TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Opel Zafira (1999–2005)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kedvező belső helykínálat

Bevált technológia

A belső tér jó variálhatósága

Kényelmes ülések

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

Az Opel zafira gyors válasz volt az új kompakt MPV kategóriára, melyet tulajdonképpen a Renault a maga Mégane Scenic-vel hozott létre. Éppen ezért is tartozik a Zafira a szegmens közkedveltjei közé, melyet már a harmadik generációban gyártanak. Az első generáció évek múltán sem veszített vonzerejéből. A külső időtálló formái, melyek a márkára annyira jellemzők, jobban ellenállnak az időnek, mint más, -ugyanannak az osztálynak a különböző - autótípusai. A külalak mégsem a Zafira legnagyobb pozitívuma. A legnagyobb előnyöket az utastérben kell keresnünk. Bár az új széria bevezetéséig, mely 2003-ban következett be – nem találunk minőségi anyaghasználatot. Az ülések minősége és a kényelem, sokak örömére szolgál. Még hosszú utakon is kényelmesen utazhatunk. Minden irányban elegendő a hely. A Zafira kellemesen elringatja az utasokat jó menettulajdonságaival és jó hangszigetelésével. Még érdekesebb az autó praktikus oldala. Míg az ellenfelek az átlagos öt férőhelyet kínálták, a Zafira hétszemélyes - még ha nem is tűnik annak. Ráadásul a hét férőhely nem jelent hátrányt a csomagtartó vonatkozásában. Ha akarják, a Zafirában kényelmesen hét utast szállíthatnak, de hátra inkább alacsonyabb embereket ültessünk, ideálisan inkább gyerekeket. Ezt biztosítják a ledönthető Flex7 ülések. Az ülések hátsó sora szokványosan a csomagtartó alját képezi. Szükség esetén egyetlen egyszerű mozdulattal átalakítható egy-egy üléssé. Így a csomagtérból csupán 150 liter fog hiányozni, viszont hét utast el tud majd szállítani. Az ötüléses változatban a csomagtartó mérete fantasztikus 600 liter, ráadásul az ülések sehol sincsenek útban. A második sort is össze lehet csukni, így hosszú rakodófelülethez jutunk. Hasonlóan nagyhoz, mintha kisebb rakodóautót vezetnénk.

A Zafira összességében véve egy kényelmes autó. A menettulajdonságok is dicséretet érdemelnek. A futómű valóban kellemesre van hangolva és jól irányítható. Abban az időben gyártott MPV autók közül a Zafiranak a legjobbak a vezetési tulajdonságai és ma is jó az irányíthatósága.

A motorkínálat bőséges, bár kissé áttekinthetetlen. Az alapot a benzines ezerhatszázas 74 kW-os képezi, mely ugyan nem kecsegtet sprintteljesítménnyel, de megbízható, tartós és kedvező fogyasztású aggregátor. Az ezernyolcszázas 85 és 2001-től 92 kW telejsítményű motor elsősorban az erősebb változatban érdekes. A benzinesek közül a legérdekesebb is a 2,2 literes 108 kW-os motornak fölöslegesen nagy a fogyasztása. Az OPC kétliteres turbó változatnak 141 kW a teljesítménye. Ez ismét nagyon specifikus, viszonylag értékes és keresni csak szűk körben fogják a vevők. Ne felejtsük el a turbódízeleket sem. Az alapot képező kétliteres DI 60 kW-al elég gyenge, a modernebb 2.0 DTI 74 kW-al már sokkal érdekesebb. A legerősebb motor választás a 2.2 DTI 92 kW teljesítménnyel lehet kapni.

Felszereltség

A zafira felszereltsége abban az időben átlagosnak volt mondható. Nem nehéz valóban jól felszerelt autókat sem találni a piacon, amik például tempomatot vagy fedélzeti számítógépet is tartalmaznak.

Dizájn

Az első Opel zafira még évek múltán sem veszített bájából. A külső időtlen formái, melyek tükrözték a gyártó cég dizájnvonalát, jobban ellenállnak az idő vasfogának, mint akkori ellenfelei. Kicsit rosszabb a helyzet a belső térrel. A 2003-as ráncfelvarrásig kevésbé minőségi anyagot használtak.

Fogyasztás

Az Opel Zafira motorkínálatát egész jól megoldották. Talán a gyengébb dízel kicsit gyengébb, viszont nincs rossz hatással a fogyasztásra. Az összes dízelmotor kedvező fogyasztással bír. A benzines változatok, melyek mai szemmel megbízhatóbb választásnak bizonyulnak, nagyobb a fogyasztásuk. A legnagyobb teljesítményű változat kivételével az összes verzió elfogadható.

Vezethetőség

Az Opel Zafira vezetési tulajdonságai abban az időben a legjobbá tették az autót. Mai napig nem veszik el a kompakt MPV autók között. A futómű minősége bizonyítja az OPC változat létét. Az ugyan keményített és átalakított futóművet kapott, viszont a kedvező alapnak jól megfelel.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteket az Opel Zafira 2001-ben abszolválta. Nagyon jó eredményt nem ért el, csak három csillagot szerzett, ami nem valami kecsegtető eredmény. Ezért a mai szemmel nézett alapot tartalmazó biztonsági felszereltség hibáztatható. Az alap verzióban csak első légzsákok voltak.

Gyakorlatiasság

Az első generációs Opel Zafira ebben a ketegóriában nagyon kiváló. A Flex7 rendszernek köszönhetően a kedvező kényelem mellett hét utas szállítható. Emellett a ledöntött utolsó sor semmiben sem befolyásolja a jármű szállítási kapacitását. Az ötüléses változat esetén a csomagtartó 600 literes. Míg egy egyszerű mozdulattal kinyitható a hátsó ülésssor, és csak 150 literrel csökken a csomagtartó rakodási tere. A két hátsó sor összecsukásával egy sík rakodási felület kapható.

Kényelem

A Zafira kedvező kényelmet biztosít. Erről gondoskodnak az ülések, melyeken ülve az utasok hosszú távon is kényelmesen érezhetik magukat. Az úthibákat is jól kiküszöböli, még a szétvert utakon is jól teljesít és hangszigetelése is megfelelő.

Üzemeltetési költségek

Mai szemmel nézve az Opel Zafira konstrukciója szempontjából egy egyszerű autó, melynek üzemeltetési költségei alacsonyak. Kicsit több odafigyelést és javítást igényelnek a turbódízelek. A benzines aggregátorok, főképp a kisebbek, nagyon megbízhatóak. Az autó korára való tekinettel szükségessé válnak a gyakori alkatrészcserék. Ezek nem befolyásolják annyira a költségvetést, az árak elfogadhatóak.

Opel Zafira



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ