TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Citroën Xsara Picasso (1999–2010)

Összesített értékelés:
Előnyök

Belső tér tágassága

Vezetési komfort

Vonzó dizájn

Kedvező árak

Széles autó választék

Az autóról

A Citroën Xsara Picasso a PSA csoport nagyon gyors válasza volt a forradalmian új MPV csoport Renault Mégane Scénic-re. Az autó karosszériájának tojásdad alakját, mely máig tetszetős, az átdolgozások után is meghagyták. Ez a tervezők ügyességét bizonyítja. A Xsara Picasso (igen, a modell a híres festőről kapta a nevét) nagyobb volt, mint francia elődje, és ez meglátszott a tágas belső tér kialakításán is. Egyik ülés sem szűkös az utasok számára. Az autó variálhatósága példamutató és dicséretet érdemel a sok rakodásra alkalmas tartó és felület. A hátsó ülések eltolhatóak, ledönthetőek vagy akár teljesen kivehetőek. Így egészen érdekes nagy teret kaphatunk. Már az alap változatban is nagy tér áll rendelkezésre, 550 literes csomagtartója még ma is kategóriájában átlagon felülinek modnható. A hosszú tengelytávval rendelkező futómű a maga idejében bizony érdekes megoldásnak tűnt, melyből az autó hosszanti stabilitása profitált, például az autópályán való utazáskor. Másfelől a menettulajdonságokban gyengébb a Picasso, látni lehet, hogy a gyártó minden figyelmét a komfort kötötte le. Éppen ezek miatt az erős jegyek miatt, a Xsara Picasso-t szokatlanul sokáig gyártották. Ráadásul pár évig még akkor is gyártották, amikor már piacra került a Picasso C4. Ezekre az autókra sem neház rátalálni a hazai piacon, így a Xsara Picasso-t viszonyalg öreg autóként, de fiatalabb verzióban is megtalálhatjuk a piacon. Ez érzékelhető a piaci árakon, melyek igen széles skálán mozognak, viszont összességében tekintve az árak kedvezőek.

A Picasso árának esése nagyobb, mivel a sok pozitívum mellett sok az autó hátránya is. A menettulajdonságok és a vezérlés pontatlansága nem fogják azokat a vásárlókat elrettenteni, akiknek fontos a belső tér és a kényelem. Hátrány lehet továbbá a nem éppen minőségi anyagokból kicsit rendetlenül összerakott belső tér, az idősebb autók így jobban elhasználtnak tűnhetnek. Említésre méltóak az ülések, melyek talán már nagyon is kényelmesek. Néhány utas számára túl puhának tűnhetnek és hiányozhat az oldalsó támasz is. A Picasso nem tartozik a teljesen megbízható autók közé és ez sajnos megjelenik a motorválasztékban is. Majdnem minden tjpusnak megvan a maga hiányossága, tehát az ideális motor kiválasztása nem egyszerű feladat.

A Xsara Picasso-t kétféle dízelmotorral és egy turbódízellel gyártják. A benzines négyhengert az ezerhatszázas 70 kW –os képviseli, mely egy kicsit gyengébb, az ezernyolcszázas 85 kW-os viszont nagyobb fogyasztásáról híres. A kétliteres HDI 66 kW teljesítményű motor gazdaságos, bár annak nagy tömege kihat az első futómű élettartamára. 2003-ban csatlakozott a kínálathoz a kétliteres 100 kW –os benzinmotoros, és az ezerhatszázast felváltotta a modernebb változat 80 kW teljesítménnyel. A 2004-es átdolgozás után a motorháztető alatt megjelentek a kisebb turbódízelek 1.6 Hdi 66 és 80 kW teljesítménnyel.

Felszereltség

A Xsara Picasso-t már a kezdetektől nagyon jól felszereltséggel árulták, már az alapfelszereltség része volt a klíma. Másrészről gyártásának idejéből fakadóan nem várhatunk el különösebb extra elemeket. A Picasso felszereltsége kényelmes és több, mint elégséges.

Dizájn

Kategóriájában a Citroën Xsara Picasso egy nagyon mutatós és sikeres autó. Ezt mutatja a mai töretlen népszerűsége és a modell szokatlanul hosszú élettartama, melyet utódja után is még sokáig gyártottak. Az átdolgozás után sem változott a karosszériája, mely a dizájn minőségét támasztja alá. A tervezők viszont kicsit többet foglalkozhattak volna a belső térrel. Alakjai nem rosszak, a felhasznált anyagok minősége és kidolgozottsága azonban hagy maga után némi kivetni valót. Nem tetszetős a középen elhelyezett digitális műszerfal sem.

Fogyasztás

A Xsara Picasso dízelmotorral a legközkedveltebb, bár ezek az autók a piacon kisebb számban fordulnak elő – gyorsan elfogynak és tulajdonosaik sem válnak meg tőlük nagyon korán. A dízelmotorok fogyasztása ugyanis nagyon kedvező. A benzines változatoknál már kicsit rosszabb a helyzet, főleg az ezernyolcszázas és a kétliteres fogyaszt többet.

Vezethetőség

A vezetési tulajdonságok nem tartoznak a Picasso nagy erényei közé. Az autót leginkább a komfortja miatt szeretjük, a vezérlés minimális információt nyújt utazás közben a vezetőjének arról, hogy mi is történik alatta. A hosszú tengelytávval rendelkező futómű az autó hosszanti stabilitására van pozitív hatással és nem borzasztó az autó kanyarokban való stabilitása sem.

Biztonság

A Xsara Picasso 2001-ben esett át az Euro NCAP törésteszteken, ahol négy csillagot szerzett. Ez egy jó eredmény, de tekintettel az autó korára és jellegére nem biztos, hogy megfelelne a mai kor biztonságos követelményeinek is. Másfelől a biztonsági felszerelések egész jók, az újabb modelleknél még ennél is kedvezőbbek.

Gyakorlatiasság

A Citroën Xsara Picasso nagyon praktikus belső térrel rendelkezik. Ez az elegendő hellyel kezdődik, az autó belső tere légies, az utasok semmiben sem szenvednek hiányt. A hátsó ülések csúsztathatóak, ráadásul ledönthetőek illetve ki is lehet őket szedni. Így igazán nagy csomagteret kaphatunk. A csomagtér alapmérete 550 liter, ami máig átlagon felülinek számít. A második üléssor kivétele után 2128 liternyi csomagteret kapunk.

Kényelem

A Citroën kopmakt MPV-je bemutatása idején szokatlanul hosszú tengelytávval rukkolt elő, mely a komfort szemszögéből jó húzásnak bizonyult. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Picasso jól veszi az út egyenlőtlenségeit. Ezért is talán fölösleges a puha kárpitozás, mely nem mindenkinek nyújt ideális kényelmet.

Üzemeltetési költségek

A Xsara Picasso határozottan nem a megbízhatóságáról híres. Nem ritka az elektronika meghibásodása illetve a motor is gyakran igényel javítást. A modell közkedveltségére való tekintettel az alkatrészeknek sem volna szabad drágának lennie. Az üzemanyagköltségek a motor fajtájától függnek, a turbódízelek takarékosak, a benzin motoroknak nagyobb a fogyasztásuk, bár az alap ezerhatszázas viszonylagosan takarékos.  

Citroen Xsara Picasso



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ