

Gyakorlatiasság

Az Audi A3-nak határozottan nem az a feladata, hogy praktikus autó legyen, ennek ellenére mégis kellemes meglepetést okoz ezen a téren. A hátsó üléseken nincs felesleges tér, de azért el lehet férni, a csomagtér tisztességes méretű, 350 literes térfogattal rendelkezik a háromajtós kivitelnél, és  370 literessel a Sportbacknél. Vigyázzunk azonban az összkerékmeghajtású modellekkel, ott körülbelül 70 literrel kevesebb hely van.

Kényelem

Az A3 Golftól átvett futóműve mintaszerű példája a kitűnő vezethetőség és a rugózás tökéletes kényelemének ötvözésének. A hangolás valóban kiváló és az A3 ebben a tekintetben kategóriájának abszolút csúcsát jelenti. Az utasok élvezhetik az értékes belső teret, amelyben az emberek többségének helyhiánytól sem kell szenvednie.

Üzemeltetési költségek

Az Audi A3 az igazolt technikának és a nagyon jó kivitelezésnek köszönhetően az átlagon felüli megbízhatóságú autók közé tartozik. A dízelmotorok és némelyik benzinmotor fogyasztása is alacsony, nagyobb kiadásokat csak a nem tervezett javíttatások jelenthetnek. A szervizelés is mérsékelten költségesebb.

Audi A3



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ