TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Audi A4 (1994–2001)

Összesített értékelés:
Előnyök

Elegáns megjelenés

Összkerék-meghajtású változat

Megbízható és tartós konstrukció

Minőségi kidolgozás

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

1994-ben az akkori Audi80 felváltotta egy új modell, az A4, mely elsőként vezette be az ingolstadti autógyár új elnevezési módszerét. A Sedan, majd az egy évvel később megjelenő kombi egy középkategóriás autó elegáns vonalait tükrözi, melyek máig nem mentek ki a divatból. Az új A4 az autógyár hírnevét volt hivatott felemelni, hogy jobban felvehesse a versenyt az akkori ellenfelekkel, a BMW-vel és a Mercedessel. Ez többé-kevésbé sikerült is. Az A4 kitűnt a minőségi felhasznált anyagokkal és a kiváló kidolgozottsággal. A felhasznált technika az adott osztályon belül, korának legkiemelkedőbbje. Bár mai szemmel nézve nem túlzottan bonyolult. Ezeknek a tulajdonságoknak a kombinációja az első generációs A4-ből egy tartós járgányt eredményezett, mely korának előrehaladtával is tartja magasabb árát. Másfelől, aki elérhető áron szeretne prémium kategóriás autót vásárolni és kisebb a költségvetése, az biztosan beleszeret az A4-be. Az autó előnye, hogy nem kíván tulajdonosától magasabb befektetést, de vigyázni kell a konkrét autó állapotára. Néhány jávítási költség magas lehet, még akkor is, ha az utángyártott alkatrészekhez egyszerűen hozzá lehet férni.

Az elegáns külsőhöz az Audi A4 hangulatos, sok helyet biztosító belsőt nyújt. Ebből a szempontból az A4 sokkal jobb, mint ellenfele a BMW3, mely sokkal szűkösebben hat. Nagyon jó a vezetési komfort, ellenfeleinél sokkal jobb a hangszigetelése is. Korrózióvédelme is kiváló és tetszeni fognak a menettulajdonságok is. Bár a középkategóriás autók azóta sokkal messzebb tartanak, az A4-nek jól olvasható és agilis a futóműve. Ráadásul a piacon ráakadhatunk összkerék-meghajtású quattro modellre is, mely szinte bármilyen minőségű úton megállja a helyét.

Az A4 motorkínálata nagyon gazdag. Az alapot az ezerhatszázas 74kW (az 1999-es ráncfelvarrás után 75 kW) teljesítménnyel. Az ennek az Audinak kicsit gyenge és csak a nyugodt sofőröknek kedvez. Nagyon érdekes, hogy az A4 talán csak abban az időben volt az egyetlen autó, amely az újdonságnak számító benzines ezernyolcszázas 92 kW motorral rendelkezett. Az összetett ötszelepes konstrukciót a koncern más modelljeiből is ismerjük, de egyedül az A4 hoz megfelelő dinamikát és üzemanyag fogyasztást. Érthetően jobb menettulajdonságokkal rendelkeznek a dízelmotoros változatok 110 vagy 132 kW teljesítménnyel. Vigyázni kell azonban a turbófeltöltőre. Az A4 motorházetője alá hathengeres is került – alapját a 2,6 V6 110 kW aggregátor képezi. Modernebb változat a 2,4 V6 125 kW. A 2,8 motor 128 majd 142 kW teljesítményt nyújt. Figyelemre méltóak az S4 és az RS4 extrém verziók. Ezek nagyon értékesek, a motorháztetőjük alatt duplaturbós hathengeres 2,7 literes változat van. Az S4 teljesítménye 194 kW, az élesebb RS4-nek 280 kW.

A kínálatból nem hiányozhatnak a turbódízelek sem. Az ismert 19, TDI a szinte tönkretehetetlen 66kW-os motort kínálja. Ugyanennek erősebb verziója a 81 kW-os változat. Az egyetlen következő választás a hathengeres 2,5 literes 110 kW, mely azonban javítási szempontból bonyolultabb.

Felszereltség

Az akkori középkategóriás autók között az Audi A4 érthetően a legjobban felszerelt autók közé tartozott. Mai szemmel tekintve kevés dolog lep meg bennünket. Nem tartalmaz semmilyen forradalmi újítást, és tulajdonosának meg kell elégednie a ma már csak átlagosnak számító komfortelemekkel.

Dizájn

Megjelenés szempontjából az Audi A4 nem számít olyan klasszikusnak mint az akkori BMW 3 sorozat, de máig nem néz ki rosszul. Máig használt konzervatív, kerek vonalait az Audi folyamatosan  tökéletesítette, így tehát az első A4 ma sem néz ki elavultnak.

Fogyasztás

Ha takarékos Audit szeretnénk, keressük a négyhengeres dízel 19, TDI változatot, mindegy, milyen teljesítménnyel. Minden esetben meglepően alacsony ugyanis a fogyasztása. A benzinesek közül jól működik az ezernyolcszázas, ebben az esetben kivételesen a szívómotoros is.

Vezethetőség

A maga idejében az Audi A4 nagyon jó vezetési tulajdonságokkal bírt, melyek ugyan nem voltak olyan sportosak, mint a BMW3, de így is dicséretet érdemel. Nagy biztonságot nyújt az összkerék-meghajtásos Quattro változat, melyek az első generációban nagyon értékesek. 

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken az Audi A4 nem teljesített túl jól. 1997-ben három csillagot szerzett, ebből egyet kihúztak a nagy sérülésveszély miatt. Mai szemszögből átlagon aluli biztonsággal rendelkező autóról beszélhetünk.

Gyakorlatiasság

Az Audi A4 első generációja nagyobb utastérrel büszkélkedhet, mint ellenfele a BMW3. Az utasok nem panaszkodhatnak a helyhiányra. A csomagtartó inkább csak átlagos méretű, ez a sedanra vonatkozik. Annak ugyanis 440 literes a csomagtere, míg a kombi verzió csak 390 literes, de tere variálhatóbb és jobban kihasználható.

Kényelem

A középosztály prémium kategóriás autójától kiváló vezetési komfort várható el és ezt az A4 be is bizonyítja. A futómű beállítása a maga idejében mintaértékű volt. Ma ugyan már kissé idejét múlt, de az A4 még mindig egy kényelmes autó. Jó a hangszigetelése is.

Üzemeltetési költségek

Az első generációs Audi A4 egy nagyon jó minőségi autó, megbízható és tartós technikával. Korára és futott kilométereire való tekintettel előfordulhatnak nehézségek, és az alkatrészek nagyobb összeget is elvehetnek a költségvetésből, mint az egyszerűbb autók esetében.

Audi A4



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ