TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Fiat Punto (1999–2010)

Összesített értékelés:
Előnyök

Gazdaságos kis motorok

Jó helykihasználás

Kényelmes ülések

Az autóról

A második generációs Fiat Punto nem ért el olyan sikereket, mint előző változata, mely 1995-ben elnyerte az európai autó címet. A második generáció szenved elődje megbizhatatlanságától, ezért a közönség elfordult tőle. A lekerekített formákat a második generációban enyhén ellensúlyozták, de még mindig nagyon kényelmes autó maradt. Dizájnja máig sem öregedett el. De ez csak a átdolgozott változatra érvényes, mellyen a Punto 2003-ban esett át. Az autó akkor konzervatív arcot kapott, a kedves elegánsból kissé unalmas pártfogó lett. A ráncfelvarrott változat több szempontból messze jobb választás – elsősorban a gyártó továbbfejlesztette a feldolgozást, és az autó megbízhatósága egészében véve lényegesen jobb, mint volt. A sok újítás mellett az autó motorházfedele alá kiváló 1.3 JTD  51 kW teljesítményű turbódízel költözött, mely bőségesen elegendő a Puntó meghajtására. Emellett szószerint minimalizált a fogyasztása. Következő kedvező motorizáció a kisebb benzines 1,2 literes változat, mely szintén kedvező fogyasztással és szolíd teljesítménnyel büszkélkedhet. Talán csak a 44kW teljesjtményű változat lusta túlzottan. Sokkal jobb választás az ezerkétszázas 59kW-os  tizenhat szelepes változata. A modernizálás után megjelent az erősebb 70kW teljesítményű ezernégyszázas, mely hasonlóan kellemesen takarékos. Mindkét változatban megtalálható a 96kW-os ezernyolcszázas motor, de az viszonylagosan magas fogyasztásáról híres. A Punto viszont nem az a sportos mini autó, mint amilyennek látszik. A dízelek kezdetben az 1,9 literest helyettesítették, a szívómotornak gyenge 44 kW-os teljesítménye volt, a turbófeltöltős változat 59 kW-ot kínált.

A második generációs Fiat Punto váratlanul nagy hellyel lep meg bennünket. Persze a hátsó üléseken ülő utasok szűkösebben férnek el, de ez ebben a kategóriában szokásos jelenség. Másfelől, például a háromajtós változatnál könnyebben szálhatunk be hátra, mint konkurens társainál. Elől elég a hely és kellemesen meglep bennünket a csomagtartó is. Annak ugyanis átlagon felüli 295 literes térfogata van, amivel a Punto még ma is jónak számít. Mindazonáltal a Punto praktikussága miatt maradt gyártásban hosszú időn keresztül, de ez ne tévesszen meg bennünket. Már 2005-ben megjelent a harmadik generáció, mely biztos, ami biztos a Grande Punto nevet kapta. A még létező Puntot (Classic jelzővel) az igénytelenebb vásárlóknak árulták, mint olcsóbb modellt, azt is csak korlátozott motorválasztékkal. A keresésnél természetesen az újgenerációs Punto lehet érdekes. Az eredeti változatoknál sem érdemes mást keresni, csak a manuális sebváltót. A Speedgear automata sebességváltó és a robotizált kézi sebességváltós Dualogic nagyon romlandóak. Vigyázat! Nem minden Puntonak van szervókormánya!

Felszereltség

A második generációs Punto idejében a kis autók nem rendelkeztek gazdag felszereltséggel. Érthetően ez a kis Fiatra is érvényes. Szervókormány nélküli autókra is akadhatunk, de ennek jobb, ha nem szentelünk figyelmet. Másfelől ráakadhatunk nagyon jól felszerelt változatokra is, ami főleg a 2005-ig gyártott dízelmotoros verziókra vonatkozik. Attól az időtől kezdve a Punto alacsony költségvetésű modell szerepét töltötte be, így a felszereltség igencsak szegényes.

Dizájn

A második generációs Fiat Puntonak a megjelenés szempontjából két nagyon különböző időszaka volt. Sajnos, a fiatalabb változat, mely a praktikusság szempontjából kedvezőbb, viszont esztétikai szempontból jelentősen elmarad öregebb változataitól. Kellemes és üde dizájnja van, mely még ma is vonzó. A ráncfelvarrott változat nagyon konzervatív és még keletkezésének idejében sem volt nagyon szép.

Fogyasztás

Általánosságban a Fiat Punto motorházteteje alatt takarékos hajtóművet találunk. Ez nem érvényes talán az egészen értékes, benzinmotoros ezernyolcszázasra. Összességében az autók kellemesen meglepnek bennünket üzemanyag fogyasztásukkal. Ebből a szempontból kifejezetten a 1.3 JTD motor a győztes, mely igazán nem szenved erőhiányban. A Punto ezzel a motorral a fellegekig szárnyal.

Vezethetőség

A második generációs Puntonak összességében jó vezetési tulajdonságai vannak, melyek megengedik a kicsit durvább vezetési stílust is. Ahhoz, hogy valóban a csúcson legyen, mégis hiányzik valami. Ezt azzal tudja hangsúlyozni, hogy normális körülmények között egészen kényelmesen viselkedik. Kanyarban az autó dőlése kellemesen kicsi.

Biztonság

A második generációs Fiat Punto születésekor négy csillaggal ment át az Euro NCAP törésteszteken. Mint az az ilyen öreg autókra jellemző, az akkori kritériumok nem voltak olyan szigorúak. Igy azt most maximálisan is csak átlagosnak értékelhetjük. Mindenekelőtt a biztonsági felszereltsége messze nem éri el a mostaniét.

Gyakorlatiasság

A Fiat Punto nem egy nagy családi autó, ezért a hátsó ülésen számolni kell a szűkösebb hellyel. A háromajtós változatnál könnyebben szálhatunk be hátra, a Punto ebben legyőzi ellenfeleit. Elől a legénység kényelmesen elfér, és ugyanez érvényes hátul a csomagokra is. Kategóriájában ugyanis magasan átlagon felüli térrel rendelekzik a maga 295 literével.

Kényelem

Kényelem szempontjából a Punto átlagosnak mondható, amiről a kissé merevebb futómű-beállítás tehet. A átdolgozott változatnak sokkal kellemesebb a belsője, bár a dizájnon semmi sem változott. A műanyagok minőségibbek és jobb az autó kivitelezése is. Ráadásul kicsit javitottak az ergonómián is, így az valamivel jobb lett.

Üzemeltetési költségek

A Punto nemcsak dizájnban, hanem kidolgozásban és megbízhatóságban is olyan, mint a tűz és a víz. Az öregebb változat hibásodással küzd, a modernizált autót sikerült ésszerű határok közé helyezni. Üzemeltetési költségek tekintetében érdemesebb a modernebb változatot keresni. Emellett szól a valóban 1.3 JTD turbódízel motor, melyet az eredeti modellbe nem szereltek. Az 1,8 literes benzinmotor kivételével, melynek magasabb a fogyasztása, a többi motor takarékosnak mondható.

Fiat Punto



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ