TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford Fiesta (2008–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Magas fokú vezetési kényelem

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Pontos vezérlés

Értékes belső

Az autóról

A Ford Fiesta hatodik generációja 2008-ban jelent meg. A New Edge dizájn csupán egy generációt élt meg. A Fiesta hatodik sorozata új esztétikai irányt követ, melyet Kinetic Design-nak nevezünk. Az autót a gömbölyű formák és a helyenként homályos vonalak jellemzik. 2012-ben került sor a Fiesta ráncvfelvarrására. Az autó eleje más Ford modellek mintájára készült, a hűtő markáns vonásokat kapott, melyet az Aston Martinéhoz hasonlítottak. A biztonságosabb és kényelmesebb tankolás érdekében új típusú tanksapkát kapott. Az ötödik generációval szemben a hatodik dizájnja nem esett át nagy változáson. A műszerfal kissé homályos vonalaival egészen új belsőt kapott és más lett a futómű hangolása. Még az első verzió kategóriája egyik legsportosabb autója volt, a hatodik Fiesta fordítva, maximális figyelmet szentel a kényelemnek. A vezetési tulajdonságok nem változtak, de a Fiesta vezetési szempontból már nem olyan szórakoztató. Az egyébként nagyon pontos vezérlés elvesztette ezt a tulajdonságát. Az autó a kanyarokban erősebben bedől. Az erősebb motorokkal rendelkező autók, érthetően az ST verzió is, mely ráncfelvarráson esett át, futóműveiknek sportos a hangolása. Így a sportosan vezető sofőrök is megtalálhatják számításukat.

Az ülések miatti szemrehányások már nem aktuálisak, azok most kellemesen kényelmesek. Csak éppen hiányzik a határozottabb oldalvezetés. Az utastér hátsó fele nem érdemel dicséretet, az elől ülő utasokat részesítik előnyben. A motorháztető alatt ismét egész sor motort találunk, az alapot ismét a kifejezéstelen 44kW teljesítményű ezerháromszázas képezi. Az erősebb változat már tisztességes 60kW-al büszkélkedhet. Az erősebb motorokat képviseli az 1.4 és  1.6 Ti-VCT változat  71 és 88 kW teljesítménnyel. Ezek a ráncfelvarrás után eltűntek és helyette az EcoBoost 74 és 92kW motor jelent meg. Az EcoBoost attól érdekes, hogy legynagyobb megtakarítást egy specifikus vezetési stilus mellett érhetünk el, amikoris a sofőr gyakran váltakoztatja a szinte nullás és maximális motorterhelést. Az átlagos nyugodt vezetésnél a fogyasztás nem külömbözik az előző  szívómotoroktól. Az EcoBoost alternatívája lehet az ezerhatszázas Ti-VCT, 77kW teljesítménnyel, amit csak a PowerShift  dupla tengelykapcsolós váltóval (automata váltó) lehet kapni. Értékesebb motorokat is találhatunk a motorháztető alatt, ezek ismét a turbódízelek. A négyhengeres 1.5 és 1.6 TDCi van szó, 55 és  70kWteljesítménnyel. Az ST változatnak turbófeltöltős ezerhatszázas motorja van 134 kW teljesítménnyel és manuális sebváltóval.

Felszereltség

A modernebb Ford Fiesta ugyan kicsit modernebb felszereltséget kapott, mint elődje, de még mindig érvényes, hogy sok elemet a Ford szívesebben fizettet meg a vásárlóval. Még a legmagasabb szintű felszereltséggel rendelkező modellek sem tartalmaznak olyan kényelmi elemeket, melyeket a vásárló az adott árért a standard felszereltségnél várna el.  Piacunkon az egyszerűbb változatok fordulnak elő leginkább, kevés Fiestának van luxus tempomatja vagy elektromos ablakemelője.

Dizájn

A Fiesta hatodik sorozata új esztétikai irányt követ, melyet Kinetic Design-nak nevezünk. 2012-es év végétől jelentősen átdolgozott homlokzattal kapható, mely agresszívabb és dinamikusabb külsőt kölcsönöz az autónak. Az eddig gyártott változat mérsékletesebbnek tűnik. A dinamikusabb vonalak a belső térben is megtalálhatók, ez mindkét árusított változatra jellemző.

Fogyasztás

A takarékos turbódízel motorok nálunk ritkaságnak számítanak, a benzinmotorok fogyasztása viszont senkit sem lep meg. Másfelől, rekordfogyasztással nem számíthatunk az új háromhengeres EcoBoost esetében sem, melyet a ráncfelvarrás után kezdtek az autókba szerelni. A reális és takarékos fogyasztáshoz ennek a motornak speciális vezetési stílusra van szüksége.

Vezethetőség

A hatodik generációs Fiesta inkább a kényelemre, mint a sportosságra fekteti a hangsúlyt. Ez enyhén korlátozza a vezetési élményt. A vezethetőség azonban még mindig jónak mondható. Osztályának legjobbjai közé sorolható, csak az autó már nem okoz olyan élményt, mint elődje. Jellemző rá a kanyarokba való erős bedőlés.

Biztonság

Az Euro NCAP töréstesztek öt csillagját a hatodik Ford Fiesta már kétszer szerezte meg. 2008-ban, rögtön a bemutatásakor, és modernizációja után 2012-ben is. Az új verzó mindenekelőtt a járókelőkkel történő ütközést védte ki, az utasok igy tulajdonképpen ugyanúgy védettek. A kis autók közül a Fiesta számít a legbiztonságosabbnak, mely robusztus konstrukciójából és összességében nagy méreteiből adódik.

Gyakorlatiasság

A hatodik generációs Fiesta csomagtere szolíd 281 liternyi terhet fogad magába, de nehezebb a hozzáférhetősége. Az utasoknak elől elegendő a helye, ám a hátsó üléseken egy kicsit nehezebb elférni. Átlagos a térdek helye, a 180 cm magasabb utasok nem tudják elkerülni a plafonnal való érintkezést.

Kényelem

A korábbi generációkban a Fiesta sportos jellegű autó volt, merevebb felfüggesztéssel. Ez a hatodik generáció esetében megváltozott. A Ford nagyobb hangsúlyt fektet a kényelemre, így ebben a tekintetben a Fiesta a legjobbak közé tartozik. Az előző verzióban sokat kritizált ülések most kényelmesek. Jó minőségűek az utastérben felhasznált anyagok is.

Üzemeltetési költségek

Az új Fiesta is megmarad nem túl költséges autónak, az autó korának előrehaladtával azonban számítani lehet javítási költségekre. Másfelől, a fiatalabb kornak kevesebb meghibásodást kellene feltételeznie. A Fiesta alkatrészei elérhetőek és a fogyasztása is elfogadható.

Ford Fiesta



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ