TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Laguna (2007–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Jó helykínálat

Komfortos felfüggesztés

Biztonság

Gazdaságos turbódízelek

Kedvező vételár

Az autóról

A Renault Laguna harmadik generációjának tervezetét 2007-ben mutatták be és 2008-tól került forgalomba. Ezzel például a Ford Mondeo vetélytársává vált, amellyel a Renault ritka kiegyensúlyozott modellváltoztatási ciklus tart fenn. Az autó rendeltetése azonban teljesen más. A Laguna harmadik generációjára is érvényes, hogy a belső helykínálata nagyon jó, habár a szegmensen belül találkozhatunk tágasabb autókkal is, például épp a Mondeonál. Főként a csomagtér az, ami nem éri el az adott kategóriában megszokott méreteket. A harmadik Laguna a másodikhoz képest sokkal kellemesebb külsőt kapott, amely nem vált ki olyan sok negatív visszhangot. A harmadik generáció újdonsága a kupé, amely nagyon elegáns és luxushatású. Ez egy utazó GT nagyon vonzó köntösben, sőt mi több, érdekes műszakisággal. Futómű tekintetében ugyanis az egyszerű, harmadik generációs Laguna nem jelenti kategóriájának csúcsát. Inkább átlagosnak mondható, és erről leginkább az amerikai vásárlókra irányuló Nissan Murranoval és az Altimaval megosztott platformjának használata tehet. Még az alapos módosítás sem segített, ezért a Laguna eléggé alulkormányzott. A kupé azonban a hátsó tengely aktív meghajtásával jelent meg, ami jelentősen javítja az autó teljes kezelhetőségét. De a hangsúly továbbra is a kényelmen marad.

A harmadik Laguna esetében szűkült a motorkínálat, ami összességében előnyös változás volt. Természetesen a turbódízelek a népszerűbbek, ezek kétféle térfogattal találhatók meg – 1.5 dDi és 2.0 dCi. A kisebb motor teljesítménye 81 kW, ami inkább a nyugodt vezetéshez elegendő. A kétliteres 96-tól 131 kW-ig terjedő variációkban érhető el. Összességében előnyösebb választás, hisz ennek a motornak a viszonylag nagy Lagunaval a legkisebb gondja sincs, és kedvező az üzemanyag-fogyasztása is. A benzinmotorok közül maradt az 1600 köbcentis 81 kW-tal, a kétliteres 103 kW-tal, és ennek turbófeltöltős változata 125 és 150 kW-tal. A csúcson ismét a hathengeres, jelen esetben 3,5 literes térfogatú Nissantól származó 175 kW-os teljesítményű hajtómű van. Ezt kimondottan csak a kupéba szerelik hasonlóan, mint a kiváló hathengeres, 173 kW teljesítményű, 3,0 literes turbódízelt.

Felszereltség

A harmadik Lagunanak is a saját kategóriáján belüli viszonyokhoz képest átlagon felül jó a felszereltsége, bár az elemei nem számítanak olyan forradalminak, mint a második generációnál. Továbbra is érvényes, hogy itt kevesebb elem feláras, mint a versenytársaknál, ezért a használtautó-piacon valóban gazdag felszereltségű autókat lehet találni.

Dizájn

A Renault Laguna harmadik generációja visszafogottabb dizájnnal jött ki, ami nem hat olyan ellentmondásosan, mint az elődje. Az autó elegáns és egészében véve tetszetős, a kupé változat valóban vonzó formatervezésű és futóműve is érdekes műszakilag. Az autó belső tere szintén értékes és kellemes hatású.

Fogyasztás

Akárcsak az adott kategóriába tartozó autók nagy részére, a Lagunara is jellemző, hogy leggyakrabban dízelmotorral található meg a piacon. A hajtóművek gazdaságosak és eddig megbízhatónak bizonyultak. A benzinmotorokkal rosszabb a helyzet, az atmoszferikus 1,6-os és a kétliteres még egészen jó, de a turbófeltöltős kétliteres és a hathengeres már annyira nem.

Vezethetőség

Renault Laguna minden generációjánál nagy hangsúlyt fektet a magas szintű utazási kényelemre. A Nissan néhány amerikai verziójától átvett, egyszerűbb futómű azonban csak átlagos vezethetőséget biztosít. A vezetési tulajdonságok nem alattomosak, viszont az alulkormányzottság nagyon korán jelentkezik a Lagunanál. A hátsó tengely vezérlésű kupénál a helyzet sokkal jobb. A Laguna fékeit is pozitívan értékelhetjük.

Biztonság

Az ötcsillagos értékelés az Euro NCAP töréstesztjein a második Lagunatól standarddá vált a Renault számára, így a harmadik generáció tesztjeit sem értékelhették másképp. Ennél a modellnél sikerült a lécet még magasabbra helyezni, mint az előző generációnál, viszont vezetési szempontból rosszabb a harmadik Laguna az úttartása.

Gyakorlatiasság

Renault Laguna határozottan nem tartozik kategóriájának legjobb költöztető autói közé. Az előző generációjától nagyon jó belső teret, kényelmes üléseket örökölt, a csomagtér azonban továbbra is inkább átlagon aluli. A sedan 450 és a kombi 508 literes csomagtere a legtöbb embernek mégis elegendő kellene, hogy legyen.

Kényelem

A Laguna harmadik generációját is az utazási kényelemre való törekvés jellemzi. A puha felfüggesztés kiszűri az egyenetlenségek többségét, a karosszéria eredete azonban nagyobb érzékenységet hoz a keresztirányú egyenlőtlenségekre, ezek érezhető ütéseket okoznak.

Üzemeltetési költségek

A Laguna harmadik generációja kissé megtépázott hírnevet örökölt az előző, nem túl megbízható modelljétől. Ezidáig egészen tartós autónak tűnik, határozottan jobb, mint az elődje. Az imidzse azonban a harmadik Laguna árait is befolyásolja – ezek kellemesen alacsonyan indulnak. A fenntartási költségek – beleértve az üzemanyagköltségeket - is alacsonyak, az ismételt eladásnál azonban számolni kell újabb árcsökkenéssel.

Renault Laguna



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ