TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Audi A4 (2008–napjainki)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő vezethetőség

Jó térelosztás

Gazdag motor és típuskínálat

Kiváló összkerékhajtás

Tiszteletkeltő dizájn

Az autóról

2008-ban került forgalomba az Audi A4 harmadik, néhányak szerint viszont már a negyedik generációja. A sorrend attól függ, hogy a második generációs B6-ot és annak ráncfelvarrott verzióját, a B7-et egy, vagy két modellnek tekintjük-e. Mindenesetre a 2008-tól gyártott Audi A4 belső jelölése B8 (8K típus) és az előző sikeres típusokra épül úgy, hogy a hiányosságaikat igyekszik kiküszöbölni. Habár az Audi azt állítja, hogy az A4 most a legsportosabb prémium középkategóriás sedan, a valóságban ez azért nem igaz. Persze az teljesen biztos, hogy megbízhatóan képes óriási mennyiségű kilométert elfogyasztani. Az A4 a kategória egyik legkomfortosabb autója és vezetési tulajdonságai az elsőkerék-meghajtású autóknál az abszolút csúcsot jelentik. Az új A4 esetében a kissé szűkös belső térre panaszkodtak, de ennél az autónál a legnagyobb újdonság, hogy minden irányban elegendő hely van.  

Az A4generációi közül a B8 dizájnja a gyártó akkori stílusából táplálkozik, amelyben a masszív hűtőrács dominál. Összességében ez autó az előző generációhoz képest kicsit agresszívebb, de emellett optikailag könnyedebb külsőt kapott. A könnyedség jobban érződik a volán mögött is. Ez elsősorban abból fakad, hogy az Audinak, az MLP platformnak köszönhetően, sikerült jobban elosztania a terhet az első és a hátsó tengely között. A kanyarokban az A4 fürgébb, mint a régebbi generációk, de a hármas BMW-től vagy az aktuális Mercedes C-től azonban mégis kissé lemarad. Másrész mindkettőt lekörözi a kényelmességével és a tágas belső terével. Ami a karosszériaváltozatokat illeti, csak a hagyományos sedan és kombi maradt meg a kínálatban, a kupé és a kabrió feladatát átvette az A5 széria. A kombi elérhető Allroad Quattro kivitelben is, megemelt fényszóró magassággal. A4-re ismét jellemző a nagyon széles motorkínálat, ennél a generációnál elsőként lehet a motorokat a klasszikus manuális, automata és CTV váltón kívül, kettős tengelykapcsolós DSG váltóval is kombinálni. A motorpaletta gazdag, de a kínálatot az előző generációkhoz képest összességében egyszerűsítették és átláthatóbbá tették. Előny, hogy a motorok jobban össze vannak hangolva az autó karakterével, tehát a választás fő kritériumai kizárólag a fogyasztásra és a dinamikára vonatkozó igények lehetnek.  A benzinmotorokat a négyhengeres 1.8 TFSI (88 a 125 kW) és a 2.0 TFSI (155 kW) képviseli. Kezdetben a kínálat csúcsa a hathengeres 3,2 literes FSI volt 195 kW-os teljesítménnyel, az újabb modelleknél ezt a 3.0 TFSI motor helyettesíti 200 kW-os teljesítménnyel. Szintén elérhetőek az gyors változatok, az S4 és a RS4. Az S4-nek háromliteres hathengeres motorja van 245 kW-ra hangolt kompresszorral, a legélesebb kivitel még mindig a csodálatos, nagy sebességű nyolchengeres 33z1 kW-os teljesítménnyel.  A turbódízelek kínálatát a különböző teljesítményű négyhengeres 2.0 TDI (88, 100, 105 a 130 kW) és hathengeres 3.0 TDI (150 a 180 kW) verziók alkotják. Mindkét motor üzemanyag-befecskendezése Common Rail.

Felszereltség

A német prémium autógyártók nem viszik túlzásba, hogy modelljeiket túl gazdag alapfelszereltséggel helyezzék forgalomba, inkább a vásárlóval fizettetik ki extrák egész sorát. A használtautó-piacon persze általában jobb felszereltségű modelleket találhatunk. A fizetős extra felszereltség széles kínálatára való tekintettel az egyes elemek konkrét listáját érdemes alaposan ellenőrizni.

Dizájn

Az A4 harmadik generációja nagyobb karosszériával jelent meg, amely agresszívebb hatású, de emellett könnyedebb benyomást kelt, mit az elődei. Az autó az előrébb helyezett első tengelynek köszönhetően kiegyensúlyozottabb arányokkal rendelkezik, és oldalán érdekes az ablakoktól a lökhárító irányába futó vonalvezetés.

Fogyasztás

Az A4 teljesen új motorpalettájában a motorok jobban össze vannak hangolva az autók karakterével. A túl gyenge és nagy fogyasztású alap motoroknak befellegzett, a fogyasztás most lényegében megfelel a teljesítménynek és a sofőr vezetési stílusának. Tipikusan gazdaságosak a kétliteres turbódízelek, még ha az is igaz, hogy a versenytársak képesek ugyanilyen kategóriás gazdaságosabb autók létrehozására is. A háromliteres TDI sem dicsekedhet éppen a gazdaságosságával. Ugyanez érvényes a benzines hathengeresre is, bár másrészt a fogyasztása nem lep meg szédítő értékekkel.

Vezethetőség

Audi A4 a saját kategóriáján belül mindig a nagyon kényelmes autók közé tartozott, a kiváló futómű remek lengéscsillapító mögé rejtőzik, és jól fekszi az utat. A harmadik generációnál a vezetési tulajdonságok még inkább előtérbe kerülnek, így az elsőkerék-meghajtású autók között az A4 a csúcsot jelenti. Talán csak a kissé távoli vezérlése miatt veszít kicsit.

Biztonság

Euro NCAP töréstesztjein elért ötcsillagos eredmény minden modern autó számára szinte kötelező, és ez az eredmény érvényes a 2008 óta gyártott A4-re is. Sőt prémium autóként az A4-nek egész sor fejlett biztonsági rendszere lehet. A kérdés csak az, hogy az eredeti tulajdonos mennyit volt hajlandó fizetni az extrákért, ezért a használt autók felszereltségét érdemes figyelmesebben áttanulmányozni.

Gyakorlatiasság

Az A4 régebbi verzióit sokszor érte bírálat a nem elegendő helykínálat miatt, a harmadik generációt ezekkel a kifogásokkal nem lehet illetni. Itt elegendő hely van, a belső tér ennek ellenére inkább meghitt benyomást kelt, de az A4 még mindig nem tartozik a rekorderek közé könnyedségben.  A csomagtér tisztességesen megnőtt: 480 literesre a sedannál, és 490 literes a kombi Avantnál.

Kényelem

Audi A4 hagyományosan a szegmens legkényelmesebb autói közé tartozik és a B8-as generációra ez duplán érvényes. Egy megbízható, hatalmas kilométerfalóról van szó, amelyben egy hosszú út során sem unatkoznak az utasok. Az egyetlen, ami a kényelmet elronthatja a nagy alacsonyprofilú kerekek, amelyek habár jól állnak az A4-nek, de érthető módon rosszabbul csillapítják az út egyenlőtlenségeit.

Üzemeltetési költségek

Az A4 B8-as generációja a használt autók között fiatalabbnak számít, tehát elvárható, hogy a fenntartási költségeinek nagy része üzemanyagköltségből és a rendszeres általános szervizből fakadjon. Összességében azonban viszonylag magas alkatrész- és javítási árakkal kell számolni, az esetleges komolyabb meghibásodások a tulajdonosnak nagy kiadást jelenthetnek.

Audi A4



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ