TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Audi A4 (2001–2005)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő vezethetőség

Prémium image

Gazdag motorkínálat

Kiváló összkerékhajtás

Alacsony fogyasztás a dízelmotoroknál

Az autóról

A második generációs Audi A4-est két, kinézetre jelentősen különböző kivitelben gyártották, amelyeket néha két külön generációnak is tarthatnak. Műszakilag persze az autók gyakorlatilag azonosak. Az első, belső B6 (8E típus) jelölésű 2001-ben jelent meg és 2005-ig gyártották, aztán felváltotta a modernebb kivitel. A régebbi A4 modellnek hagyományos kerek formája van, klasszikus hűtőráccsal, amely nem érinti a lökhárítót. Ez az összességében elegáns autó tehát kitűnő választás azok számára, akik visszafogottan kinéző középkategóriás, prémium autót szeretnének.

Az A4-re nagyon jellemző a széles választék a kivitelezésben és motorokban is. Karosszériában a sedanhoz és a kombihoz a modell élete során jött még a kabrió (8H típus), választani lehet első- vagy összkerékmeghajtású verziók közül, a hajtóművek választéka hasonlóan bő, mint a váltóválaszték. Annak azonban, aki A4-t vesz, számolnia kell - az egyébként nagyon szép és minőségi belső térben - a kevesebb hellyel, illetve egészében véve a tolvajok nagyobb fokú érdeklődésével.

A motorok közül a 1.9 TDI-k belsőégésű kivitelei a klasszikusak 74 és 96 kW közötti teljesítménnyel. Ezek a gazdaságos fogyasztásukról ismertek, de több évnyi használat után vagy nagyobb futott kilométerszámnál fontos figyelni a turbófeltöltő állapotára. Az erősebb, hathengeres 2.5 TDI is három teljesítményszinttel került a kínálatba 114-től 132 kW-ig, és egészen gazdaságos, ám főleg az erősebb változatok jelentős turbóeffekttel küzdenek és a hathengeresre nem túlzottan finomítottak. A benzinmotorok közül az alap 1600-ast jobb kihagyni, mert túlságosan gyenge. A kétliteres benzines 100 kW-tal még szintén nem az igazi, és a 2.0 FSI motor 110 kW-tal ebben a kivitelben a változatosság kedvért műszaki problémákkal küzdhet. Biztosabb választást jelent a turbófeltöltős 1800-as, amelyet három kivitelben találhatunk meg a motorháztetők alatt 110-től 140 kW-ig. Ennél is figyelni kell a turbófeltöltő állapotára, de egyébként megbízható motor, jó teljesítménnyel és tisztességes fogyasztással. A hathengeres benzinmotorokat felváltják a 2,4 és a 3,0 literesek. Míg a kisebb kivitelűeknek nem túl nagy a teljesítményük, a háromliteres 162 kW-tal képes jól megmozgatni az A4-et. Az ínyencek választása, bár a használtautó-piacon nem túl gyakori, a sportos kivitelű S4, a kitűnő nyolchengeres 4,2 literes 253 kW teljesítményű motorral. Ez a kivitel azon kevés eshetőségek egyike, amivel megoldható, hogy nyolchengeres motorhoz jussunk hozzá egy középkategóriás autó motorházteteje alatt.

Felszereltség

Prémium autó nem jelent magától éretetődően kitűnő felszereltséget, a gyártók szívesen fizettetik meg a jobb kivitelt és az extrákat, amit persze nem adnak olcsón. Használt autó keresésénél azonban ennek nincs jelentős szerepe. Az A4 szegényesebb verziói nem igazán gyakoriak és a jobban felszerelt modellek ára sem sokkal magasabb, tehát határozottan megéri ilyen darabokat keresni.

Dizájn

Az A4 ráncfelvarrás előtti második generációja a középkategória prémium szegmensének konzervatívabb autói közé tartozik. Az autó külalakja kiegyensúlyozott és visszafogott benyomást kelt. Emellett tulajdonképpen szinte mindegy, hogy a vásárló melyik karosszériatípust választja.

Fogyasztás

Az 1.9 TDI motorok, az A4 a ráncfelvarrás előtti második generációjában a legközkedveltebbek, gazdaságosságuknak köszönhetően. Kedvező fogyasztása van a hathengeres dízelmotoroknak is, amelyek egyben jobb vezetési teljesítményt is nyújtanak. A benzinmotoroknál a fogyasztás hagyományosan magasabb, de például a turbófeltöltős 1.8 arról ismert, hogy a magast teljesítmény mellett gazdaságos tud maradni.

Vezethetőség

Az Audi A4 a biztonságot jelenti a vezethetőséget illetően. Sőt aki például gyakran autózik a hegyekben vagy havas utakon, értékelni fogja az összkerékmeghajtású verziókat. Összességében az érvényes, hogy az A4 jól fekszik az úton és képes megfelelően fürge lenni a kanyarokban, bár ezen a téren nem egyenlő a legnagyobb versenytársával, a hármas BMW-vel.

Biztonság

Az Audi A4-re 2001-ből négycsillagos értékelést ért el az Euro NCAP törésteszteken. Az autó prémium karakterét pozitívan támasztja alá a lényegesen szélesebb biztonsági felszereltség, mint ami abban az időben megszokott volt. A biztonsághoz pozitívan járulnak hozzá elsősorban az összkerékmeghajtású verziók a biztos vezetési tulajdonságai.

Gyakorlatiasság

Egy kissé különös, de a középkategória prémium szegmensének autói nem bővelkednek mértéken felüli hellyel sem az utasok, sem a csomagok számára. Az A4 belső terének űrtartalma csak átlagos és a csomagtér egyáltalán nem kelti fel a nyaralótulajdonosok érdeklődését. A tulajdonosok többsége azonban a sedan 460 literével vagy a kombi 440 literével probléma nélkül együtt tud élni.

Kényelem

Míg a versenytárs BMW elsősorban csúcsminőségi vezethetőségre törekszik, az Audi A4 inkább komfortos autó, de persze nem annyira, mint a C osztályos Mercedes. Összességében az A4 kényelmes autó, annak ellenére, hogy csak átlagos méretű helyet nyújt az utasoknak.

Üzemeltetési költségek

Az Audinál nem meglepőek a magasabb szerviz- és pótalkatrészköltségek, prémium márkánál ezekkel a tényezőkkel számolni kell. Kedvezőbbek lehetnek ezzel ellentétben az üzemanyagköltségek a dízelmotoros változatoknál, és nem is minden alkatrész esetében kell, hogy túlzottan magasak legyenek az árak, tekintettel a konszernbeli eredetükre.

Názor odborníka

 



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ