TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Honda Civic (2001–2005)

Összesített értékelés:
Előnyök

Bizonyított motorok

Kedvező üzemanyagfogyasztás

Jó megbízhatóság

Kedvező árak

Jó vezetési tulajdonságok

Kifejezetten dinamikus Type-R verzió

Az autóról

A hetedik generációs Honda Civic is az egyes modellek rövid élettartamát bizonyítja, hiszen csak 2001-2005 között gyártották. Ez az utolsó modell, amely konzervatív külsőt kapott, a következő nyolcadik generáció (és a jelenlegi kilencedik) már kifejező extravagáns dizájnnal érkezett. Az autó értékeit tekintve a hetedik generációs Civicet gyakran alábecsülik, mely gazdag belső helykínálattal, teljesítménnyel, takarékos motorjaival és nagyon jó menettulajdonságaival lephet meg bennünket. Az új modellekkel ellentétben a hetedik generáció sokkal könnyebb és vezetési szempontból sokkal játékosabb is. Aki tehát dinamikus és értékes autót keres megfizethető árért, a hetedik Civicben meglepően jó társra lel. Az autót négy karosszéria változatban árulták. A három és ötajtós hatchbacknek kicsit másabb a dizájnjuk, mint a négyajtós sedannak és a sokkal értékesebb kétajtós kupénak. Ez abból adódik, hogy a sedan és a kupé is az amerikai piacra gyártott modellekből ered.

Érdekes, hogy a három és ötajtós változatok is nagyban különböznek egymástól. A kevesebb ajtóval rendelkező autó sportos jellegű, míg az ötajtós változat valódi, nagy családi hatchback lett. A helykínálat ebben az esetben valóban átlagon felüli volt, és ez máig sem változott. A kompakt Hondára érvényes, hogy dinamikus motorokkal rendelkezik, és vérmérsékletüket jól bírja a futómű. A belső térben meglepő a sebváltó műszerfalhoz való szokatlan közelsége. Az autó kezelhetősége szempontjából viszont praktikus és kellemesebb megoldás, mint a hagyományos padlózatból kiinduló sebváltók.

Az alap motort az ezernégyszázas képezi 66 kW teljesítménnyel. Ez a motor nem a dinamikus vezetést kedvelők választása, de a nyugodt vezetést szeretőknek bőségesen elegendő. Ideális választás lehet az ezerhatszázas 81 kW-os, mely dinamikus, mindemellett a fogyasztást alacsonyan tartja.  A kétliteres 110 kW már lehet, hogy egy kicsit fölösleges és csak a kifejezetten dinamikus sofőröknek ajánlott. Éppen ezeknek a vezetőknek csábító a sportos Type-R verzió, melynek kétliteres 147 kW-os motorja van. Ez a modell csak háromajtós változatban vásárolható meg. Ritkább a turbódízeles 1.7 CTDi változat, mely nem csúnya, de a benzinmotorok minőségét nem éri el. A 74 kW teljesítmény jónak számít, a fogyasztása úgyszintén, de a konkurenciának jobbak az értékei. A piacon értékesnek számító hybrid sedan változat benzines ezerháromszázas és elektromos motorral és kombinált 69 kW teljesítménnyel. A kétajtós kupé specialitása az 1.7 VTEC motor 92 teljesítménnyel, nagy fordulatszámmal és mérsékelt fogyasztással.

Felszereltség

Elődjeihez képest a hetedik Civic felszereltsége sokat fejlődött, extrém érdekességeket és különlegességeket azonban ne keressünk benne. Összességében az autó jól felszerelt és értékes jármű.

Dizájn

A hetedik generációs Honda Civicnek talán csak egy nagy gyengéje van. Ez a túlzottan jelentéktelen és egyszerű külalak a magasabb karosszériával – ez a hatchback-re érvényes. A sedan és a kupé már klasszikusabb arányokat kapott. A dizájn az amerikai modelltől származik és nem túl attraktív.

Fogyasztás

Bár a hetedik generációs Honda Civic egy modern kompakt hatchback, a kínálatban csak egy dízelmotort találunk. Az 1.7 CDTi aggregátor nem rossz, de fogyasztásával nem okoz pozitív meglepetést. A minőségi benzinmotorokra viszont nem lehet panasz. Fogyasztásuk ugyanis dinamikusságuk ellenére ésszerű keretek között mozog.

Vezethetőség

Viszonylag magas konstrukciójának ellenére a hetedik generációs Civic nagyon jó vezetési tulajdonságokkal büszkélkedhet. A futóműnek még drasztikus kanyarokban is  jó a nyomtartása, és a magasabb karosszéria még ezekben az esetekben sem befolyásolja menettulajdonságait. Az autó viselkedése nagyon jól kiszámítható és játékos.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken a hetedik generációs Civic ötajtós hatchbackje a lehetséges ötből négy csillagot szerzett. Ez egy átlagos eredmény, mely az első és oldalsó légzsákoknak az autó úton való jó viselkedésének köszönhető.

Gyakorlatiasság

A hetedik generációs Civic meglepően tágas autó. Ez egyrészt magasabb karosszériájából és nem tradicionális sebváltó elhelyezéséból adódik. A hetedik Civicnek nincs hagyományos középső része, ehelyett kialakítottak egy méretes rakodó teret itt. Mindkettőre igaz, hogy a hatchback, sedan és a kupé esetében is megegyező a belső tér kialakítása. A csomagtartó sem rossz, a hatchback esetében 370 literes, a sedan és a kupé változatoknál 450 vagy 441 liter elegendő rakodási területet képez.

Kényelem

Az előző generációkhoz képest a hetedik futóműve jelentősen fejlődött. Kitűnő vezetési tulajdonságokat kínál, emellett nagyon jó vezetési kényelmet is nyújt. Ez viszont nem érvényes a sportos Type-R verzióra, melynek futóműve elég kemény. Ebben sem fogják rosszul érezni magukat az utasok, elsősorban a kényelmes üléseknek és a tágas helynek köszönhetően.

Üzemeltetési költségek

A hetedik Honda Civic a megbízható autók közé tartozik, melyeket – ha már egyáltalán – csak apróbb hibák jellemeznek, de ezek kiküszöbölése nem költséges. Alkatrészeik kicsit dágábbak lehetnek, mint a hasonló európai autóké, de a különbség nem számottevő. Ráadásul a takarékos motorokra is számíthatunk.

Honda Civic



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ