TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Mazda 3 (2009–2013)

Összesített értékelés:
Előnyök

Megbízhatóság

Dinamikus dizájn

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Jó hangszigetelés

Kiváló irányítás és sebességváltás

Az autóról

A Mazda 3 második generációja átvette az első generáció előnyeit, a csúcsminőségű vezethetőség és az autó remek kezelhetőségének formájában, hozzátett egy dinamikus dizájnt, és az eredmény egy valóban szívderítő, alsó középkategóriás autó lett. Persze akadnak azért hátrányai is. Elsősorban az, hogy az átlagon felüli karosszériához képest csak mérsékelten van sok hely az autóban, és egészében véve kissé csökkent a belső tér kidolgozása is. Másrészt ennek a takarékosságnak nem kellene befolyásolnia a megbízhatóságot, hisz a második generációs Mazda 3 még így is értékes tagja kategóriájának. Bár lehet, hogy kissé szemtelen arckifejezéssel, ugyanis az autó dinamikus dizájnjához feltűnő, mosolygónak tűnő hűtőmaszk társul. Ez a megoldás valószínűleg nem felel meg mindenki ízlésének, az viszont biztos, hogy az előző generációval ellentétben, külsőleg a hármas Mazda vonzóbbnak tűnik. Ismét érvényes, hogy a sedan egyenletesebb arányainak köszönhetően dinamikusabb hatást kelt. A karosszériaváltozatokban semmi sem változott: a Mazda 3 még mindig csak az ötajtós hatchback és a négyajtós sedan verzióban kapható.

Ahogy már említettük, a Mazda 3 egyik legnagyobb előnyét vezetési tulajdonságai és kezelhetősége jelenti. Az autónak jó az úttartása, stabil és fürge az irányváltásoknál. Ráadásul remekül irányítható, a precízen hangolt vezérlés jó és pontos visszacsatolást nyújt a sofőrnek, és a sebességváltóval szó szerint öröm dolgozni. A Mazda 3 tehát remek választás azoknak, akik szeretik irányításuk alatt tudni az autót, és dinamikusan, de biztonságosan szeretnek közlekedni.

A hajtóművek kínálata lényegében hasonló maradt, mint az előző generációé volt. Bár az alapja már az erősebb 1600-as 77 kW-os teljesítménnyel, így a kimondottan gyenge motoroktól már nem kell tartanunk. A kétliteres MZR teljesítménye 110 kW – megbízhatóan dinamikus, bár kicsit többet fogyaszt. Jobb megoldás a sto-start rendszerrel ellátott, közvetlen befecskendezésű, kétliteres DISI 111 kW-os teljesítménnyel. Ez a motor élénkebb és meglepően mértéktartó a fogyasztása, bár azt még a stop-start rendszer sem képes a városi forgalomban egészen kontroll alatt tartani. A legnagyobb teljesítményű MPS kivitel 2,3-as motorral és 191 kW-tal nagyon üzemanyag-igényes, de elvarázsol dinamikájával. Most már nem mondhatjuk azt, hogy a futómű nem elég a motorhoz. A versenytársak között találhatunk vadabb hatchback-et is. A turbódízeleket a 80 kW-os teljesítményű 1,6 MZ-CD és a 110 és 136 kW-os 2,2 MZR-CD motorok képviselik. Annak ellenére, hogy a Mazda 3 összességében egy értékesebb jármű, mégis nehezebb turbódízelt találni, mert a magasabb ára miatt kevésbé vásárolták, mint a benzines kivitelt.

Felszereltség

Mazda 3 szintén nagyon jól felszerelt autó lehet, a kérdés csupán az, hogy milyen konkrét kivitelű autót találunk a használtautó-piacon. A klíma ugyan átkerült a második felszereltségi szintbe, azonban a Mazda 3 gyakran került eladásra különböző kedvező ajánlatok keretében kedvezményes áron vagy akciós felszereltséggel.

Dizájn

A Mazda 3 második generációja az elsőnél jelentősen dinamikusabb dizájnnal jött ki. A külseje jobban kifejezi a futómű képességeit, másrészt viszont a feltűnő, mosolyt idéző hűtőrács nem feltétlenül nyeri el mindenki tetszését. A Mazda 3-hoz nagyon jól illik a sedan kivitel.

Fogyasztás

A Mazda 3 második generációjának motorházteteje alatti motor-összeállítás nagyon hasonló maradt, mint az első generációé, csak az alap 1,4-es motort hagyták ki. Az 1600-as motorral rendelkező alapkivitel meglehetősen takarékos lehet, de a modern kétliteres DISI sem rossz, bár az előző, közvetlen befecskendezés nélküli verziója nagyobb fogyasztású. Az MPS sport verziónak viszont kimondottan magas a fogyasztása. A turbódízelek hozzák az elvárásokat, pedig találhatunk takarékosabb versenytársat is. A használtautó-piacon azonban nehezebben találhatóak dízel változatok.

Vezethetőség

A Mazda 3 második generációja csúcsminőségű vezetési tulajdonságokat örökölt elődjétől, amikhez itt még pontos vezérlés és ésszerű visszajelzés, valamint kitűnő sebességváltó is társul. Így a Mazda 3 vezetése szórakoztató és emellett nagyon biztonságos és megbízható.

Biztonság

Az Euro NCAP töréstesztjein a Mazda 3 második generációja teljes pontszámot – ötcsillagos eredményt ért el. Nem csoda, hiszen a kategóriájához képest a viszonylag nagy autó nem túl tágas, és ez éppen a masszív karosszériaszerkezete miatt van, amely arra szolgál, hogy az utasokat minél jobban megvédje. Nagyon jó szinten van az autó biztonsági felszereltsége, a magasabb felszereltségű verziókban már haladó szintű asszisztencia is található.

Gyakorlatiasság

Ahogy már említettük, a Mazda 3 második generációja annak ellenére, hogy a nagyobb méretűekhez tartozik, nem a legtágasabb autója kategóriájának. Az utasok nem fognak szoroskodni, de több konkurens is képes nagyobb helykínálatot nyújtani, főként a fej fölött. A csomagtér 340 literes a hatchbacknél és 430 a sedannál – nem óriási.

Kényelem

 

A Mazda 3 futóműve szilárdabb, de ennek ellenére meglepően jól tompítja az úttest egyenlőtlenségeit. Nem várható el azonban a francia autók magas szintű menetkomfortja, mivel a Mazda 3 egyszerűen egy sportosabb képviselője kategóriájának, és ezért nem kell szégyenkeznie. Csak az átlagos belső tér szegheti kedvünket.

 

Üzemeltetési költségek

 

A Mazda 3 második generációja is jó hírű, nagyon megbízható autó. A fenntartási költségei kissé magasabbak lehetnek, mint a kategória költségkímélőbb tagjaiéi. Ez abból adódik, hogy a Mazda 3 sem üzemanyag-fogyasztásban, sem szervizköltségekben és alkatrész árakban sem rekorder.

 



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ