TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Clio (1997–2005), Clio Storia (2005–2012)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kiváló tartósság

Vezetési komfort

Rugalmas motorok

Elegáns külalak

Az autóról

A második generációs Renault Cliot 1997-től gyártották. Kicsit ellentmondásos autó. Egyeseket nem lehet lebeszélni és azt állítják, hogy egy robusztus autó, mások megbízhatatlanságára panaszkodnak. Az igazság valószínűleg a két állítás közt van. A Clio gyártása idejében egy nagyon szimpatikus kis autó volt, kényelmes futóművekkel, bár veszélyes vezetési tulajdonságokkal. Ezeken a tényeken máig semmi sem változott. Ezt bizonyítja az is, hogy a második generációt helyettesítő harmadik Clio megjelenése után a másodikat továbbra is sikeresen gyártották, és mint egy olcsóbb változatot árulták Clio Storia név alatt. Az évek alatt tesztelt technikának nem szabadna gondot okoznia. Az az igazság, hogy a Clionak elejétől kezdve jól dimenzionált mechanikus elemei voltak, amelyek nem fognak cserbenhagyni. Elsősorban a motorokra kell alaposabb törődést fordítani az idő és a kilométerek előre haladtával – ez főként a dízelmotorokra érvényes. A Clio esetében érvényes, hogy minél egyszerűbb a motor, annál kevesebb bajunk van vele. Sok problémáért az elektronika a felelős. Ennek ellenpéldája a bőséges felszereltség kínálat, főként 2001-ben bekövetkezett újítás után gyártott autókban. Ezzel az évvel a dizájnon kívül más módosítások is kezdetét vették. Értékesebb lett a belső tér, melyben ráadásul kényelmesebbek lettek az ülések is, hiszen azok eddig kicsik és puhák voltak. Jobb lett a biztonság is, a Clio határozottan jobb fékeket kapott. A modernizáció után gyártott modellek tehát mindenképpen jobb választás.

Kis autóra való tekintettel a Clio motorháztetője alatt meglepően széles választékra bukkanhatunk. A benzinmotoroknak kezdetben nyolcszelepes elosztójuk és 1,2, 1,4 és 1,6 literes térfogatuk volt. A teljesítmény 43, 55 és 66 kW volt. A dinamika és az üzemanyag fogyasztás tekintetében érdekesebbek lehetnek a modernebb tizenhat szelepes motorok, melyek ugyanilyen térfogatnál 55, 72 és 79 kW teljesítményűek. Mindenekelőtt figyelmükbe ajánlom a tizenhat szelepes ezerkétszázast, ez egy fürge és emellett nagyon takarékos motor, mely a Clioban sokáig és megbízhatóan fog szolgálni. Az erősebb motorok valóban dinamikusak. A dízeleket először a durva és kevésbé megbízható 1,9 D és 1,9 dTi 47 és 59 kW aggregátumok képviselték. A ráncfelvarrás után viszont következtek a nagyon közkedvelt és takarékos 1,5 dCi motorok 48 vagy 60 kW teljesítménnyel. Létezett egy másik verzió is 74 kW teljesítménnyel, de azt nálunk nem lehetett megvásárolni. Egy következő szemszögből nézve a dCi motorok több törődést igényelnek és gyakrabban kell olajat cserélni bennük, mint ahogy azt az útmutatás előírja. Kizárólag minőségi üzemanyagot ajánlott bele tankolni. Amennyiben a tulajdonos így bánik velük, nagyon megbízhatóan fognak szolgálni és igen kedvező és alacsony fogyasztással hálálják meg a törődést.

A Renault a Clio második generációjában  sportos változatokat is gyártott, melyek nagyon agilis vezetési tulajdonságokkal és karakteres motorokkal bírnak. Az RS verzióban, melyet gyakran Cup-nak is neveznek, kétliteres 124, a modernizációt követően pedig 132 kW teljesítménye volt. Extrém és nagyon értékes különlegesség, amely vezetési szempontból nem lelkesít az egyedülálló Clio V6 Renault Sport. Ennek motorja az első ülések alatt kapott helyet és hátsó kerékmeghajtású. Az alulkormányozott és alattomos autónak a fejlesztés után 169 vagy 188 kW teljesítménye volt. Ez a verzió azonban az RS-től nem volt érdekesebb, és így ma csak gyűjtői ritkaság.

A 2005-től gyártott Storianak csak korlátozott motorkínálata volt. Csak az ezerkétszázas (nyolchengeres 43 és a tizenhat szelepes 55 kW teljesítménnyel) és a turbódízel 1,5 dCi  47 kW.

Felszereltség

A második generációs Clio gyártásának idejében az autó felszereltsége átlagon felüli volt, bár ma már azt mondhatnánk, hogy nincs benne semmi különös. A biztonsági felszereltsége jó. A használtautó piacon gyakran találkozhatunk klímával rendelkező autókkal is.

Dizájn

A Clio dizájnja a Renaultnak jól sikerült, kivéve talán a kissé már unalmas harmadik generációt. A második Clio máig közkedvelt kis autó és azt, hogy dizájnja hosszú éveken keresztül sem ment ki a divatból bizonyítja az is, hogy a Storia verziót kisebb átalakításokkal egészen 2012-ig gyártották. Így a második generációt több mint 15 évig gyártották.

Fogyasztás

Az eredeti nyolcszelepes motorok fogyasztásukért dicséretet érdemelnek. A tizenhat szelepes verziók még ennél is sokkal takarékosabbak és fürgébbek. Nagyon takarékosak tudnak lenni a turbódízelek is. A Clio esetében nem okoz gondot a helyes motor kiválasztása, mely a benzintartályból kevés üzemanyagot fog kiinni.

Vezethetőség

A Renaultu Clio megjelenésének idejében egy nagyon jól sikerült autó volt, ezt bizonyítják vezetési tulajdonságai is. Sportos verziók még mai is elkápráztatnak. A civilebb változat pontosságot is örökölt.

Biztonság

Ugyan a második generációs Clio még ma is megérinti a sofőröket kiváló vezetési tulajdonságaival és külalakjával, a biztonság terén viszont kicsit rosszabb a helyzet. Még annak ellenére is, hogy a Clio idővel komolyabb biztonsági felszereltséget kapott. Az autó az Euro NCAP törésteszteken a jónak mondható négy csillagot zsebelt be.

Gyakorlatiasság

A második generációs Clio keletkezésének idejében az átlagon felüli tengelytávjának köszönhetően kedvező belső térrel rendelkezett. Manapság ezek a járművek ebben a kategóriában kicsit messzebbre jutottak, de még így sincs a Clio rossz helyzetben. Csak hátul nincs elég hely a fejeknek. A csomagtér a maga 255 literével átlagosnak mondható.

Kényelem

A Clio már az átlagos verziókban is kényelmesnek mondható. Aki komfortosabb autóra vágyik, az a 2001-ben bekövetkezett ráncfelvarrás után gyártott autókból válasszon. Azoknak ugyanis a komfortosabb futóművön kívül sokkal jobb ülései is vannak.

Üzemeltetési költségek

A Clio egy robusztus kis hatchback, melynek mechanikus alkatrészei hosszú élettartamúak. Ennek ellenére néhány probléma miatt gyakori vendége lehet a javítóműhelyeknek. Amennyiben a motorról megfelelően gondoskodunk, és minőségi üzemanyagot tankolunk – ki tudjuk kerülni a nagyobb kiadásokat. Ez érthetően csak akkor érvényes, ha olyan tulajdonostól vesszük az autót, aki szintén jól bánt vele. A motorok zöme takarékosnak mondható.

Renault Clio

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ