TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Citroën C4 Picasso (Grand Picasso) (2006–2013)

Összesített értékelés:
Előnyök

Nagy belsőtér

A belső variálhatósága

Vezetési komfort

Attraktív dizájn

Az autóról

A Citrën C4 Picasso a közkedvelt és sikeres Xsara Picasso-t követi. Pár év múltával a két autót egyidőben is gyártották. Hogy az újdonság ne legyen elődje ellenfele, a Citroën egy hosszított C4 Grand Picasso –ra keresztelt változattal rukkolt elő, melynek belső tere hétszemélyes utastérré alakítható. Ezt a verziót még 2006-ban is árulták, 2007-től azonban már kapható volt a  C4 Picasso ,,rövidített,, változatban is. Mindkétt modellnek egyforma a dizájnja és technikai szempontból a hatchback C4 az alapja. Elődjétől átvette a bő helykínálatot is. Mindkét autó első tere nem hogy csak bőséges hellyel kínál, de nagyon légies is. A rengeteg rakodási felület és a belső tér átalakíthatósága is megörvendeztet bennünket. Az ötszemélyes változat csomagtere 500 literes, a hosszabbított verzió ötszemélyes változata 575 literes rakodóhelyet kínál, ami bizony nem kevés. Hétszemélyes változatban a rakodótér 208 literre csökken, ami viszont nem sok. A harmadik sor ülései komplett a padlózatba süllyednek, tehát ha használaton kívül vannak, nincsenek útban. Csakhogy a belső térnek van egy hátrányos oldala is. A felhasznált anyagok egyszerűbbek, mint a konkurenciánál, bár a Xsara belső terének kialaításánál jobban sikerült. Ezen a téren még mindig nem éri utól ellenfeleit. A vezetőnek útjában állhat a középen elhelyezett tárolórekesz, mely azt jelenti, hogy a sofőrnek az adatok ellenőrzésekor a normál látókörön kívülre kell néznie.

A motorháztető alatt megtalálhatjuk a benzines és a dízelmotorokat is 1,6 vagy 2,0 literes változatban is. Legnagyobb választéka az ezerhatszázasnak van. A benzineseket az alap 1.6 VTi 88 kW adja, második fokozata a THP motor 103 kW teljesítménnyel. A tizenhat szelepes ezerhatszázas 110 kW-os. Az erősebb THP változat 115 kW –ot nyújt. A dízeles HDi –nek  80 vagy 82 kW a teljesítménye. A magasabb teljesítményű autót a 2010 után kezdék gyártani. Az erősebb változat a gazdaságosabb e-Hdi verzióban is kapható. A kétliteres motor a dízelmotorok kínálatában nagyobb. A Hdi-nek itt 100, 110 vagy 120 kW is lehet a teljesítménye. A dízeles kétliteresre érvényes, hogy még mindíg takarékosak és hosszú távon megbízhatóbbak, mint az ezerhatszázas. A benzines kétliteresnek 103 kW, úgy, mint az 92 kW-os ezernyolcszázas a kevésbé sikerült motorokhoz tartoznak köszönhetően a magasabb fogyasztás miatt. Vezetési tulajdonságukat tekintve inkább az átlaghoz sorolhatóak, a Picasso nem egy ravasz autó, de látni lehet a  komfortra való határozott törekvést.

Felszereltség

A Citroën C4 Picasso és a Grand egy szolíd családi autó. A sok alblakfelülettel ellátott kocsiban jól jön a standardként beszerelt klíma. Az autó elektromos rögzítőfékkel , hegymeneti elindulássegítővel és még tempomattal is felszerelt. Kifejezetten magas komfortélményt nyújtanak a továbbá beszerelhető elemek.

Dizájn

A Citroën C4 Picasso 2013-ban egy futurisztikusabb dizájnnal rendelkező új generációval bővült, de ez a változat évek múltán sem tűnik majd elavultnak. Ellenkezőleg, az autó kellemesnek és kiegyensúlyozottnak hat, mely nem nagyon öregszik. Már az előző Xsara Picasso megtartotta hosszútávú esztétikus küllemét.

Fogyasztás

A C4 Picasso dízelmotorral a legközkedveltebb, mely dicséretet érdemel kedvező fogyasztása miatt. Ez mindenekelőtt az ezerhatszázas Hdi-ra érvényes, melyek valóban gazdaságosan közlekednek. Nem teljesítenek rosszabbul a dízeles kétliteres Hdi változatok sem, ellentétben a szomjasabb, benzines 1.8-as és 2.0-es motorokkal.

Vezethetőség

A Citroënu C4 Picasso futóműve elsősorban kényelmesre van hangolva. A kényelmes és légies családi autó esetében a kissé simulékony vezetési használatot elfelejthetjük, nem várhatunk el nagy vezetési élményt. Feszesebb a kanyarvétel és a vezérlés nem éppen kommunikatív. Másrészről a menettulajdonságok nem alattomosak és egészében véve pontosak is.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken a Citroën C4 Picasso kétszer is átesett, először 2006-ban, majd 2009-ben is. Mindkét esetben, tehát a szigorúbb módszer szerint is a maximális öt csillagot szerezte meg. Biztonsági felszereltsége megfelel kategóriájának és a C4 koncepriójával máig modenr autónak mondható, mely utasait jól meg tudja védeni.

Gyakorlatiasság

Osztályában már az előző Xsara Picasso is átlagon felüli praktikus és tágas autónak számított. A Picasso C4 ezt folytatja, a két méretváltozat elég helyet és nagy belső variálhatóságot kínál.

A hétszemélyes változat harmadik sorának ülései teljesen a padlózatba süllyednek, így az autó 575 liternyi csomagot tud magával vinni. A rövidebb verziónak 500 literes a csomagtere. Az autónak még számos rakodótere van, összeségében tekintve az autó átlagon felüli térrel rendelkezik.

Kényelem

A komfort tekintetében a Picasso C4 egy nagyon jó választás. Az autó egyenletesen halad és egészében jól csillapítja az út hibáit. Az utasok értékelhetik a légies és jó fényviszonyokkal rendelkező utasteret, mindkét oldalon bőséges a hely. Az ülések is nagyon kényelmesek. Másfelől a belső tér átlagos kivitelezése vezethet az utasok körében enyhe elégedetlenséghez.

Üzemeltetési költségek

A Citroën C4 Picasso elsősorban dízel motorral közkedvelt, mely alacsony fogyasztásáról híres. Összességében a piacon az ezerhatszázasok fordulnak elő legtöbbször, melyeket azonban gyakran típushibák jellemeznek. A megbízhatóság és az előrelátható motorjavítás költségei szempontjából kedvezőbbek a kétliteres autók.

Citroen C4 Picasso



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ