TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Insignia (2008–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kiváló turbódízelek

Az öszkerékmeghajtás választásának lehetősége

Gyakran nagyon bőséges felszereltség

Vonzó dizájn

Minőséges és kényelmes belső tér

Az autóról

Az Opel Insignia 2008-ban jelent meg azzal a céllal, hogy a középkategóriában felváltsa elődjét, a Vectrat. Az Insignia egyúttal egy nagyobb modelt is felváltott, ez a Signum, így az Opel palettáján a top model szeretpét kapta meg. Ennek megfelelő az autó jellege, mely a dizájnjával, technikai jellemzőivel, kidolgozottságával és vezetési tulajdonságaival a szegmens csúcsára helyezi. Az Insigniaval esztétikailag és minőségileg is nagyot lépett előre a gyártó cég, nagy lépést jelentett ez az Opel életében. Az Opel számos választási  lehetőséggel kedveskedik – már a karosszéria választékban rögtön három van: sedan, liftback és a Sports Tourernek elnevezett kombi. Ez a legközkedveltebb karosszériatípus a hazai utakon. Széles a motorkínálat és hatalmas a felszereltségkínálat is. A biztonság és komfort terén az Insignia semmiben sem marad le a prémium kategóriás autóktól, így csúcs-felszerelt autóra is akadhatunk.  Az autó már első ránézésre is fantasztikusan néz ki – a dizájn tekintélyes és amellett elegáns. Úgy tűnik, hogy az Opel eltalálta a mostani divatot. Nagyon jól sikerült az autó belső térkialakítása, mely szinte luxus benyomást kelt és kényelmes ülésekkel van felszerelve. Másrészről az Insignia a helykínálat szempontjából nem tartozik a legjobbak közé.

Helyből éppen, hogy elég van. A sedan és a liftback változatoknál a kicsit is magasabb utasok már szűkölködni fognak. Ellenben a csomagtartó nagy.

A vezetési tulajdonságok terén az Insignia valóban a csúcsmodellek közé sorolható. A futóműve feszesebb felfüggesztésű, így a kanyarokban minimális a bedőlés és az autónak kiváló a nyomkövetése. Az Insignia jól elrejti a nagy tömegét és kitűnően irányítható. Az úthibákon az autó kicsit idegessé válik, ez a keményebb futóműnek köszönhető. Az egyenlőtlenségek kiegyenlítése ugyan nagyon jó, de a vezetési komfort veszít színvonalából. Megoldást jelenthet az adaptív Flex Ride futómű, amelyért persze fizetni kell, viszont jelentősen megnöveli a komfortérzetet és a menetdinamikát. A Flexi Ride futómű így  minimálisra csökkenti a futómű bizonytalanságát.

Az Insignia alap motorja az Ecotec  85 kW teljesítménnyel. De ez, mint az erősebb ezernyolcázas 103 kW motor nem felel meg az autó dinamikus formájának és csak a nyugodt vezetőket szolgálja ki jól. Az Insignia inkáb a dinamikusabb vezetést kedvelők szeretik, így a piacon leginkább a turbómotoros változatok a legelterjedtebbek. A turbó ezerhatszázasnak 132 kW a teljesítménye és még a nehéz autó ellenére is alacsonyabb a fogyasztás. Az erősebb kétliteres turbó motor 162 kW teljesítménnyel elég dinamikus, ennek ellnére még két motorizáció áll előtte. Mindkettő hathengeres 2,8 V6 Turbo 191 kW, és az OPC, aminek hihetetlen 239 kW a teljesítménye. Ezekben az autókban az Insignia összkerék hajtásos, amely az egész motorkínálathoz választható. Legkedveltebb motorok a turbódízelek – az erős dízel, a kombi karosszéria és az összkerékmeghajtás kombinációja a leggyakoribb. Emellett gyakran találkozhatunk erősebb motorokkal is, a kétliteres 81 kW értékes darab. Gyakrabban fordul elő a 2,0 CDTI 96 kW kombinációval. Ettől még jobb választás ugyanez a motor 118 kW teljesítménnyel, mely tetszetős dinamikával bír. Ez még jobb is lehetne, de az Insignia egyszerűen nehéz. A dinamikusabb vezetőket a dupla turbós 2,0 CDTI BiTurbo  motor elégíti ki kiváló 143 kW teljesítményével.

Felszereltség

Az Insignia már alapfelszereltségben is egy jól felszerelt autó, da a használtautó piacon gyakran csúcsminőségű darabokra is akadhatunk. Ez azzal függ össze, hogy közkedveltek a drágább összkerékmeghajtású és turbódízel motorok. Ezekbe egész sok extra felszereltség kérhető és a tulajdonosok  hajlandóak voltak fizetni az extrákért.

Dizájn

Az Insignia nem csak a dizájnja alapján a közép kategória egyik legjobb autója. Dinamikus és hatalmas alakja a mai divatnak megfelelő. Meghatározott felszereltséggel és bizonyos színekben valóban figyelemfelkeltő jelenség. Ez a kategória többi képviselőjének nem igazán adatik meg. Az autó belső tere is fantasztikusan kidolgozott.

Fogyasztás

Az Insignia általában elegendően erős motorokkal felszerelt, de az autó nagy súlya mégis csak érzékelhető. Ráadásul az autó gyakran fordul elő összkerékmeghajtású kombinációban, ami kicsit magasabb fogyasztást feltételez. A gyengébb turbódízelek a nagy súly ellenére is kevesebbet fogyasztanak.

Vezethetőség

Az Insignia vezetési tulajdonságai, kategóriája csúcsára sorolják őt. Ráadásul lehetőségünk van az első kerék meghajtású vagy összkerékmeghajtású motorok közül választani. A kanyarokban kiváló az úttartása, ez vonatkozik az első kerék meghajtásúra is, melynek nagyon jól beállított stabilizáló rendszere van. A bedőlések minimálisak, a vezérlés gyors és egyenes, bár a visszacsatolás jobb is lehetne.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken az Insignia rögtön kétszer is átesett. 2008-ban az öregebb módszer szerint és 2009-ben az új törvények szerint. A nagy Opel mindkét esetben maximális öt csillagot kapott. Végül is nincs min csodálkozni, hiszen az autó biztonsági felszereltsége csúcsminőségű, a hatalmas karosszériát rögtön első látásra föl lehet ismerni.

Gyakorlatiasság

Ez az a terület, amiben az Insignia ellenfeleitől alul marad. A nagy autó belső tere nem olyan légies, mint ahogy az elvárható volna. A kombi változat 4,9 m hosszánál kicsit más a helyzet, de még ebben is találunk több hellyel rendelkező ellenfelet. A csomagtartó nagysága megfelelő – a sedannak 500 literes, a  liftback 530 és a kombi 540 literesek. Ráadásul kétszintes padlózattal rendelkezik, ahol alulra apró csomagokat is rejthetünk.

Kényelem

Az Insignia a legmagasabb komfortot tudja biztosítani. Ennek a célnak az eléréséhez opcionálisan választható a Flex Ride futómű, mely jelentősen mérsékli az úthibákat. Ez még a standard, relatívan keményen hangolt futómű esetében is jó, bár így sem tudjuk teljes mértékben kivédeni a futómű apró ugrásait. A belső tér nagyon kényelmes, bár nagyobb is lehetne. Külön dicséretet érdemelnek az ülések.

Üzemeltetési költségek

Az Insignia egy modern autó sok, és összetett technikával. Még ha a motorok igyekeznek is csökkenteni a fogyasztást, az még így is gyakran magas. Köszönhetően például az összkerékmeghajtásnak. Összességében az Insignia kiadásai kissé magasabbak lesznek, még annak ellenére is, hogy egyenlőre az autó megbízhatónak bizonyult.

Opel Insignia

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ