TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford Focus (2010–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kiváló vezetési tulajdonság

Takarékos motor

Fejlesztett EcoBoost motorok

Gazdag felszereltség és színvonalas kényelmi elemek

Az autóról

A Ford Focus harmadik generációja a hatchback tradíciót követi, és az alsó középosztály legjobbjai közé tartozik. A Ford ezúttal méginkább a biztonságra figyelt, ami azt jelenti, hogy ez a Focus még nagyobb közönséget szólít meg, mint elődjei. A kellemes dizájn jól sikerült, bár hiányoznak az előző Focus jellemző vonásai ( keskeny és magas hátsó fényszórók, váratlan éles szélek) A Focus egy szép, de külalakra nem éppen különleges autó, így kérdéses a hosszú életű dizájn. Biztos azonban, hogy a második generációval szemben a Ford visszatért a dinamikusabb alakhoz, mely jobban kiemeli az autó dinamikus karakterét.

Ismét érvényes, hogy kategóriájában a legkiválóbb vezetési talajdonságokkal bír, bár egyértelműen nem beszélhetünk arról a kiugró teljesítményről, amely az első generációt jellemezte. Erről az a tény tehet, hogy az átdolgozott több elemes hátsó tengely, mely minden Focus jellegzetes jele, az ellenfeleknél is egyre gyakrabban fordul elő. A futómű mindenesetre biztos és komfortos is egyben, az első generáció agilis viselkedésének  azonban lecsengett. Kivételt képez talán az új 1.0 EcoBoost könnyű, de tisztességesen erős első tengely feletti három hengerrel. Szolidan hat az autó belső tere, mely jó bírálatot érdemel. A személyzet itt kicsit szűkösebben érezheti magát, bár a helyből többnyire elég van. Erről az  ablakok magas vonalvezetése tehet, mely elsősorban a hátsó kilátást korlátozza, elől viszont a széles középső konzol a zavaró. A csomagteret sem érheti dícséret, mely a hatchbacknél 277  litert jelent csak. Az értékelést azzal lehet javítani, hogy a teljesértékű tartalék kerék helyett az autó tulajdonosa pótkereket választhat, vagy gumiragasztóval szerelkezhet fel. Nem kap dícséretet a túlságosan komplikált fedélzeti szórakoztató rendszer sem.  

Ellenben nagyon széles a felszereltség skálája. Az alsó közép kategóriájú autó is tartalmazhat olyan elemeket, melyeket pár évvel ezelőtt csak a luxusautók tartalmaztak. Bár néhány elem elérhetőségével  nem nagyon számíthatunk a használt járművek piacán. Széles a motor kínálat is, melyet a Focus történetében egészében kiegyensúlyozottnak tekinthetünk. Az alapot az 1.6 Duratec adja a 63, 77 és 92 kW teljesítményű verziókban, mely az előző verziók kíváló és takarékos ezerhatszázasait követi. A gyártó, mint alternatívát az új literes háromhengeres EcoBoost-ot kínálja, 74 vagy 92 kW teljesítménnyel. A hosszú idejű megbízhatóság szempontjából egyértelmű választás a négyhenger, melyet a háromhenger nem tudott felmutatni. Az alap motoron kívül az összes többi turbófeltöltős motor. A kínálat arany középútját jelenti a 110 és 134 kW verziókban az 1.6 EcoBoost változat. A Focusnak nagyon jó dinamikát ad, és takarékos is, míg vételára jelentősen alacsonyabb, mint a dízel változatok esetében. A turbódízelek közül itt vannak a 1.6 TDCi a 2.0 TDCi verziók, összesen három változatban (70 és 85 kW a kisebbeknél, és 103 kW a nagyobb motoroknál). Úgy tűnik, egyik változattal sem foghatunk mellé, bár tartósságukat még bizonyítaniuk kell.

Felszereltség

A 2010-től gyártott Ford Focusba bármilyen elképzelhető kiegészítő felszereltséget lehet rendelni. Érthetően, nagyobb kihívás elé nézhetünk, ha a használtautó piacon extra felszereltségű autót keresünk. De összességében érvényes, hogy semmi sem lehetetlen.

Dizájn

A harmadik Focus elhagyta  az előző generációk néhány jellemző vonását, de ennek ellenére világos, hogy ez Ford Focus. Az autó összességében mérsékeltebb és tetszetősebb dizájnt kapott, és dinamikájából sem veszített. Pozitív megjelenés nyilvánul meg az olcsóbb verzióknál, melyeknél a külsőn sem látszik meg a spórolás. Kifejezetten jól állnak a Focusnak a nagy kerekek, bár jelentősen csökkentik komfortérzetünket az utakon.

Fogyasztás

Míg az első és második generációnál a kedvező üzemanyag fogyasztás elérésének érdekében gondosan kellett kiválasztani a motorizációt, a harmadik generációnál ez nem volt szükséges. Az atmoszferikus 1,6-os benzinmotor és az összes többi motor, mely turbómeghajtású, kedvezően takarékos tud lenni. Legkevesebb üzemanyagot érthetően a kisebb turbódízel 1.6 TDCi fogyaszt, de a hosszútávú fenntartsái költségeket tekintve nem rossz választás az EcoBoost motor sem.

Vezethetőség

A többrészes hátsó tengelynek és a modernizált konstrukciónak köszönhetően a Ford Focus vezetési tulajdonságai miatt kategóriájában még mindig a legjobbak közé tartozik. Csak itt már nem olyan egyértelmű a kiugrás, mint amilyen az első generációnál volt. Lényegében elődjével  szemben nem történt jelentős előrelépés. Érvényes, hogy a Focus biztos, és vezetőjének nagyon dinamikus vezetést enged, viszont alulkormányozottsága és kissé unalmas vezetése megszelídíti a szenvedélyt. Ez nem vonatkozik az  ST verzióra, mely ezúttal kétliteres turbó-feltöltésű motorral van felszerelve.

Biztonság

Hasonlóan, mint a vezetési tulajdonságoknál a  harmadik Ford Focus kategóriájában még mindíg a legjobbak közé tartozik. Felelős ezért az ismét kicsit merevebb karosszéria konstrukció vagy a rengeteg modern elektronika. Az alap modell sok légzsákja természetes, és a jármű –ha szeretnénk- nagyon fejlett rendszereket is kaphat.

Gyakorlatiasság

A papíron szereplő paraméterek szerint a hardamik generációs Ford Focus veszített az előző generációk praktikusságából. Felelősek ezért a csomagtér nagyságának adatai, melyek nem keltenek lelkesedést. Igaz a hatchback 277 litere és a sedan 372 litere nem mutatnak jól, csakhogy ezeket az értékeket megnövelhetjük úgy, hogy a teljesértékű tartalék kerék helyett a tulajdonos pótkereket választ, vagy gumiragasztóval szerelkezik fel. Pótkerékkel az értékek 316, 421 és 476 literre emelkednek. Az utolsó adat a kombira értendő, melynél nincs is lehetőség teljes értékű pótkerékre. Pótkerék nélkül így a Focus 363, 490 és 475 literes. (Az utolsó adat ismét a kombira értendő)

Kényelem

A harmadik Focus nagy hangsúlyt fektet arra, hogy utasai kényelmesen elférjenek. Ennek megfelelően az ülések kényelmesek és az autó biztonságos a kanyarokban. Az alváz hagyományosan kényelmesebb. A nagy kerekek, mint amilyenek a Focusnak vannak, a szintegyenlőtlenségek szűrésére kevésbé alkalmasak. Bár az utasokat kényezteti a felszereltség, hátul az  ablakok magas vonalvezetése és elől a széles középső konzol miatt szűkösebben érezhetik magukat.

Üzemeltetési költségek

A harmadik Focus takarékos hajtóművekkel van felszerelve, úgy dízelmotorral, mint benzinmotorral is. Az EcoBoost motor kevésbé érzékeny a vezetési stílusra, de még így is számolnunk kell azzal, hogy dinamikusabb vezetésnél ezek esetében a fogyasztás jelentősen növekedhet.

Ford Focus

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ