TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Astra (2010–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Tágas belső tér

Gazdag felszereltség

Magas szintű kényelem

Kitűnő hangszigetelés

Az autóról

Az Opel Astra (J) negyedik generációja 2009 végén jelent meg, és az autógyár azon igyekezetét testesíti meg, hogy felvegye a versenyt a hangzatosabb nevű konkurensekkel. Ismét érvényes, hogy az autó a márka megítélése miatt kerül hátrányos helyzetbe. A négyes Astra is nagyon kiegyensúlyozott és vonzó autó. Dizájnja a jelenleg kedvelt, lekerekített, dinamikusabb irányt követi. A negyedik generációs Astra külsejét tekintve kategóriájának egyik legvonzóbb autója. Ehhez az a tény is hozzájárul, hogy az alsó középkategóriában a nagyobb autók közé tartozik, például a hatchback 4419 mm hosszúságával meghaladja a riválisok túlnyomó többségét. Ez kiegyensúlyozott arányokat ad a gépkocsinak. Ismét elérhető ötajtós, háromajtós GTC és kombi változatban is. A sedan (eddig) hiányzik és a kupé – kabrió párost kivették a kínálatból, lényegében önálló modellel, az összecsukható vászontetős Cascadával pótolták ezeket.

Az Astra ismét széles motorkínálattal örvendeztet meg, ám a választásnál ebben az esetben megtérül az alapos körültekintés. A nem túl igényes sofőröknek az alapmotorok is elegendőek, benzines vagy gázolajos kivitelben. Az atmoszférikus 1.4-es 74 kW-os teljesítményt nyújt, a dízel 1300-as 70 kW-ot. Megfelelőbb választás az erősebb motor, turbódízelek esetén 1.7 CDTI, és benzinmotorok esetén az 1,6-os atmoszférikus vagy a turbófeltöltős 1.4-es. Ezek a motorok megfelelő dinamikát és kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosítanak. Velük ellentétben az elvárásoktól kissé lemarad a magasabb fogyasztású 1.6 Turbo 125 kW vagy 132 kW teljesítménnyel.  Az erőteljes kétliteres turbódízel 121 kW-os teljesítményt nyújt, és a dinamika és fogyasztás arányát tekintve biztosan a legelőnyösebb motorizáció a viszonylag nehéz Astrához. Az autó továbbra is büszkélkedhet nagyon komfortos futóművével és biztos vezethetőségével, annak ellenére is, hogy még mindig egyszerű hátsó tengelyt használ. Az Opel specialitása a HiPerStrut első tengely, amely javítja az első tengely stabilitását és minimalizálja vezetés hajtóerejének nemkívánatos megnyilvánulásait. Vezetési tulajdonságainak köszönhetően így az Astra kategóriájának legjobbjai közé tartozik, ráadásul a kategóriára nem jellemző módon, az autó felárasan kérhető aktív futóművel, amely még inkább javítja vezethetőségét.

Megfelelő utastérrel rendelkezik, elsősorban elöl, hátul azonban lehetne kicsit több hely a térd és a fej fölötti részeken. Az autó nagyságával arányos a csomagtér kapacitása is, amely a hatchbacknél 370, a kombinál pedig 500 literes.

Felszereltség

Kategóriájához képest az Astra átlagon felüli felszereltségű autó, ráadásul a felszereltségi foka az előző generációhoz képest ismét fejlődött. A lökhárító, a kilincsek és tükrök már az alapfelszereltségnél is a karosszéria színére lakkozottak, alapnak számít a négy légzsák (bár a versenytársak többet is kínálnak) és a klíma. Jelentős lépés a második felszereltségi fokozat, amelyhez pl. tempomat is társul.

Dizájn

Az Opel Astra negyedik generációja külsőleg az alsó középkategória legvonzóbb autói közé tartozik, és ez minden karosszériaváltozatára igaz. Dinamikus vonalai nagyon látványosak, elsősorban ezek teszik kiegyensúlyozottá az autó arányait. A hatchback kategóriájához képest szokatlanul hosszú, ami lehetővé tette a hátsó ablaküveg jellegzetes ívének kialakítását.

Fogyasztás

Az Astrában lévő modern hajtóművek kínálata tényleg gazdag és a motorok többsége összességében takarékosan bánik az üzemanyaggal. Az alap motorizációknál (például az 1.3 CDTI dízelnél) azonban nem lehet arra számítani, hogy a fogyasztás a gyakorlatban nem haladja meg a gyártó által megadott értéket (4,1 liter). Az erősebb motorok már jobban közelítenek a gyártó által megadott értékekhez. Ez persze nem érvényes a turbófeltöltős 1600-asra, melynek üzemanyag-fogyasztása valóban nem a legelőnyösebb, ráadásul dinamika tekintetében sem hozza az elvárásokat.

Vezethetőség

Az alsó középkategóriában általában megszokott a többelemes hátsó tengely használata, ez viszont a J Astra modelljéből hiányzik. De ez semmit sem változtat a biztos és agilis vezetési tulajdonságokon. Sőt meglepő, hogy az Astra milyen jól képes lépést tartani a fejlettebb felfüggesztést használó versenytársakkal szemben.

Biztonság

A H Astra már 2004-ben teljes pontszámot, ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjein, ami abban az időben az adott kategóriára egyáltalán nem volt jellemző. Így az Astra máig az átlagon felüli aktív és passzív biztonságot nyújtó autók közé tartozik.

Gyakorlatiasság

Az Astrának összességében egyszerű szerkezetű karosszériája van, amely elegendő helyet biztosít az összes utas számára. Ráadásul a csomagtér is tágas, a GTC verzióban 340 literes, az ötajtós hatchbackben pedig 375 literes. A sedan 490 liter szállítására képes ugyanúgy, mint a sokkal praktikusabb kombi.

Kényelem

Az Astra nagy előnye a tágas és kényelmes belső tér, még annak ellenére is, hogy a hátsó üléseken az utasoknak lehet apró problémája a hellyel. Elöl a helykínálat viszont nagyvonalú. A stabil futómű egyben nagyon komfortos, és a kényelmet még javíthatja a feláras, aktív futómű. A nagyon jó felszereltség és a belső tér kialakítása szintén fokozza a kényelmet.

Üzemeltetési költségek

 

A negyedik Astra az újabb autók közé tartozik, melyeknél a fenntartási költséget a rendszeres szerviz és az üzemanyagköltség jelenti. A motorok összességében takarékosak, még ha a konkurencia a hasonló kiviteleknél képes még valamivel gazdaságosabb lenni – ez az Astra nagyobb súlyából adódik.

 

Opel Astra

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ