TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Vectra C (2002–2009)

Összesített értékelés:
Előnyök

Nagy belső tér

Jó menettulajdonságok

Kedvező árak

Az autóról

A harmadik generációs Opel Vectra (C) nagy ugrást jelentett az első kettővel szemben. Teljesen új lett a formavilága és maga az autó is jelentősen megnőtt, így kellemesen meglep tágas belső terével. Az Opel ezzel a minőség növelésére törekedett, ami meglátszik a nagyobb megbízhatóságon, az értékesebb anyagokon és a belső tér finomabb kidolgozottságán. A harmadik Vectra megengedett magának egy apróságnak tűnő, de valójában nagyon idegesítő baklövést. Ez a kormánykerék alatti karok megoldása. Az irányjelző lámpa bekapcsolása ugyanis nem jelenti a kar adott pozícióban maradását. A kar mindig visszakattan alap helyzetbe. Ez az Opel esetében úgy van, hogy a fény háromszor felvillan, vagy addig jelez, míg az autó kerekei egyenes pozícióba nem kerülnek, ezt a kar nyomásának intenzitása határozza meg. A 2005-ös átdolgozásig valóban érzékeny volt az indexlámpák kezelése, így gyakran megtörtént, hogy a sofőr akaratán kívül jelezte az irányváltást. Bár az átdolgozás után sem lett sokkal kényelmesebb ez a megoldás. Sokak számára ez egy nyomós indok, miért ne válasszák az Opel Vectrat.

Az Opel Vectra motorválasztéka hagyományosan széles, ezt szoktuk meg a középkategóriás autókat tervező európai gyártóktól. Az alapot képező ezerhatszázas 74 (átdolgozás után 77) kW teljesítménnyel csak teljesen nyugodt sofőröknek való, ajánlatos inkább az erősebb motorok közül választani. A benzines motorok kínálata meglepően széles, folytatódik az 1.8 90 vagy 103 kW teljesítménnyel, a négyhengeres 2,2 literesnek  108 vagy 114 kW a teljesítménye. A kétliteres turbó változat 129 kW teljesítménnyel büszkélkedhet. A Vectra még növelni tudja a teljesítményét a hathengeres motorokkal is. A szívómotoros 3,2 literesnek 155 KW a teljesítménye, ami a fejlesztés után 160 kW lett. A turbómotoros 2,8 literes  hathengert először 169 kW teljesítménnyel kínáltak, az OPC változat 188 kW teljesítményt kapott. A 2005-ös átdolgozás után a teljesítmény jelentősen megnőtt. 184 kW –ra az egyszerűbb változatnál és 206 –ra az OPC verziónál. A dízelmotort a DTI vagy a CDTi képviselik. A DTI motorból kettő van – a kétliteres 74 kW és a  2,2 literes 92 kW teljesítménnyel. Mindkettőre jellemző, hogy nagyon hangosak. A CDTi motorok nyugodtabbak és a választék is szélesebb. A négyhengeres 1,9 literes  74, 88 vagy 110 kW teljeítményű. A legerősebb a hathengeres 3,0 literes 132 vagy 137 kW teljesítménnyel. Ami a karosszériát illeti, a Vectrát sedan, liftback GTS vagy a praktikus kombi Caravan változatban is gyártották.

Felszereltség

A harmadik Vectrát jó felszereltséggel is meg lehet vásárolni a használtautó piacon, melyben nem fognak hiányozni a már megszokott komfortelemek. Kivételesen ráakadhatunk különösen jól felszerelt darabokra is, bár a csúcsfelszereléssel kapható autókra csak nagy szerencsével akadhatunk.

Dizájn

A harmadik generációs Opel Vectra azt a stílust képviseli, amit az Opel a sáját autóinál csak kevés ideig képviselt. Az előző változat határozott vonalait és lágy íveit itt felváltották a nagy és egyenes felületek és az összességében élesebb vonalak. Ez egész jól takarja az autó méreteit. A Vectra szolídan és elegánsan hat, külalakja nem nagyon öregedik.

Fogyasztás

Mint az általában érvényes a Vectra középkategóriás autójára jellemző, hogy dízelmotorjai meglepően takarékosak. A benzines agregátorokkal már kicsit rosszabb a helyzet, hiszen a Vectra a második generációhoz képest 120 kg-ot hízott. Erre ugyan a motorok teljesítmény növekedéssel reagálnak, de a fogyasztás így is kissé megnövekedett.

Vezethetőség

A harmadik Vectra menettulajdonságai is javultak az előző generációkhoz képest, az autó sokkal biztonságosabb és jobb az útfekvése. Sportos megnyilvánulást csak a OPC verziótól várhatunk – amely esetében viszont a Vectra hiányosságával szembesülünk – nem túlzottan kommunikatív és pontatlan a vezérlése. Az autó szintén érzékenyen reagál az úthibákra.

Biztonság

A harmadik Vectra 2002-ben teljesítette az Euro NCAP törésteszteket, méghozzá négy csillaggal a lehetséges ötből. A robusztus autó megfelelő biztonságot nyújt utasainak egy bekövetkező közúti balesetnél. A rossz menettulajdonságok negatívan hatnak a biztonságos vezetésre.

Gyakorlatiasság

A harmadik generációs Opel Vectra az igazán tágas autókhoz sorolható. A gyártó ráadásul a meghosszabbított alvázzal és összhosszával a kombi esetében méltó ellenfele lehet az óriás Ford Mondeonak. A sedan és a liftback  500 literes, a kombi 530 literes csomagtartója igazán méretes, ráadásul ennek alacsonyabb a pereme.

Kényelem

A Vectra kategóriájának kényelmesebb autói közé tartozik, a harmadik generáció esetében ez logikátlanul csak az átdolgozásig érvényes. A ráncfelvarrás után a futómű keményebb lett és a menettulajdonságok is kicsitt rosszabbak lettek. Másfelől itt már jobban megoldották az irányjelző karok érzékenységét, de azok még így is nagyon idegesítőek tudnak lenni.

Üzemeltetési költségek

Osztályához és korához képest a harmadik Vectra egy megbízható autó. Meghibásodásra a váltónál számíthatunk, a fedélzeti számítógép kijelzője is haragra gerjeszthet bennünket. A takarékos motorokra való tekintettel az Opel Vectra C javítási költségei és alkatrészei nem drágák.

Opel Vectra

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ