TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Laguna (2000–2007)

Összesített értékelés:
Előnyök

Jó helykínálat

Komfortos felfüggesztés

Megfelelő biztonsági színvonal

Alacsony vételár

Takarékos turbódízelek

Az autóról

A Renault Laguna második generációja 2001-ben kirobbantotta a mostani csillagmániát. Ez volt ugyanis az első autó, amely az Euro NCAP töréstesztjein mind az öt csillagot megszerezte és masszív szerkezetének, a valamint nagyon jó biztonsági felszereltségének köszönhetően máig a legbiztonságosabb autók közé tartozik. Az autó futurisztikus dizájnja is felhördülést váltott ki, amibe nem mindenki szeret bele első látásra. Az évek során az is megmutatkozott, hogy a Laguna eléggé hajlamos a meghibásodásra, ami azt eredményezte, hogy ez a nagy és kényelmes családi autó a legolcsóbb használtautók közé tartozik a kategóriájában.

A Lagunat kétféle karosszériaváltozatban gyártották: liftback és a nálunk Grandtournak nevezett kombi. Gyakran találkozhatunk nagyon jól felszerelt autókkal, mivel a Laguna már eleve olyan alapfelszereltségi elemekkel jött ki, amelyek a nagy limuzinoknál sem voltak megszokottak. A sok légzsákon kívül, az autó kulcs nélküli, kártyás ajtózár és nyomógombos indítás. A hajtóművek kínálata is nagyon gazdag, a 2005-ös modernizáció után összesen húszféle motor található a motorháztetők alatt. A használtautó-piacon a dízelmotorok a leggyakoribbak, amelyek alacsony fogyasztást ígérnek. Választhatók 1,9, 2,0 és 2,2 literes térfogattal. A legmegbízhatóbbak és legtakarékosabbak az 1900 köbcentisek, amelyek a legszélesebb körű teljesítmény kínálják. Az évek folyamán a Lagunat a 74-től 105 kW-os terjedelmű teljesítményig 1.9 dCi motorral lehetett kapni. A leggyengébb verziók inkább a nyugodt vezetéshez illenek, az erősebb motorizációk tűrhető dinamikát hoznak, és emellett megtartják kedvező fogyasztásukat. A kétliterest nálunk 110 kW-os teljesítménnyel értékesítették, időnként találhatunk erősebb kivitelt is 130 kW-os teljesítménnyel. A kétliteres előtt a dízelmotorok csúcsát a 2.2 dCi 99-110 kW-os teljesítményű motorok jelentették. Bár ezzel a piacon gyakran nem találkozhatunk, a Laguna egész sor benzinmotoros verzióban is elérhető volt. A csúcsot ráadásul a hathengeres, 152 kW-os 3,0 literes jelentette. Ugyanilyen teljesítménnyel volt kapható a turbófeltöltős kétliteres, amely 120 kW-tos teljesítményre képes. A turbófeltöltős verzió 99 vagy 103 kW-ot kínál. Ezekre a motorokra azonban érvényes, hogy magasabb a fogyasztásuk és megbízhatóságuk sem nevezhető általánosnak. Ebből a szempontból jobbak az alap 1,6 a 1,8 literes motorok, 79 és 82 kW-os, illetve 88 és 89 kW-os teljesítménnyel. Ezekre is érvényes, hogy inkább a nyugodt vezetési stílushoz illenek.

Összességében ezt szolgálja a Laguna karaktere. Komfortos, puha felfüggesztésének köszönhetően jól kiszűri a legkellemetlenebb egyenetlenségeket is. Az utazás minden körülmények között nagyon kényelmes, és az autó vezetési tulajdonságai sem rosszak, és biztos, hogy nem veri át a vezetőjét. A Renault-,ra jellemzően erős fékekkel rendelkezik.

Felszereltség

A Laguna második generációjában a Renault egy sor, a középkategóriában szokatlan elemet kínál, az autó felszereltsége abban az időben nagyon fejlett volt. Másrészt néhány ezek közül a használt autóknál problémaforrás is lehet, ahogy ez a kártyás autónyitás esetében is előfordul.

Dizájn

A Laguna első generációjának konzervatív és elegáns dizájnját a második generációjában nagyon futurisztikus külső váltotta fel, amely máig kissé ellentmondásosnak hat. A Laguna II éppen ezért nem fog mindenkinek tetszeni, és ez a sedanra a szokatlan hátsó formájának köszönhetően még inkább vonatkozik. A kombi formailag egy kicsit egyszerűbb.

Fogyasztás

A második generációs Lagunat többnyire dízelmotorral lehet megvásárolni, a benzinesek kevésbé gyakoriak, és minél nagyobb a térfogatuk, annál magasabb a fogyasztásuk. A dízelek azonban nagyon takarékosak és a legjobb ebben a tekintetben az egészében véve megbízható 1.9 dCi, amely egész sor teljesítményverzióban került a kínálatba.

Vezethetőség

A Renault Laguna nem a szegmens legbiztosabb autója akart lenni, mindig inkább a maximális kényelemre összpontosított. Többé-kevésbé a második generáció vezetési tulajdonságai átlagon felül biztosak. Bár találhatunk jobb vezethetőségű autókat, a Laguna biztos nem tartogat kellemetlen meglepetéseket a sofőrje számára. Nagyon jók az autó fékei, a vezérlés viszont eléggé könnyelmű.

Biztonság

A Renault Laguna második generációja talán a biztonság terén jelentette a legnagyobb ugrást modern autótörténetben. Az átlag alatti előző generációtól egyenesen az abszolút csúcsra tört, és elsőkét kapott ötcsillagos értékelést az Euro NCAP töréstesztjein. Masszív konstrukciójának és gazdag biztonsági felszereltségének köszönhetően máig szegmensének legbiztonságosabb autói közé tartozik.

Gyakorlatiasság

A Renault Laguna második generációja minden ülésen elegendő helyet biztosít utasainak, de helyfeleslegről, mint néhány versenytárs esetében, nem lehet beszélni. A csomagtér tekintetében is találhatunk jobbat a versenytársaknál. A liftback 430 litere és a kombi 475 litere inkább enyhén átlag alatti értékek.

Kényelem

Generációk óta magas szintű menetkomfort jellemzi a Lagunat. A puha felfüggesztés nagyon hatékonyan kiszűri az úttest minden egyenetlenségét, így az utazás tényleg nagyon kényelmes. Az utasok nem szűkölködnek hely tekintetében és gyakran átlagfeletti felszereltség kényezteti őket.

Üzemeltetési költségek

A Renault Laguna második generációja nem tartozik a legmegbízhatóbb autók közé, másrészt azonban az általános javítások nem drágák. Viszont jelentkezhetnek komolyabb problémák vagy kevésbé megszokott meghibásodások. Például az autó nyitására szolgáló kártya okoz sokszor problémát, a kulcs a versenytársaknál biztosabb megoldás. Az alacsony fenntartási költségekhez a dízelmotorok alacsony fogyasztása is hozzájárul.

Renault Laguna



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ