TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Honda Civic (2005–2012)

Összesített értékelés:
Előnyök

Tágas utastér

Megbízhatóság

Jó vezetési tulajdonságok

Fürge motorok

Az autóról

2005-ben jelent meg a hagyományos kompakt Civic nyolcadik generációja. A Honda nagy felbolydulást okozott, és az autó dizájnját UFO-hoz hasonlították. Ezt sokaknak szokniuk kellett. Másfelől sokaknak megtetszett a merész és atipikus dizájn és a modell gyártásának befejeztével is még mindig vonzó (vagy elbátortalanító). Az első sokkot követően a helyzet normalizálódott, az autóval való első találkozás után a dráma megszűnt. Másfelől az autó ma is eredetinek tűnik, melyet semmi mással nem lehet összetéveszteni.

Hasonló szellemben alakították ki az utasteret is, mely extravagáns külleme mellett nagyon praktikus és nagyon tágas. A szokatlan kétemeletes műszerfal a gyakorlatban jól áttekinthatő és nagyon jó ergonómiája van. Dicséretet érdemelnek a kényelmes, nagyon jó oldaltámasszal rendelkező ülések. Ez mind a hatchback változatra érvényes. A hazai piacon ráakadhatunk az értékesebb sedanra is, mely azonban az amerikai piacra gyártott változatból ered. Érdekesség, hogy a hatchbackkel ellentétben ez a modell takarékos hybrid változatban is beszerezhető. Másfelől dízeltmotort a sedan motorháztetője alatt nem találunk. Csalódottak lesznek a nyolcadik generációban az éles R-Type verziót kedvelők. Az R-Type messzemenőleg nem olyan játékos, mint a hetedik generációs volt. Az előzőkhöz képest a Civic jelentősen megnőtt viszont motorja a legerősebb verziókban ugyanaz maradt.

A többi változatban a motorok különféle újításokon estek át, de ezek zömében már ismert aggregátorok, melyek gazdájuknak hamar kipörögnek. Alapul az ezernégyszázas 61 kW-os szolgál, mely egyetlenként nélkülözi a dinamikát. Második lépésként a megegyező térfogatú i-VTEC motor következik 73 kW teljesítménnyel. Nagyon jó választás az ezernyolcszázas 103 kW-os, mely jó dinamikát és kedvező fogyasztást biztosít. Már csak a legmagasabb R-Type vezrió következik 148 kW-al. A Civic motorháztetője alatt csak egy turbódízel létezik. A 2.2 i-VTEC-ről van szó, melynek teljesítménye 103 kW. Közkedvelt, dinamikus menettulajdonságokkal és kedvező fogyasztással bír.

Felszereltség

A japán autók nem foglalkoznak sokat a hozzáfizethető elemek névsorával. Már az alapfelszereltség is nagyon jó, és természetesen a magasabb szintek még ettől is jobbak. A jól felszerelt autókból nincs hiány a piacon, összességében azonban számítanunk kell a kicsit magasabb árakkal.

Dizájn

A nyolcadik generációs Civic külseje nagy felbolydulást okozott. A nagyon szokatlan külsővel rendelkező autó két részre osztotta a közönséget – egyeseknek máig sem tetszik, mások imádják a dizájnját. Igaz, az idő kicsit tompította a sokkot, mégis csak egy összetéveszthetetlen és egyedi autóról van szó.

Fogyasztás

A Civic motorpalettájának nagy részét az állítható szelepvezérlésű atmoszférikus benzinmotorok képezik. Erről híres a Honda. A motorok nagyon érdekes teljesítményt nyújtanak és emelett kedvező marad a fogyasztásuk. Legtakarékosabbnak az egyetlen turbódízel számít. Egyeseknek érdekes ajánlatnak tűnhet a hybrid sedan változat is.

Vezethetőség

A nyolcadik generácirós Civicnek nagyon jó vezetési tulajdonságai vannak., emellett nem feledkezik meg a kényelemről sem. Az abszolút maximumot nem nyújtja, de futóműve jól tartja  a utat, a határszituációkban alulkormányozható és megemeli a külső hátsó kerekét.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken a Honda többször is átesett. Gyártásának kezdetén kétszer is négy csillagot kapott, a javított változat 2009-ben már öt csillagot szerzett. Az autó biztonsága átlagon felüli, mely nem csak biztonsági felszereltségéből adódik, de robusztus konstrukciójából is.

Gyakorlatiasság

A Honda Civic belsejében mind az első, mind a hátsó utasok elegendő helyet kapnak. Jó a helyzet hátul a fej fölött is. Értékelnünk kell a jó üléseket. A csomagtartó is dicséretet érdemel, mely az alacsonyabb közép kategóriában átlagon felüli 414 litert jelent.

Kényelem

A Civic utastere kedvező, a kényelmes ülések jó támaszt nyújtanak a testnek a hosszú utakon. Ne feledkezzünk meg a jó oldaltámaszról sem. Az autó futóműve nagyon jó kompromisszum a kényelem és a fürge motor között.

Üzemeltetési költségek

A Honda Civic osztályában a legmegbízhatóbb autó, ezt bizonyítja a nyolcadik generáció is. A javítnani való minimális, és ha sor kerül a szerelésre, akkor is csak átlagos problémák adódhatnak, azok is a rossz utaknak köszönhetően. A motorok fogyasztása is ésszerű keretek között mozog.

Honda Civic



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ