TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Laguna (1994–2001)

Összesített értékelés:
Előnyök

Menetkomfort

Elegáns dizájn

Jó belső tér

Az autóról

A Renault Laguna első generációja saját korának tipikus Renault-jainak sorába tartozik. A középkategória nagy autója ugyanis gyakori meghibásodásokkal küzd, és a belső terének minősége anyaghasználat és kidolgozás szempontjából is elmaradott. A Laguna első generációjában az érdeklődők tágas és kényelmes autót találnak, kedvező áron. A Renault Nevada helyettesítőjét modern, lekerekített dizájn jellemzi, amely sokat megőrzött eleganciájából. Bár a kora már kissé meglátszik rajta, máig elegánsabbnak és kortalanabbnak hat, mint a például az egy évvel idősebb, első Mondeo. A Laguna ötajtós liftback és valóban tágas kombi változatban került a kínálatba. Mindkét verzió tágas belső térrel büszkélkedhet, a francia lágy autók kedvelőinek szívét itt a tipikustól nagyobb méretű és kényelmes, akár foteleknek is nevezhető ülések dobogtatják meg. A Laguna futóműve komfortos vezetésre van hangolva, a vezetési tulajdonságok itt másodlagosak. Az autó kezelhetősége azonban nem rossz. Az erős fékek is említésre méltóak. A kor nemcsak esztétikailag és az általános elhasználódás miatt látszik meg a Lagunan, hanem a gyakran megfigyelhető rozsdásodás miatt is.

Az első Laguna motorkínálata egészen széles volt, de a turbódízelek kedvelői nem igen fognak kedvükre valót találni. A gyártás kezdetén ugyanis csak a műszakilag idősebb 2,2 literes egység került a kínálatba, amely turbófeltöltő nélküli változatban 61 kW-os teljesítményre, turbófeltöltővel pedig 83 kW-ra képes. Az 1.9 dTi turbódízelek 1998-tól voltak elérhetőek 72 és 79 kW-os teljesítménnyel. Megbízhatóság és fogyasztás szempontjából jobbak, mint az idősebb motorok, a Laguna korára és valószínűsíthetően magas kilométeróra állására való tekintettel a használtautó-választásnál inkább a benzines verziókat lehetne ajánlani. Az alapot kezdetben a nyolcszelepes négyhengeres 1800 köbcentis 66 kW-os teljesítményű és a kétliteres 34 vagy 84 kW-os jelentette. A modernebb tizenhat szelepes motorok közvetlenül az 1998-as ráncfelvarrás után jelentek meg. Az 1,6 literesnek 79 kW a teljesítménye, az 1800 köbcentis 88 kW-ra erősödött és a kétliteres teljesítménye102 kW. A kínálat csúcsán a háromliteres hathengeres motorok álltak, kezdetben 123 és 126 kW-tal, később pedig 24 szelepes verzióban 140 kW-tal. Ezeknél a hajtóműveknél magas fogyasztásra kell számítani, de összességében a Laguna első generációja mai mércével mérve nem számít túlságosan takarékos autónak.

Felszereltség

Mai szemszögből a Laguna legmagasabb szintű felszereltsége sem tud minket meglepni. Az autóknak gyakran nagyon különböző a felszereltsége, de klíma és elektronos felszereltségen kívül talán nem várható el sokkal több a Lagunatól.

Dizájn

A Renault Laguna első generációja elegáns, lekerekített dizájnt és kortalan alakot kapott. A kora ugyan meglátszik rajta, de a Laguna még mindig nem tűnik kimondottan öreg autónak. A kombi egészében véve erősebbnek hat.

Fogyasztás

A turbódízelek kedvelőinek az első Laguna nem jelent jó hírt. A modernebb közvetlen befecskendezésű motorokat csak 1998-tól kezdték beszerelni, és mai szemmel nézve nem meglepő a teljesítményük. Az érdeklődőknek többnyire a benzinmotorokkal kell beérniük, és azok üzemanyag étvágya a gyártási évüknek és teljesítményüknek megfelelő. Fogyasztás szempontjából a modernebb tizenhat szelepes hajtóműveket érdemes választani.

Vezethetőség

A középkategória nagy francia autója nem lehet más, mint kényelmes. A vezetési tulajdonságokat illetően az első Lagunanál nem támasztottak olyan igényeket, mint a kényelemre, ami az autó kevésbé kiszámítható viselkedésében is megnyilvánul. Álnok pillanatokkal nem lepi meg a tulajdonosát a Laguna, de számítani kell némi rázkódásra.

Biztonság

Az első Laguna keletkezésének idején épphogy csak bevezették az Euro NCAP töréstesztjeit. Így a ráncfelvarrott verzió (többek között oldalsó légzsákkal is felszerelve) a törésteszteken csupán három csillagot szerzett, és ezek közül egyet kihúztak a gyenge vezető védelem miatt a frontális ütközésnél. Azzal, hogy biztonsági szempontból az autó szerkezete elavult, mindenképpen számolni kell.

Gyakorlatiasság

A Renault Laguna első generációja tágas és kényelmes helyet nyújt, melynek elsősorban a nagyméretű ülések határoznak meg. A vásárlók liftback és kombi karosszériaváltozatokból választhatnak, melyek közül mindkettő praktikus csomagtérrel rendelkezik. A kombi nagyon tisztességes 520 liter befogadására képes, a liftbackbe pedig 452 liternyi csomag fér be.

Kényelem

A Laguna elsősorban a valóban komfortosra hangolt fututóműnek köszönhető menetkomfortjával szerzi rajongóit. Külön dicséretet érdemelnek a méretes és nagyon kényelmes ülések, az utasoknak elegendő helyük van, habár a liftbackben hátul hosszirányban a fej fölött kevesebb a hely. A felszereltségben sok kényelmi elem nem várható el.

Üzemeltetési költségek

A Renault Laguna első generációjának ma nagyon olcsó a fenntartása, azonban a korára való tekintettel számítani kell a gyakoribb és különböző javítási költségekkel. A Laguna egészében véve rosszabb megbízhatósága sem az alacsony költségek javára szól, akárcsak a mára már elavult szerkezetű motorok fogyasztása. A pótalkatrészek és a szerviz munkálatok árai ésszerű keretek között mozognak.



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ