TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Clio (2005–2012)

Összesített értékelés:
Előnyök

Vezetési komfort

Jó helykínálat

Magas biztonság

Jó felszereltség

Gazdag verzió kínálat

Az autóról

A Renault Clio a kis autók egyik állandó tagja és mai napig az első és egyetlen autó, mely kétszer is elnyerte az év európai autója díjat. Először 1991-ben győzött az első  generációs Clio, majd 2006-ban a sikert a harmadik generáció folytatta. Ez  kategóriájában egy kellemes és komplex  autó, mely jó helykínálattal, kényelemmel, jó vezetési tulajdonsággal, magas szintű biztonságossággal és összességében gazdag motorkínálattal büszkélkedhet. Negatívumból meglepően nincs sok és az autó megbízhatósága a gyártó cég imidzsének rosszabb hírétől szenved. A harmadik generációs Clio sem áll a megbízhatósági statisztikák élén, másfelől ez nem egy extrémen megbízhatatlan autó.

Kritikát néha az autó dizájnja kap, mely kissé jelentéktelen. A kis autók külalakja általában nem olyan konzervatív, mint a harmadik Clionak. Az előző generációhoz képest a Clio eléggé megnőtt, így négy méter határára jutott. Ez azt jelenti, hogy bent meglepően sok a hely. A belső tér kellemesen légies, az ülések nagyon kényelmesek. Az olcsóbb változatokban azért nem minden néz ki a legjobban. Ezért az olcsó kemény műanyagok a felelősek, melyeket a drágább verziókban lágyabb és puhább a kivitelezésük. A harmadik generáció a Clio életébe kombi változatot is bevezetett, mely jelentősen nagy csomagteréről híres. Míg az alap verziónk átlagosnak számító 288 literes csomagtere van, addig a kombi fantasztikus 440 literrel büszkélkedhet.

Egészen bőséges a motorkínálat is. Alapul az ezerkétszázas 48, 55 vagy 58 kW szolgál. A leggyengébb változat nem éppen fürge, és az erősebbektől sem várhatunk el sprinthez hasonlítható gyorsaságot. Bár az autó lendületbe hozásához elegendőek és kedvezően alacsony a fogyasztásuk is. A jelentősen erősebb a benzines ezernégyszázas, melynek 72 kW a teljesítménye és mindig jó a fogyasztása. Nem állnak rosszul az ezerhatszázasok sem 65 vagy 82 kW teljesítménnyel. A 1.5 dCi turbódízelnek széles teljesítménypalettája volt, melynek 47 –től  78 kW-ig volt a teljesítménye. Fogyasztás szempontjából nem tűnnek jó választásnak a 2,0 literes motorok és a turbómotoros 1.2 Tce. Kétlitereset gyártottak az attraktív Clio RS sportváltozatba is, melynek a gyártási évtől függően 145 vagy 148 kW volt a teljesítménye. Kiváló vezetési tulajdonságai miatt mai napig keresett hot-hatch autó.

Felszereltség

A Clio néhány olyan felszereltségi elemet hozott be a kis autók kategóriájába, melyek addig szokatlanok voltak. Például bevezette a kulcs nélküli indítókártya rendszert. Összességében a Clionak nagyon jó felszereltsége lehet, de ebben az esetben kerüljük el az alapverziókat, melyek nem sok extrát ígérnek.

Dizájn

Az egészében vett külalak a harmadik generációs Renault Clio leggyakrabban kritizált tulajdonsága. Az az igazság, hogy az autó külalakja kategóriájában eléggé unalmas és a Clio harmadik formájában sosem volt tulajdonképpen vonzó. Kinézete a konzervatívabb beállítottságú tulajdonosoknak tetszhet, akik nem akarják autójukkal felhívni magukra a figyelmet.

Fogyasztás

A piacon kapható autók zöme kedvező fogyasztású. Fogyasztás szempontjából talán csak a benzines kétliterest és a turbómotoros 1.2 TCe érdemes elkerülni, melyeknek nagyobb az étvágyuk. A turbódízeleket egy motor képviseli a teljesítmény verziókból. Az ezerötszázas dCi nagyon takarékos tud lenni.

Vezethetőség

A harmadik generációs Renault Clio vezetési tulajdonságai nagyon jó színvonalon vannak, és a tervezőknek nagyon jól sikerült ötvözniük a vezetési komforttal. A Clio egy biztos, kényelmes autó, amely nem állítja meglepetések elé vezetőjét a kanyarokban. Kicsit rosszabb a helyzet a vezérléssel és a kis visszacsatolással. Ettől jelentősen különbözik az RS változat, mely ellentétben kategóriájában az egyik legharapósabb autó. Ezért nagyon keresett a sportos autókat kedvelők körében.

Biztonság

A harmadik generációs Renault Clio követi a hagyományokat, ami az Euro NCAP törésteszteken szerzett maximális öt csillag megszerzésére vonatkozik. Szegmensében az autó mai napig az egyik legbiztonságosabb járgány. Ez köszönhető a gazdag biztonsági felszereltségnek, nagyobb méreteinek és a robusztus autókonstrukciónak.

Gyakorlatiasság

A harmadik Clio jelentősen megnőtt és gyakorlatilag majdnem elérte a kis kategóriájú autó maximális méreteit. Ez nagyon jó belső légiességet ad az autónak, az utasok nem fognak helyhiányban szenvedni. Másrészről a Clio nem alkalmas a nyúlánkabb embereknek. Nekik minimálisan egy mérettel nagyobb autóra van szükségük. Nagyon praktikus a kombi változat a maga 440 literes csomagterével. A hatchbacknek 288 literes a csomagtere.

Kényelem

Bár a Clionak nagyon jó vezetési tulajdonságai vannak, az autó mindenekelőtt kényelmes. Jó kompromisszum a futómű beállítása, mely kényelmet és biztonságot nyújt. A légies belső tér az utasoknak kellemes teret biztosít. Rosszabb a helyzet az alapfelszereltséggel futó modellek esetében, ahol az az olcsó műanyagok rontják a jó benyomást.

Üzemeltetési költségek

A Renault Clio a gyártó cég rossz hírnevétől és rossz megbízhatóságától szenved, mely más típusaikra vonatkozik. De a Clio egy alapjában véve megbízható autó, mely átlagos elhasználódással küzd. Csak a dízeleknél van gond az injektorokkal. Az alacsony fogyasztásra, az alacsonyabb árú alkatrészekre és szervizköltségekre való tekintettel, a fenntartási költségek elfogadhatóan alacsonyak.

Renault Clio

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ