TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Peugeot 307 (2001–2008)

Összesített értékelés:
Előnyök

Tágas és értékes belső tér

Nagy csomagtartó

Dízelmotorok alacsony fogyasztása

Széles verzió kínálat

Az autóról

A Peugeot 307 2001-ben az alsó középkategóriában a francia gyártó új, határozott hűtőrácsra jellemző dizájnnal rukkolt elő. Az autó éppen az attraktív külsejével, széles motorválasztékával és tágas belső terével nyerte meg a közönséget. Ezzekkel a tulajdonságokkal nyerte el a 2002-es év autója európai díjat. Az eddig nem látott tágas tér a viszonylag magas karosszériának köszönhető. Kategóriájában nagyon légies az autó belső tere. A 307 tulajdonosai bizonyára értékelik a kiválóan kialakított és kidolgozott belsőt és a kényelmes futóművet. Vezetési tulajdonságai inkább átlagosak, végülis nincs mit csodálkozni. A 307 technikai alapját már 1991-ben a Citroën ZX is használta. A 307-t csak átdolgozták és összességében nagyobb lett. A klasszikus három (ezt nálunk nem árulták) és ötajtós hatchbackon kívül még két kombi változatban is beszerezhető. Az egyszerűbb változat a Break, az SW változat a luxusabb verziót jelentette, átnyúlva ezzel a MPV kategóriába. Ez a változat ugyanis panoráma tetőablakkal és hátul harmadik sor üléssel rendelkezik, így összesen hét utas szállítására alkalmas. A mi piacunkon azonban ez a verzió ritkaságnak számít. Ugyanez vonatkozik a kupé-kabrióra is leengedhető merev tetővel. Éppen ez a verzió, a kombival együtt bírta gyártásban a legtovább. A 308 modellt, mint a klasszikus hatchback helyettesét már 2007-ben bemutatták.

A motormeghajtások palettája igazán bőséges. Alapja a benzines ezernégyszázas volt 55 vagy 65 kW teljesítménnyel. A robusztusabb Peugeotnak érthetően nem elegendők a gyengébb motorok, amik ennek következtében költségesebbek is. A benzinmotorok közül ideális választásnak tűnik a megbízható ezerhatszázas 80 KW teljesítménnyel, mely egészen takarékos is tud lenni. A kétliteres 100 kW már nagyobb a fogyasztása és dinamikája sem olyan ragyogó. A kupé-kabrió változatnak a speciálisan hangolt 132 kW teljesítményű motor volt szánva (turbó nélkül), de valójában nem takarékos. Ráadásul nem váltja be dinamikájához füzőtt remélnyeket sem, teljesítmény csak magas fordulatszámon érhető el. A 307 Peugeot hívogató HDI dízelmotor kínálattal is kecsegtet. Alapul megint az ezernégyszázas szolgál 50 kW. Ez nem sok, de a spórolós és nyugost sofőröknek ez is megfelel. Hatékonyabb és még így is takarékos választás a kétliteres változat 66, 80 vagy 100 kW teljesítménnyel. Főleg az erősebb verzióknak van még elegendő teljesítmény tartalékuk és fogyasztásuk még mindig nagyon alacsony. A 307 modell életében helyet kapott a új ezerhatszázas HDI változat is 66 vagy 80 kW teljesítménnyel. Ez a motor összességében valamivel takarékosabb, mint a kétliteres. Valójában megbízhatóbb is, így a dízelmotorok közül a legjobb választásnak tűnik (erősebb változatban ideális).

Általánosságban a 307-t egy sor nehézséggel küzd, az autóra átlagon aluli megbízhatóság a jellemző. Közkedveltségére való tekintettel a szervizek fel vannak rá készülve.

Felszereltség

A használtautó piacon széles választék van használt Peugeot 307-ből. Sok közülük nagyon jól felszerelt. A benzines ezernégyszázas alapfelszereltsége nem sokat ér. Másfelől a gazdagon felszerelt autók küszködni fognak az elektronikával. Így a felszereltség és a megbízhatóság ebben az esetben ellenkező elvárást jelent.

Dizájn

A Peugeot 307 a maga idejében egy nagyon attraktív autó volt, mai napig felismerhetjük dizájnjeleit a gyártó sok autójában, beleértve utódját is. Az autó még mindig modernnek hat, azt még nem tudni, meddig tart ez így. A magasabb szerkezetű 307 vonalai ma már nem teljesen felelnek meg a dinamikusabban hangolt klasszikus hatchbacknak.

Fogyasztás

A HDI motorokkal a 307 esetében nem igazán foghatunk mellé. Gyakorlatilag az összes verzió nagyon alacsony fogyasztással büszkélkedhet és meglepően kultiváltak. Jó fogyasztást mutat az atmoszferikus ezerhatszázas is, ami a benzinmotorok közül ideális választásnak tűnik. Ellenkezőleg, a kétliteres benzines motort inkább ajánlatos elkerülni, nem hozza a várt teljesítményt és a kedvező fogyasztást sem.

Vezethetőség

A Peugeot 307 futóműve a modell konstrukciójának születésekor már tíz éves volt. Még a jelentős technológiai újítások ellenére sem lettek jobbak az autó vezetési tulajdonságai. A pontos viselkedésre, igaz, a Peugeot nem is összpontosított. A 307 esetében a lényeg a kényelem volt. Ez azt jelenti, hogy az autó a valóságban nem lépi túl saját határait, így a futóműve megbízhatónak mondható.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken a Peugeot 307 a lehetséges ötből négy csillagot szerzett. Néhány korabeli ellenfélnek sikerült ugyan a maximumot elérnie, de mai szemmel nézve ezek a külömbségek kisebbek, mint ahogy azt a tesztpontok mutatják. Fontos az autó robusztus konstrukciója.

Gyakorlatiasság

A használhatóság a Peugeot 307 egyik erőssége. A gyártó számára a tér és az utasok kényelme volt a legfontosabb szempont. Így az autó osztályához képest szokatlanul magas vázat kapott, mely segíti a tágas belső tér kialakítását. Az utasok kicsit egyenesebben ülhetnek, mint ennek az osztálynak más autóiban. Ez azt jelenti, hogy minden irányban elegendő az utasok helye. A csomagtartó is átlagon felüli méretekkel rendelkezik, 420 literes. A kombi változat hihetetlen 676 liternyi csomagot tud elnyelni.

Kényelem

A Peugeot 307 futóműve valóban komfortosan van beállítva és mint ahogy azt már írtuk, az utasok nem szenvednek hiányt a rendelkezésre álló helyben. A belső tér évek múltán is elegánsan hat és nagyon kényelmesek az ülések, bár egy kicsit hiányzik belőlük a megbízhatóbb oldalsó védelem. Jó a jármű hangszigetelése.

Üzemeltetési költségek

A ,,háromszázhetes,, motorjai ugyan takarékosak, bár a használt Peugeot 307 kiadásai magasabbak, mint azt elvárnánk. Ezért a sok meghibásodás és az autó néhány alkatrészének rövidebb élettartama a felelős. Aluldimenzionált az első futómű, a dízelmotorok a kettős tömegű lendkerék problémájával küszködnek. Természetesen az átlagos problémának számít a kormány alatti karok meghibásodása. (nem olcsó alkatrészek) Megbízhatóságból jobb, ha elkerüljük azokat a darabokat, amelyeknek gazdagabb az elektronikai felszereltsége, mert éppen az elektronika a leggyengébb láncszem.

Názor odborníka

 

Peugeot 307

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ