TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Fiat Grande Punto / Punto Evo / Punto (2005–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Takarékos és rugalmas motorok

Tágas belső

Kényelmes ülések

Kedvező árak

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

Lehet Grande Punto, Punto Evo, vagy egyszerűen csak Punto. Attól függ, melyik évben gyártották, de mindig ugyanarról az autóról van szó. A harmadik generációs kis Punto elnevezése olyan, mint a kaméleon. Ugyanez érvényes a külalakjára is, mint azt a beceneve is jelzi, már kétszer is változott. A grande Punto nevét két okból is kapta. Egyrészt, meg kellett különböztetni az elődjétől, a második generációs Puntótól, melyet továbbra is gyártottak, másrészt az elnevezés az autó nagyságára is utal.

A harmadik Punto ugyanis igencsak megnőtt, és a B kategória legnagyobb autóihoz sorolható. Ennek érthetően pozitív hatásai vannak az autó méretét tekintve, mely jelentősen megnőtt. Ily módon versenybe szállhat a kompakt kategória egyes öregebb modelljeivel. Igaz, a Punto konkurenciájának skálája időközben kiszélesedett, ez a kis hatchback a belső tér nagyságának tekintetében még így is osztályában a legjobbak közé sorolható.

Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Grande Punto megjelenését. Míg a mostani Fordokról gyakran beszélik, hogy olyan a maszkjuk, mint az Aston Martiné, addig a kis Fiatot a Maserati inspirálta. És ez érthetően egy ilyen kis- és viszonylag olcsó autó számára hatalmas bókot jelent.  A Grande Punto dizájnja valóban nagyon dinamikus és vonzó még ma is. Az eredeti változat minden szempontból a legsikerültebb. Mintha a Fiat nem tudna a ráncfelvarrással jól bánni. 2009-ben a gyártó szokásos újításba kezdett, mely során a Punto határozottan megváltozott maszkot kapott. Lecsengett az a vadság, amit a háromágú szigonyt ábrázoló autó jelével asszociáltak. Az újonnan beoltott elődnek a közkedvelt ötszázasra kellett hasonlítania. Az autó új elnevezést is kapott. Punto Evo, mely egy újabb fejlődési szakaszt fejez ki. Sok minden azonban nem változott, a motorháztető alatt csak pár új motor született.  Az autó 2012-ben esett át a második modernizáción és ezzel visszatértek az eredeti Punto névhez. A megjelenés ezúttal kissé visszafogottabb lett, elsősorban eltűnt a maszkban a zavaró króm sáv.

A motorháztető alatt kicserélődtek az 1,2 és 1,4 literes benzinmotorok. Az alapot az évekkel ezelőtt kipróbált 1,2 literes motor adja, mely rugalmasságával és alacsony fogyasztásával meglep bennünket. 48 kW teljesítményével azonban leginkább csak városi környezetbe való. A sorban következnek az 1.4 literes 57 kW teljesítményű, a tizenhat szelepes 70 kW-os és a turbófeltöltős 1.4 T-Jet s 88 kW-os motorok. Az utóbbi a fogyasztás szempontjából nagy részben függ a vezetési stílustól. Beszerezhető továbbá az ezernégyszázas gázüzemű változat is 56 kW-os teljesítménnyel. A dízelmotorokat a kitűnő és takarékos ezerháromszázas képviseli 55 vagy 66 kW-al. Erősebb változata, a nagyobb JTD 88 és 96 kW-al fölöslegesnek tűnik. Alátámasztotta ezt a modernizáció is, mely során ezt a változatot felváltotta a kisebb 1.6 JTD 88kW-al. A Punto Evo benzinmotorjai közül is az erősebb motorok változtak. A tizenhat szelepes ezernégyszázast és a T-Jetet helyettesítette a MultiAir. A szívómotoros változatnak 77 kW-os, turbóval 99 kW-ra bővül. A Puntora keresztelés után eltűntek a legerősebb motorok, tehát a 1.4 T-Jet és a  1.6 JTD. Az ezerháromszázas JTD, természetesen erősebb változatban, 70 kW-ra erősödött. A motorháztető alá beszerezhető még a 0.9 TwinAir Turbo 63 kW-al. Ez a motor ezidáig még nem bizonyított, és fogyasztása a vezetési stílussal nagy mértékben változhat.

Felszereltség

A Fiat Grande Punto és modernebb változatai jobb felszereltséget kaptak, mint idősebb elődjeik. Ismét érvényes, hogy a használtautó piacon minőségben és felszereltségben is széles a választék, melyek között valóban nagyon modernekre is akadhatunk.

Dizájn

A Fiat Grande Punto a mai napig a B szegmens egyik legatraktívabb autója. A Maserati autókra hasonlító maszkja egészséges megjelenést és vonzerőt kölcsönöz. A modernizáció után a Punto Evo arca jelentősen megváltozott és a változatosságra való törekvés a Punto 500 modellnek nem áll jól. Kicsit jobb a helyzet a 2012-től gyártott modell esetében, melynek külalakján csak kicsit változtattak.

Fogyasztás

Talán a Fiat Punto minden generációja nagyon kedvező fogyasztással büszkélkedhet. A harmadik annak köszönheti alacsony fogyasztását, hogy megbízható hajtóműveket használ, melyek szintén megtalálhatók a gyártó többi autójában. Fogyasztás szempontjából nem gazdaságosak a turbófeltöltős T-Jet és MultiAir, vagy az új  Twin Air, melyek nagyban függnek a vezetési stílustól.

Vezethetőség

A harmadik generációs Fiat Punto agilis és jó vezetési tulajdonságokkal bír, melyek osztályában a legjobbak körébe sorolják, de a csúcsot nem éri el. A rugózása kissé kemény, kanyarban az autó dőlése ismét kicsi.

Biztonság

2005-ben a Fiat Grande Punto maximális öt csillagot kapott a Euro NCAP törésteszten. Napjainkban a követelmények kicsit magasabbak, de a Punto átlagon felülinek számít a biztonság terén és biztonsági felszereltsége semmiben sem marad le az adott osztályétól.

Gyakorlatiasság

A Punto csomagtere 275 literre csökkent az előző generációhoz képest, de még így is elégséges az értéke. Jelentősen megnőtt azonban az utasok légtere, nem szenvednek helyben hiányt a hátul ülők sem. A Punto azonban továbbra sem kényelmes a hosszú utakon.

Kényelem

Az egyik dolog az autó belső tere és annak optikailag vonzó kidolgozottsága, a másik dolog pedig a vezetési komfort. Az a Puntonál hagyományosan rosszabb, a harmadik generációs autók is keményebb futóművekkel futnak. Például az aktuális Ford Fiesta lényegesen kényelmesebb és ugyanez vonatkozik a VW Polora is. Az utasokat a Punto azonban semmiképpen sem rázza szét.

Üzemeltetési költségek

A harmadik generációs Fiat Punto az összes típusában egy szolidan megbízható autó, mely elődjei viszonylagos rossz hírnevétől szenved.  A takarékos motorok, az utángyártott pótalkatrészek széles választékával, és még mindig viszonylagosan egyszerű konstrukciójával azt eredményezi, hogy a harmadik generációs Fiat Punto fenntartását tekintve összességében egy igénytelen autó.

Fiat Punto



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ