TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford Mondeo (2000–2007)

Összesített értékelés:
Előnyök

Nagyvonalú helykínálat

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Komfortos felfüggesztés

Időtlen dizájn

Az autóról

A második generációs Mondeo a nagyon sikeres első generáció folytatása annak ellenére, hogy ennél az autónál szinte mindet megváltoztattak. Szerkezetileg teljesen új és a formatervezésében is radikális változások következtek be, amely az autógyár akkori új irányzatából a New Edge Design-ból merít. A generációk között a Mondeo jelentősen megnövekedett, ami elsősorban a kombi modellre vonatkozik, amelynek valóban nagyvonalú a helykínálata. A modern konstrukció pozitívan hat a biztonságra, így az autó ekkor már sikeres volt a törésteszteken, és a megszokott négycsillagos értékelést kapta. A kínálatban megmaradt a sedan, liftback és a kombi karosszériaváltozat. Ma minden változat kedvező áron érhető el a piacon, mindemellett a második generációs Mondeo átlagon felüli megbízhatósággal és tartóssággal dicsekedhet. Azzal viszont mindenképpen számolnunk kell, hogy sok esetben céges autóként használták a Mondeot.

Az első generációhoz képest jelentősen megváltozott a motorkínálat, de még ennek ellenére is a gyártás első éveiből származó egységekből nehezebb választani. A dízelmotorok növekvő népszerűségének idején a 1800-as letargikus motorok (81 és 92 kW) és az összességében eléggé szomjas 2.0 és a hathengeres 2,5 és 3,0 literes motorok nem voltak éppen a legvonzóbbak és ma sem azok, annak ellenére sem, hogy a háromliteres hathenger, az ST220 sportverzióban tényleg gyors autópályaexpresszé változtatja a Ford Mondeot. Csakhogy a 66 és 85 kW-os teljesítményű 2.0 TDDi dízelmotorok sem hatnak csábítóan, nincsenek finoman hangolva és magas a fogyasztásuk. A közkedvelt és gazdaságos 2.0 TDCi motor 96 kW-os teljesítményű verzióban csak 2002-ben jelent meg, vagyis a Mondeo modernizációja előtt egy évvel. Vele együtt végre megjött a hatfokozatú váltó is a 2.5 V6 és TDCi-hez, vagyis ideális ezt a kivitelt keresni a piacon ettől a gyártási évtől. 2004-ben megjelent az 1.8 Sci benzinmotor, amely azonban az előző verziók érdektelenségén nem változtatott, sőt elektronikai problémákkal is találkozhatunk nála. A Mondeo motorháztetője alatt nagyon erős motor a 2.2 TDCi egység, amely 2004-ben jelent meg és 114 kW-os teljesítményt valamint óriási, 400 Nm forgatónyomatékot nyújt.

A Mondeo második generációjának vezethetősége nagyra értékelt. Az autó megtartotta kényelmességét, emellett a futómű nagyon biztos és remekül fekszi az utat. Nagy autóként meglepően jól viselkedik a kanyarokban.

Felszereltség

A Ford Mondeo második generációjának felszereltsége kezdettől fogva visszafogott volt. A sőt a gyakorlatban általában a dízel verziók jobb felszereltségűek, amelyeknél az utasok tehát sem a kényelmi sem a biztonsági elemekből nem fognak hiányt szenvedni. Itt is érvényes, hogy ha tényleg jó felszereltségre vágynak, a Ghia kivitelű modelleket érdemes keresniük.

Dizájn

A Ford Mondeo második generációja az éles vonalvezetésű New Edge Design stílusában készült. Ez a stílus egyben átlagon felüli időtállóságot mutat, így a második Mondeo még mindig modern és  dinamikus hatást kelt. Az autó belső tere szintén minőségi.

Fogyasztás

A Mondeo motorkínálata lehet, hogy nem annyira széles, mint a versenytársaké, de azért  találhatunk itt ideális hajtóműveket. Általánosságban dízelekről van szó, amelyek modern TDCi kivitelben készülnek, erősek és egyben gazdaságosak. A benzinmotorok összességében kevésbé elterjedtek és amennyiben a vásárlók presztizs és kényelmi szempontoktól vezérelve ilyenre vágytak, az erősebb verziókat választották, amelyek fogyasztása ugyan magasabb, de mégsem kiugró az adott kategória megszokott kereteihez képest.

Vezethetőség

A Mondeo második generációja csúcsminőségű vezethetőséggel lett megáldva, így a Ford gyorsan megszerezte a kellemes vezetési élményt nyújtó gyártó pozícióját. Habár a Mondeo még mindig ideális autópályaexpressz, de meg tud lepni kanyarodási képességével és tapadási szintjével is.

Biztonság

A Mondeo második generációjánál már nem ismétlődött meg az a kis fiaskó az Euro NCAP töréstesztein elért méltatlan eredményekkel. A modell négycsillagos értékelést kapott, amely abban az időben többé-kevésbé standardnak számított. A tisztességes biztonsági felszereltségnek, de elsősorban az erős és méretes karosszériájának köszönhetően ma is a biztonságos autók közé tartozik. 

Gyakorlatiasság

A második generációs Mondeo kombi változata tényleg óriási autó, amely az utasoknak is és a csomagoknak is átlagon felüli helyet nyújt, és itt ismét dicséretet érdemelnek a nagyvonalúra szabott ülések. A sedan és a liftback csomagtere 500 literes, a kombié pedig 540 literes. A térfogat abszolút értékén felül nagyon fontos a kitűnő térkihasználtság és az ülések lehajtásával keletkező nagyon hosszú rakodófelület a kombiban. 

Kényelem

Mondeo, mint középkategóriás nagy autó megtartotta a kényelem iránti elkötelezettségét. Kényelmi színvonalával korának és kategóriájának élvonalába került. Az utasok valóban nem szenvednek helyhiánytól és az autó egész ergonómiája nagyon jó szinten van.

Üzemeltetési költségek

A második Mondeo átlagon felett megbízható autó, ami a hajtóművére is vonatkozik. A megbízhatóság szempontjából nem kell közöttük sokáig válogatni, talán csak az 1800-as problémás. A alkatrészek ésszerű áron elérhetőek és ugyanez érvényes a szervizre is.

Ford Mondeo



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ