TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford Fiesta (2002–2008)

Összesített értékelés:
Előnyök

Jó vezetési tulajdonságok

Pontos vezérlés

Alacsony fenntartási költségek

Megbízhatóság

Az autóról

A Ford Fiesta a kis autók osztályának következő képviselője. Az ezzel a névvel futó autók már 1976 óta futnak és a legkeresettebbek közé tartoznak a piacon. Érvényes az a Fiestára is, mint régi harcosra. Az ötödik generációját 2002 – 2008 között gyártották. A nagyobb egyenes felületekkel és  számos éllel meghozta a Fordra tipikus New Edge dizájnt. A Fiesta ennek köszönhetően kívülről elegánsnak és időtlennek mutat, hasonlóan, mint a Focus élete során, melyben az ötödik generációs Fiesta megjelent. Belső tere ugyan elvesztette a Focus extravagánsságát és hétköznapinak tűnik egészen a 2005-ben bekövetkezett ráncfelvarrásig. A korszerűsítés után minőségesebbek lettek nemcsak a felhasznált anyagok, de összességében a műszerfal  és egyéb további elemek is. Sajnálatos, hogy a Fordnál megfeledkeztek az ülések tökéletesítéséről, melyek nem éppen a kényelem mintapéldái, amiről a rövid ülések tehetnek. Tehát ha kis autót keresnek hosszú utakra, a Fiesta ebből a szempontból nem éppen ideális választás. Hacsak nem a sportos ST verziót választják, melynek átlagon felüli, komfortos ülései vannak. Az ST emeli ki leginkább a Fiasta előnyeit, melyek a nagyon jó vezetési tulajdonságok és a pontos vezérlés. A normál verzió esetében is érvényes, hogy az autónak merevebb a felfüggesztése.

A többi Ford, amit a Fiestával egyidőben gyártottak, széles motorválasztékkal rendelkezik. Ezek közül párnak érdemes figyelmet szentelni. A Fiestával teljesen más a helyzet, gyakorlatilag egyetlen motorral sem tudunk mellé fogni. Talán az alap ezerháromszáza 43 (később 44) kW teljesítménnyel való csak városi felhasználásra – azoknak a sofőröknek, akiknek nincs igényük dinamikára. A motorban a vezérműlánccal és annak átugrálásával ??? fordulhatnak elő problémák. A modernebb Volkswagen TSI –vel ellentétben, itt azonban nincs szó a motor fatális tönkretételéről, így a szerelés nem olyan költséges. Ezek a problémák az erősebb 50 (később 51) kW motorokra is jellemző lehet. Erősebb benzines alternaítva lehet a 1,4 a 1,6 literes motorok 58 és 74 kW teljesítménnyel. Ezek magas megbízhatósággal tűnnek ki és több, mint elegendő erejük van a Fiesta meghajtásához. Az ST változatnak 110kW teljesítményű atmoszférikus kétliteres motorja van, mely valódi sportélményekhez juttatja vezetőjét. Jól kiperdül és nagyon kellemes hangja van. Aki a sportolás helyett inkább a fogyasztásra figyel, az két turbódízel motor közül választhat, 1.4 vagy 1.6 TDCi.  A 50 és 66kW teljesítmény elegendő és a fogyasztása is alacsony. A nagyobb aggregátor a Ford és a PSA együttműködéséből származik, így az több autóban is nagyon elterjedt. A szervízek nagyon jól ismerik hiányosságaikat, melyek időnként feltűnnek (problémák az injektorral, vákuum áramkörrel és az olajszivárgással).

Felszereltség

Az ezredfordulón a kis autók felszereltsége nem volt gazdag. Csupán pár airbag volt nélkülözhetetlen, a többi biztosnági berendezésért a Fiestánál hozzá kellett fizetni. Az egyes autók  sokban külömbözhetnek egymástól, az utakon gyakrabban találkozhatunk az olcsóbb és egyszerűbb felszereltségű autókkal.

Dizájn

Az ötödik generációs Ford Fiesta a dizájnt az azóta is forradalmi modelltől, a Focustól kölcsönözte. Évek múltán is jól áll neki. A kis autók között elegánsnak számit, feltétlenül nem marad láthatatlan. Ez mindenekelőtt az éles ST verzióra vonatkozik, mely megjelenésében is kimutatja vadságát. Kevésbé vonzó lehet azon autók belső tere, melyeket 2005 előtt gyártottak. Az újítás után a műszerfal jelentősen esztétikusabb lett.

Fogyasztás

A Fiestának van az egyik legideálisabb motorválasztéka.  Az összes motorfajta tulajdonképpen gazdaságos tud lenni. Csak a leggyengébb motort nem ajánljuk a hosszabb utakra, ugyanis az autópályán hihetetlenül magasra ugrik a fogyasztásuk. Nagyon takarékosak a turbódízelek, melyek nálunk meglehetősen ritkák.

Vezethetőség

Az ötödik Fiesta kategóriájában kiváló vezetési tulajdonságokkal büszkélkedhet. Az autó biztonságát a keményebb futómű kölcsönzi. A 110 kW teljesítmányű ST verziónak sem lehet váratlan viselkedése.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken 2002-ben a Fiesta a lehetséges öt csillagból négyet szerzett, mely a keletkezés időszakában nagyon szép eredményt jelent. De mint a többi öreg autó esetében, hogy az ilyen idős kis autó nem képes megfelelni a nagyon szigoró biztonsági követelményeknek. Ez főként a kevesebb biztonsági berendezés miatt van így.

Gyakorlatiasság

A Fiesta min három és ötajtós hatchbackben volt elérhető, viszonylag egyszerű belső megoldásokkal. A hátsó ülésen utazóknak is elfogadható a hely nagysága, hosszú utakra viszont érthetően nem ajánljuk. Negatívumnak tekinthetők a nem éppen kényelmesnek mondható ülések. A csomagtér tisztességes 270 liter rakódóteret biztosít.

Kényelem

A Fiesta azon autók csoportjába tartozik, ahol a tervezőknek nem sikerült még tökéletesen ötvözniük a magas kényelmet a jó vezetési tulajdonságokkal. És mivel a vezetési tulajdonságok kaptak előnyt, a kényelem átlagos maradt. Negatívumként beszélhetünk a már említett ülésekről és a 2005-ig gyártott autókban nem kaphat sok dicséretet a műszerfal sem. A belső a modernizáció után kellemesebben hat.

Üzemeltetési költségek

A közkedvelt Ford Fiestát ma kedvező áron is be lehet már szerezni és fenntartási költségei sem nyúlnak az egekbe. Ehhez nem csak a takarékos motorok járulnak hozzá, de elsősorban a megfizethető alkatrészek és az elérhető szervízelés is. A Fiesta kategóriájában megbízható autónak számít, a tulajdonosoknak csak az általános kopásokat kell orvosolniuk.

Ford Fiesta



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ