TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Astra (1998–2004)

Összesített értékelés:
Előnyök

Széles karosszériaválaszték

Jó belső tér

Nagy csomagtér

Minőségi és értékes belső tér

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

Az Opel Astra második generációja első pillantásra kissé jelentéktelen és talán könnyen alábecsült autója az alsó középkategóriának. Az időtlen karosszéria alatt azonban lelkiismeretes technika, minőségi kivitelű és tágas belső tér rejtőzik. Összességében jelentős hátrányok nélküli autóról van szó. Ma a (G-nek jelölt) második Astra előnyös lehetősége annak, hogy megbízható és elegáns autóhoz jusson kedvező áron. Ami a külsejét illeti, tulajdonképpen kis ráncfelvarrással ma sem kellene szégyenkeznie a dizájnja miatt, bár érthetően nem illene be a gyártó jelenlegi formatervezési vonalába. A robosztus és elegáns formák ugyan kortalanok, attól függetlenül, hogy melyik karosszériaváltozatra esik a választás. Az Astra széles variációkínálatban került forgalomba. Kezdetben, mint klasszikus három- és ötajtós hatchback, később következett a sedan, majd a Caravan elnevezésű kombi. Aztán 2000-ben megjelent a híres karosszériatervező, Bertone által tervezett, nagyon elegáns kupé és egy évvel később érkezett a testvére, kabrió formájában. A G Astra belső tere megfelelően tágas, elegáns dizájnnal és értékes anyaghasználattal dicsekedhet. Csak a gyártás első éveiből származó autóknál ingadozott időnként a kidolgozás minősége, de idővel sikerült kiküszöbölni a hiányosságokat.  

A G Astra motorházteteje alatt a széles motorkínálat valamelyike található, amelyek közül távolról sem felel meg mindegyik az Astrának. Például az alap 1,2 48 kW teljesítménnyel és a régebbi, 55 W-os 1,6-os motorok tényleg gyengék, és ráadásul nem is elég rugalmasak, ami a vezetési dinamika rovására megy és megnöveli a fogyasztást. A helyzeten az 1,2-es motor modernizált, 55 kW-os változata sem segít. A 66 kW-os teljesítményű 1600-as papíron nem tűnik isten tudja milyen remeknek, de a látszat csal. Meglepően rugalmas motor, amely tisztességesen meg tudja mozgatni az Astrát, és emellett üzemanyag-fogyasztását ésszerű keretek között tudja tartani. Lényegében ugyanez vonatkozik a legerősebb, 74 kW-os teljesítményű 1600-asra. A kétliteres legerősebb változatát kizárólag az OPC sport modellhez társították 2002-ig, aztán átvette a gyeplőt a turbómotor. A 2,2 literes 108 kW-os motor pedig kupé és a kabrió specialitás.

Természetesen turbódízeleket is találunk az Astrákban. A gyengébb és öregebb 1,7 TD és 2,0 DI motort 50 és 60 kW-os teljesítménnyel jobb elkerülni, a 2,0 DTI és 2,2 DTI dízelek 55, 74 és 92 kW-tal azonban értékesnek számítanak. A legjobb választás a 1,7 DTI egység, amely 1999-ben került forgalomba 55 kW-os teljesítménnyel. Habár nem egy gyorsfutó, kitűnik alacsony üzemanyag-fogyasztásával és jó megbízhatóságával.

Felszereltség

A klíma szinte egy használt Astrából sem hiányzik, de további kényelmi elemek nem igazán várhatók. Hisz az autó abból a korból származik, amikor az alsó közép kategóriában egyáltalán nem voltak megszokottak a modern felszereltségi elemek. Ennek ellenére itt-ott rá lehet találni jobb felszereltségű példányokra.

Dizájn

Az Opel Astra G kortalan formákkal rendelkező, elegánsan megformált autó. Annak ellenére, hogy már két követője van, karosszériája máig nem öregedett jelentősen. Az egyik legjobb lehetősége annak, hogy a hasonló korú autók közül értékes kinézetű kedvező árú autóhoz jusson hozzá.

Fogyasztás

Az Opel Astra motorpalettája nagyon széles, de a piacon főként az 1,4 66 kW-os, az 1,6 74 kW-os és az 55 kW teljesítményű 1,7 DTI turbódízel található meg. Ezeket főleg az üzemanyag-fogyasztásuk miatt tarthatjuk ideális választásnak, amelyek mellett a motornak nincs sok dolga az autóval. Az erősebb, kétliteres motoroknak már magasabb a fogyasztásuk. Természetesen ez nem vonatkozik a dízelekre, ezért azok értékesebbek.

Vezethetőség

A G Astra jó vezetési tulajdonságokkal dicsekedhet, még a komfortosra hangolt futóműbeállítás ellenére is. Az OPC sportváltozat még inkább javíthatja az élményeket, viszont a 147 kW-os teljesítményű motornál már futómű vontatásának határaiba ütközünk.

Biztonság

Az Opel Astra második generációja 1999-ben tisztességes, négycsillagos helyezést szerzett az Euro NCAP töréstesztjein. A robosztus karosszéria máig megbízható védelmet nyújt az utasoknak, de a biztonsági felszereltség a mai viszonyokhoz képest egyszerűbb.

Gyakorlatiasság

Az Astra használhatósága abban áll, hogy nemcsak megfelelően tágas belső térrel rendelkezik, hanem elsősorban széles karosszériaválasztékkal. Így mindenki azt a verziót választhatja, amely megfelel közlekedési igényeinek. A hatchback 370 liternyi csomag szállítására képes, a kevésbé megszokott sedan pedig 460 liternyire. A kombi nagyon tisztességes 480 liter befogadására képes. A kupé és a kabrió szállítási kapacitásai is kellemesen meglepőek. A kupénak ugyanakkora a csomagtere, mint a sedannak, vagyis 460 literes, a kabrióé pedig 330 literes.

Kényelem

Az Astra G menetkomfortja is jó szinten van, az autó futóműve jól van behangolva, amely sikeresem tompítja útjaink egyenetlenségeit. Az utasok meg lesznek elégedve az utastérrel is, és nemcsak megfelelő tágassága miatt, hanem a minőségi anyaghasználat miatt is. A gyártás első éveiből származó autóknak kicsit rosszabb lehet a kidolgozása, és ez negatívan befolyásolhatja a kényelmet.

Üzemeltetési költségek

A G Astra összességében nagyon megbízható autó, amelynél azért fontos odafigyelni a kedveltebb benzinmotorok állapotára, mivel mérsékelten magas az olajfogyasztásuk. Az általános szervizelési költségek és pótalkatrész árak nem terhelik meg nagyon a pénztárcánkat, és a legkedveltebb motorok üzemanyag-fogyasztása is ésszerű keretek között mozog.

Opel Astra

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ