TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Mégane (2002–2008)

Összesített értékelés:
Előnyök

Karosszériaváltozatok széles választéka

Nagy belső tér a kombi és a sedan változatnál

Számos rakodótér

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

A Renault Mégane második generációja piaci bevezetésekor nagyon szokatlan és extravagáns dizájnjával sokkolta közönséget. Az idő múlásával az autó már nem tűnik olyan drámainak, de azért vonalvezetése és hátsó részének avantgárd kialakítása nem tetszik mindenkinek. De ez tulajdonképpen csak a három- és ötajtós hatchbackre jellemző. A gyártás megkezdése után egy évvel piacra került a sedan és a kombi karosszériaváltozat is, amelyek formatervezése hagyományosabb. A sedan és a kombi különlegessége a meghosszabbított tengelytáv, amely nagyobb helyet biztosít a hátsó ülésen utazók számára. A szokásos hatchbackben kevesebb hely van hátul a térdnek, a kombiban és a sedanban azonban ez a probléma nem áll fenn. A második Mégane kemény lehajtható tetős, vagyis kupé-kabrió kivitelben is elérhető. Ez a változat a második generációval debütált. Figyelmet érdemel a Mégane második generációjának biztonsága. A kompakt autók kategóriájában 2002-ben elsőként kapott maximális, ötcsillagos értékelést az Euro NCAP töréstesztjein. Az előző generációval ellentétben jelentősen javult a belső tere is, bár a versenytársakkal összehasonlítva még találhatunk hiányosságokat a felhasznált anyagok minősége és kidolgozottsága tekintetében.

A Renault Mégane második generációjának sokkal jobbak a vezetési tulajdonságai is. Ezek csak kicsivel maradnak el a kategória csúcsától, és a különbségek csak rosszabb tapadási körülmények között nyilvánulnak meg. A Mégane második generációja gyors sportverziót is kapott – RS, amely nemcsak valóban dinamikus megjelenésével, hanem kiváló vezethetőségével és példás irányíthatósággal büszkélkedhet.

A motorpaletta egészében véve gazdag. Az alap 1400 köbcentis teljesítménye 60 kW és egy kicsit gyenge, a papíron erősebb verzió jelentősen jobb teljesítményű 72 kW, a gyakorlatban nem sokkal jobb. Ezért az 1600-as 83 kW-tal már sokkal dinamikusabb és emellett ésszerű az üzemanyag-fogyasztása is. A kétliterest atmoszferikus kivitelben100 majd103 kW-os teljesítménnyel találhatjuk meg, de ezek kissé szomjasak. A turbófeltöltős verzió 120 kW-os és a csúcskivitelű RS pedig 165 kW-os. A turbódízelek alap képviselője az 1.5 dCi motor 60 vagy 63 kW-tal. A modernizáció után az erősebb verzió 74 és később 78 kW-os lett. az 1900 köbcentis dCi 81, 88 és 96 kW-os kivitelben érhető el. Az ugyanilyen jelzésű kétliteres 110 kW-os.

Felszereltség

A Mégane második generációja bevezetett az alsó középkategóriába néhány nagyon érdekes és addig nem megszokott felszereltségi elemet. Az alapfelszereltségből nem hiányzik a hat légzsák és a manuális klíma, található itt centrálzár és nyomógombos indítás. A legjobban felszerelt autókban GPS is lehet.

Dizájn

A Renault Mégane második generációja eléggé sokkoló dizájnjával debütált. Az esztétikai sokkot mérsékli a sedan és a kombi változat, amelyeknek konvencionálisabb formájuk van. A hatchback hátsó része valóban nagyon szokatlan és máig sokan nem szokták meg.

Fogyasztás

A teljesen alap 1400 köbcentiseknek kicsit jobban meg kell erőltetniük magukat a Mégane-nal, ezért fogyasztásuk a gyakorlatban nem nagyon különbözik az erősebb 1600-astól. A dízelek kellemesen alacsony üzemanyag-fogyasztásukkal lepnek meg, ellenben a nagyobb térfogatú benzines kétliteresek szomjasabbak. Valószínűleg csak a gyors RS tulajdonosai lesznek megértőek ezzel.

Vezethetőség

A Mégane vezetési tulajdonságai jelentősen javultak és a Renault második generációja szinte eltörölte a konkurencia mögötti lemaradást. Habár az autó még mindig puha és a kanyarokban kileng, összességében azonban a tengelyek irányítása biztosabb és kiszámíthatóbb. Az RS verzió külön dicséretet érdemel a vezetési tulajdonságaiért, mert valóban kifinomult és remekül kezelhető.

Biztonság

A Renault Mégane második generációja az első alsó középkategóriás autó, amely maximális, ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP töréstesztjein. A nagyon jó biztonsági felszereltség masszív szerkezettel ötvözve jó biztonsági feltételeket biztosítanak ma is.

Gyakorlatiasság

A hatchbackben a hátul utazók panaszkodhatnak arra, hogy kevés a hely a térdeknek, de azt a hiányt gazdagon pótolja a hosszabb tengelytávval bíró sedan és kombi változat. A csomagtér a hatchbackben tulajdonképpen standard méretű, 330 literes, a sedan és a kombi is nagyvonalúan 520 liter befogadására képes. A kombinál az ülések ledöntésével 1 600 literes tér alakítható ki. A kupé-kabrió változat felhúzott tetővel 490 literrel büszkélkedhet, viszont a tető lenyitása után ebből csak 190 liter marad.

Kényelem

A második generációs Mégane menetkomfortja nagyon színvonalas, a hosszabb tengelytávval bíró sedan és a kombi verziók kiegyensúlyozottabb, komfortosabb viselkedésükkel tűnnek ki, érthető módon nagyobb a teher a hátsó tengelyen. Kényelmi szempontból nem örvendetes a belső tér átlagos kidolgozottsága.

Üzemeltetési költségek

A megbízhatósági statisztikákban a Renault Mégane második generációja a kevésbé megbízható autók közé tartozik. Tekintettel a fejlett technológiára és a széles szervizhálózatra a javítási költségeknek ésszerű keretek között kellene maradniuk. A motorok üzemanyag-fogyasztása szintén jó szinten tartható, főként a turbódízeleknél.

Renault Megane

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ