TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Astra (2004–2010)

Összesített értékelés:
Előnyök

Nagyon jó vezetési tulajdonságok

Magas szintű kényelem

Szilárd karosszéria és nagyfokú biztonság

Gazdag felszereltség

Használtautók kedvező ára

Az autóról

Az alsó középkategóriába tartozó Opel Astra H már az autómárka hatchbackjének harmadik generációja.  Mivel nem olyan hangzatos a neve, mint a Golfnak, és nincsenek olyan bravúros vezetési tulajdonságai, mint a Focusnak, gyakran jogtalanul alábecsült tagja kategóriájának, pedig összességében egy nagyon minőségi és kiegyensúlyozott autó, amely a használtautó-piacon kedvező árával is megörvendeztet. A klasszikus ötajtós kivitelen kívül az H Astra tágas kombi kivitelben, háromajtós GTC verzióban és a kupé-kabrió TwinTop variációban is forgalomba került. 2007-től a sedan kivitelt is forgalmazták, de az nem lett annyira közkedvelt. Az Astra harmadik generációjának mindegyik karosszériaváltozata dinamikus és vonzó, ám feltűnésmentes külsővel dicsekedhet. Értékes a jó kidolgozású, kényelmes ülésekkel rendelkező belső tér. Az irányjelzőknél és az ablaktörlők karjainál viszont nagyon szokatlan, hogy automatikusan visszaállnak az alappozícióba.

Az Astra teljességében egy kiegyensúlyozott autó, amely megfelelően tágas, megbízható és biztonságos. Előnyeihez tartoznak jó vezetési tulajdonságai. Jelentős hiányosságokat nem igazán találunk a H Astránál, az autó inkább a márka általánosságban hátrányos megítélésétől szenved. A felszereltség mellett a motorkínálat is nagyon gazdag, melyek többsége megbízható működésű. Az alap turbódízelek kissé előnytelenek – az 1.3 CDTI 55 kW-tal és estenként az 1.7 CDTI 59 kW-tal – túlságosan gyengék az Astrához és fogyasztásuk sem gazdaságos. Az erősebb motorok, vagyis az 1.7 CDTI 74 kW vagy a 1.9 CDTI 110 kW (az 1,3-ashoz hasonlóan eredetileg Fiat motor) már megfelelő dinamikával és alacsony fogyasztással rendelkeznek. A benzinmotorok sincsenek rossz helyzetben, kitűnő választás az 1.6 és 1.8 literes dinamikus kivitelű meghajtó. A stabil futóműnek köszönhetően, amely az egyszerű hátsó tengelyével is képes felvenni a versenyt a vetélytársakkal, jól illenek az Astrához az erősebb 2.0 Turbo125 kW-os és 147 kW-os teljesítményű motorok. A valóban dinamikus vezetési élményt nyújtó, gyors OPC verzióban még erősebb, kétliteres motor van 176 (később 177) kW-os teljesítménnyel. Csakhogy a választásnál, ahogy ez a használt autóknál lenni szokott, figyelembe kell vennünk azt is, hogy az előző tulajdonos hogyan bánt az autóval.

Az Astra a saját kategóriájában biztonságos és jól felszerelt autónak számít.  Egyébként a H generáció bevezetésekor nem volt olcsó, használtan viszont sokakat megörvendeztet az ára.

Felszereltség

Kategóriájához képest az Astra átlagon felüli felszereltségű autó, érdekessége például, hogy a sedan alapkivitelében is elektromos csomagtartó nyitó van. A jobb felszereltségű autókban vonzóbb optikai módosítások is találhatók, emellett a lökhárítók az alapfelszereltségűeknél is a karosszéria színére vannak lakkozva. A felszereltség és ár arányában a második felszereltségi fokozatú Enjoy a legelőnyösebb, amely gyakorlatilag a leggyakoribb, és klímával, valamint elektromosan állítható, fűtött külső visszapillantó tükörrel is ellátott.

Dizájn

A harmadik Opel Astra éles vonalvezetésű és általában dinamikus hatású autó. Ez elsősorban a háromajtós kivitelre érvényes, a klasszikus ötajtós hatchback (és a kombi is) kissé hétköznapibb benyomást kelt. A drágább kivitelű autóknál optikai kiegészítők egész sora fokozza az attraktivitást.

Fogyasztás

Az alsó középkategóriában kötelező a gazdag motorkínálat, de az, hogy a kínált motorpaletta valóban kiegyensúlyozott, szinte kivételnek számít. A H Astránál ez így van, és minden motor kedvező fogyasztással dicsekedhet, a legtakarékosabbak érthető módon a turbódízelek. A gyengébb motoroknál azonban néha teljesen le kell nyomni a gázpedált és ez meglátszik a fogyasztáson is.

Vezethetőség

Az alsó középkategóriában általában megszokott a többelemes hátsó tengely használata, ez viszont a H Astra modelljéből hiányzik. Ám ez semmit sem változtat a biztos és agilis vezetési tulajdonságokon. Sőt meglepő, hogy az Astra milyen jól képes lépést tartani a fejlettebb felfüggesztést használó versenytársakkal szemben.

Biztonság

A H Astra már 2004-ben teljes pontszámot, ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjein, ami abban az időben az adott kategóriára egyáltalán nem volt jellemző. Így az Astra máig az átlagon felüli aktív és passzív biztonságot nyújtó autók közé tartozik.

Gyakorlatiasság

Az Astrának összességében egyszerű szerkezetű karosszériája van, amely elegendő helyet biztosít az összes utas számára. Ráadásul a csomagtér is tágas, a GTC verzióban 340 literes, az ötajtós hatchbackben pedig 375 literes. A sedan 490 liter szállítására képes, ugyanúgy, mint a sokkal praktikusabb kombi.

Kényelem

Akárcsak a kategóriába tartozó versenytársak, az Astra is igyekszik az általános kivitelekben a lehető legjobb menetkomfortot biztosítani. A sportos vezetési teljesítményhez az erőteljes futóművel rendelkező OPC verziót ajánlott. Az ülések nagyon kényelmesek, viszont az elpattanó varrásokra figyelmet kell fordítani.

Üzemeltetési költségek

A harmadik generációs Astra az átlagon felüli megbízhatóságú autók közé tartozik, ami a motorok többségére jellemző, alacsony fogyasztással együtt azt jelenti, hogy az autó a fenntartási költségek tekintetében nem igényes. Az alkatrészek árai is átlagosnak számítanak.

Opel Astra

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ