TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford (Focus) C-MAX (2003–2010)

Összesített értékelés:
Előnyök

Jó belső tér

Variabilitás

Jó menettulajdonságok

Megbízhatóság

Az utastér értékes és minőségi kidolgozottsága

Az autóról

A Ford 2003-ban döntött úgy, hogy választ ad a nagyon sikeres kompakt MPV Renault Mégane Scénic-re. A francia autógyárhoz hasonlóan a Ford is úgy döntött, hogy a közkedvelt, és már bizonyított technikát választja. A nagyterű verzió a második generációs Focusból ered, mely a Ford Focus C-Max nevet viselte. A ráncfelvarrással a neve is megváltozott – a Focus elnevezés eltűnt és 2007-től az autó már csak mint Ford C-Max szerepelt. Ez a nagyméretű modellek elnevezésének stratégiáját követte. Az autó átnevezésének ne dőljünk be, még mindig ugyanarról a generációról van szó, ugyanazzal a technikai alappal.

Ez terjedelmes, kompakt autót jelent, kényelmes utastérrel és jó vezetési tulajdonságokkal. A belső tér minőségi anyagfelhasználással készült, még évek múltán sem hat öregnek. Az utastér méretét tekintve nincs okunk a panaszra, a C-max-ban még a hátsó ülésen utazók sem fognak szűkölködni. A Ford egy specialitással állt elő, a középső ülést össze lehet csukni, a hátsót pedig kicsit hátra és középfelé tolva. Így valóban kényelmes foteleket kapunk, minden irányban elegendő hellyel. De az ötüléses változatban sem lehet ok panaszra. Az elegáns és praktikus belső térhez elegáns külső is járul, mely magán viseli a Ford akkori dizájn irányzatát. A C-Max kicsit konzervatívabb, de külseje máig elegáns és nem nagyon öregszik.

Kezdetben a motorháztető alatt kétféle dízel és kétféle benzinmotorral találkozhattunk. A kínálat folyamatosan bővült. Az alapot az ismert és megbízható benzines ezerhatszázas Duratec 74 kW képezi (később a modernebb Ti-VCT s 85 kW verzió). Következő lépés az ezernyolcszázas 88 majd 92 kW teljesítménnyel. A legerősebb benzinmotor a kétliteres 107 kW-os. Az ezerhatszázast nem nevezhetjük ideális motornak, mivel a Focus-al ellentétben a C-Max nehezebb. Számítanunk kell nagyobb terheléssel is. Ezért az autó teljesítménye éppen, hogy elegendő, és nagyobb terhelésnél a fogyasztás fölöslegesen megnövekszik. A benzines ezernyolcszázas az ilyen helyzetekben nagyobb tartalékkal bír és fogyasztása a gyakorlatban, majdnem megegyező lesz. A kétliteres fogyasztása már nagyobb. A turbódízeleket az ezerhatszázas TDCi képvilesi 66 vagy 800 kW-al. Az ezernyolcszázas 85 kW-t nyújt. A legerősebb választás a kétliteres 100 kW változat. A legideálisabb választás megint csak a közepes térfogatú lehet, mely nagyobb megbízhatósággal bír, mint nagyobb vagy kisebb testvérei.

Felszereltség

A Ford C-Max felszereltsége jó, a kényelmi elemekért hozzá lehet fizetni. A standard változat nem szegényes, elektromosan állítható tükröket is tartalmazhat, viszont klímát nem. Jól felszerelt autóból sok van a piacon, úgyhogy a kínálat bőséges.

Dizájn

A Ford Focus C-Max egy kompakt MPV, egészében konzervatív, de elegáns külsővel. Előnye, hogy máig aktuálisan hat és nem öregszik. Hasonló értékelést kaphat az utastere is, melybe értékes az anyaghasználat. Kellemes benyomást kelt.

Fogyasztás

A C-Max dízelmotorjainak kínálata bőséges, a használtautók között sem ritkák a turbódízelek. Fogyasztásuk alacsony tartományban mozog –  tekintet nélkül a teljesítményre – azzal együttvéve is keveset fogyaszt. Kicsit másabb a helyzet a benzinmotorok esetében – a leggyengébb ezerhatszázas a gyakorlatban sokszor eléri az ezernyolcszázas fogyasztását. A kétliteresnél már számolnunk kell a magasabb kiadásokkal is.

Vezethetőség

A Focus C-Max a klasszikus Focus futóművén fut, ezért nagyon jó vezetési tulajdonságokkal bír. Azért a piacon találunk nála jobb kompakt MPV autót is. A C-Max különlegessége, hogy beszerezhető sportos futóművel is, aminek jobbak a vezetési tulajdonságai és ez nem csökkenti a vezetési komfortot sem.

Biztonság

Az Ford első kompakt MPV-je az Euro NCAP törésteszteken a lehetséges ötből négy csillagot szerzett. Az autónak jó biztonsági felszereltsége van, kategóriájában máig jól felszerelt autónak számít. A biztonságot kedvezően befolyásolják a C-Max jó vezetési tulajdonságai is.

Gyakorlatiasság

A Ford Focus C-Max egy kényelmes autó, a belső tér nagy variálhatóságával. Akkor sem panaszkodhatunk, ha a csomagtartó mérete és a rakodófelületek nem érik el a konkurencia méreteit. A csomagtér 460 literes, az ülések ledöntésével 1620 liternyi csomagteret kapunk. Örömünket az  csak a bonyolult művelet ronthatja, de erre nem lesz gyakran szükségünk.

Kényelem

A családi MPV-k jellegzetesen kényelmesek és ez alól nem kivétel a C-Max sem. Keményebb futóművel is beszerezhető. Ez egy kényelmes családi autó, nagyon kényelmes ülésekkel és nagy helykínálattal. Kivételesen kényelmes lehet a négyszemélyes változat, mely a középső hátsó ülés összecsukásával és a szélsők kissé középre tolásával keletkezik. A belső teret minőségi alapanyagokból alakították ki, amely kellemesebbé teszi a benyomást.

Üzemeltetési költségek

A Ford C-Max a megbízhatóság terén átlagon felülinek számít. Közkedvelt autó lévén nem nehéz utángyártott alkatrészekhez jutni. A javítási költségek sem magasak. Ugyanez vonatkozik az üzemanyagfogyasztásra. Körültekintőbbek kell hogy legyenek azok, akik benzinmotorost keresnek.

Ford C-Max

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ