TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Ford Mondeo (2007–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Nagyvonalú helykínálat

Nagy csomagtér

Jó vezetési tulajdonságok

Komfortos felfüggesztés

Vonzó dizájn

Az autóról

A Ford Mondeo harmadik generációja 2007-ben jelent meg, és az autó nem hozott olyan jelentős változást az előző generációhoz képest, mint amilyen az első és második generáció közötti átmenet volt.  A dizájn kicsit kisimult, de egészében véve a Mondeo továbbra is nagyon vonzó és dinamikus autó. És ez a negyedik generációval való összehasonlításban is igaz, melynek európai bevezetését a Ford folyamatosan elodázza. A középkategória klasszikus képviselője ismét kitűnő vezetési tulajdonságokkal, magasszintű kényelemmel és átlagfeletti belső helykínálattal dicsekedhet. A Ford ráadásul megartotta mindhárom karosszériaváltozatot, vagyis a sedant, liftbacket és a kombit is. Mindhárom verziónak hasonló a csomagtartó térfogata, de a sedan csomagteréhez való hozzáférés valamivel körülményesebb.

Ennek azért nincs nagy jentősége, mert a sedan nem megszokott jelenség a használtautó-piacon. A harmadik generációs Mondeok túlnyomó többsége ugyanis kombi változatban készült, és ami a motirizációt illeti, teljesen nyilvánvaló a dízelmotorok túlsúlya. A gyenge, alap 1600-as benzines motort inkább meg sem említjük, de ha mégis benzinmotort szeretne, ésszerűbb választás a kétliteres 107 kW-tal. Az újabbakból az 1600-as turbófeltöltős EcoBoost ajánlható, amelynek megfelelő a teljesítménye (118 kW) és emellett ésszerű a fogyasztása is. A Volvo gyártotta 2,3 literes és öthengeres 2,5 Turbo változatok viszont igencsak szomjasak. Lényegesen jobb a modern turbófeltöltős négyhengeres EcoBoost 176 kW-tal, amely viszonylag rövid ideje szerepel a kínálatban. Ugyanakkor az új Mondeo számára ideális motorizáció a dízel használata: ezek tipikusan a PSA konszernnel való együttműködésből származó kétliteres TDCi motorok. A motor 85, 96 és 103 kW-os teljesítményvariációkban érhető el, és a vezetők szükségleteinek széles skáláját lefedi. Ezért nem meglepő, hogy az alap 1.8 TDCi 74 kW-tal kevésbé elterjedt, és ugyanez érvényes az erős négyhengeres 2,2 literes motorra, 129 kW teljesítménnyel.

A harmadik Mondeo összességében minőségi autó, melynek  azonban egyes részletei problémásak lehetnek. Időnként bekövetkezik a belső tér egy-egy elemének túlzott elhasználódása, meglepő az alváz és a kipufogó gyakori felületi korróziója. Vigyázni kell a motorháztetővel is, amely ki van téve a kavicsfelverődésnek, és gyakran ennek a korrózióvédelme sem időtálló.

Felszereltség

Egy középkategóriás modern sedan modern felszereltséggel kell hogy rendelkezzen, ami érthető módon a Mondeora is vonatkozik. Ráadásul nagyrészt drágább dízelmotoros autók vannak a piacon magasabb szintű felszereltséggel.

Dizájn

A Ford Mondeo harmadik generációja kissé visszafogottabb, de még mindig nagyon vonzó dizájnnal jött ki.Várható, hogy a Mondeo modern hatású lesz később is, ami a következő, negyedik  generáció valóban attraktív formájában nyilvánul majd meg. Az autó kiegyensúlyozott formtervezése visszatükröződik a belső térben is, itt azonban az alapverziókban a hatást elronthatja a középső panel olcsónak tűnő műanyag borítása. A magasabb szintű felszereltségűek értékesebb burkolattal rendelkeznek.

Fogyasztás

A Mondeo harmadik generációjának szinonímája a gazdaságos 2.0 TDCi motor. Mivel a piacon forgó további motorizációk is elsősorban dízelek, az eladott autók többsége valóban takarékos. A benzinmotorok kevésbé megszokottak és magasabb a fogyasztásuk, az újabb EcoBoost verzió viszont kedvezően befolyásolhatja a benzinesek iránti keresletet.

Vezethetőség

Vezetési tulajdonságaival a harmadik Mondeo ismét kategóriájának csúcsához tartozik, másrészt viszont az előző generációhoz képest nem olyan jelentős az elmozdulás. Az autó arányait tekintve kiegyensúlyozottabb benyomást kelt, és ismét meglepő stabilitása a kanyarokban. Figyelni kell azonban a fékekre, amelyek nem éppen a leghatékonyabbak.

Biztonság

Az Euro NCAP  törésteszeteken ma az ötcsillagos eredmény az adott kategóriában gyakorlatilag kötelező. A Mondeo harmadik generációja még azokból az időkből származik, amikor  a négycsillagos eredményt is megfelelőnek tartottuk volna, ezért az autó biztonságosságát egészében véve nagyon pozitívan értékelhetjük.

Gyakorlatiasság

Habár a harmadik generációs kombi nem néz ki annyira nagynak, mint a második generációs, az autó szállítási kapacitása itt is szó szerint óriási. A csomagtér minden karosszériakivitelnél értékes térfogattal rendelkezik, a sedan 550 literes, a liftback 540 literes és a kombi 549 literes. A sedannál hátrányt jelent a relatíve kis bemeneti nyílás.

Kényelem

A középkategória nagy sedanjai között a Mondeo mindig a kényelmesebb autók közé tartozott, és ez érvényes a harmadik generációra is, amely az utasokat nagyon gazdag felszereltséggel kényezteti. Aki példásul szereti az automata váltó által nyújtott kényelmet, annak vigyáznia kell, mert itt időnként előfordulhatnak problémák, amelyek javítása nagyobb befektetést igényel.

Üzemeltetési költségek

A Ford Mondeo harmadik generációjaának inkább csak kisebb meghibásodási vannak, a fő műszaki részei tartósak és megbízhatóak. Legyenek óvatosak a sok kilométert futott autókkal, ez valószínűleg az autó állapotán is megnyilvánul majd. Az üzemanyagköltségek, a szerviz és a pótalkatrészek teljesen az általános keretek között mozognak.

Ford Mondeo

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ