TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Mégane Scénic (1996–2003)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő utastér

Variálható belső tér

Elegáns dizájn

Menetkomfort

Alacsony vételár

Az autóról

A Renault Mégane Scénic indította el az egyterű autók iránti jelenlegi népszerűséget. Tulajdonképpen ennek a kategóriának az alapítójának tarthatjuk, bár hasonló autók már megjelentek a piaci bevezetése előtt is. Azonban ezek közül egy sem vitte olyan messzire a kis egyterűek koncepcióját, mint a Renault. A Mégane Scénic a Mégane kompakt modelljének műszakiságán alapul, és a dizájnjuk is közös, csak annyiban különbözik, hogy magasabb szerkezetű és lényegesen variálhatóbb a belső tere. Bár ez nem dicsekedhet túlságosan minőségi anyaghasználattal és példás kidolgozottsággal, a tágasság és a variálhatóság máig meg tud lepni. Minden irányba elegendő hely van, még hátul is a fej fölött és térdnek is. A csomagtérnek kompakt autóhoz képest (ráadásul a mai viszonyokhoz hasonlítva szokatlanul kicsi) valóban nagy a térfogata - 410 liter. A hátsó ülések ráadásul kivehetőek, amivel a csomagtartó 1800 literesre növelhető, és ez a középkategóriás akkori, de a mostani kombikkal sem összehasonlítható. A Mégane Scénic így kicsi, de tágas csoda.

Hogy a különlegességét bizonyítsa, a Mégane modellek 2009-ben történt ráncfelvarrásakor teljesen különböző külsőt kapott, hogy jobban különbözzön az általános Scénic modellektől. Attól az időtől a megnevezésében már nem szerepel a Mégane, az autót Scénicnek hívják. A ráncfelvarrás utáni specialitás a Scénic RX4, melynek magasított alváza, összkerékmeghajtás és hangsúlyos plasztik borítása van. Tulajdonképpen a mai kompakt SUV-ok előfutárának tekinthetjük. Műszaki szempontból a Scénic a kevésbé megbízható autók közé tartozik, ezt még a klasszikus Mégane-tól örökölte. Azonban a kevésbé szervizigényes autók közé tartozik, összességében egyszerű javíthatósággal, tehát a kicsit problémásabb műszakiság nem annyira zavaró. Kivétel az RX4 verzió drága viszkókuplunggal. A vezérlés és váltás sem érdemel dicséretet, egyik sem jeleskedik pontosságban. A vezethetőséget átlagosnak nevezhetjük, ám az adott kategóriában ez bőven megfelelő. A futómű puha hangolása nagyobb kilengéseket eredményez a kanyarokban, és kevésbé kiszámítható a viselkedése. A Scénic úttartása jó, egészében véve biztos és nem hagy cserben.

Összességében jó a motorkínálat, ami nem különbözik jelentősen a sima Mégane-tól. Az elején az 55 kW-os teljesítményű 1.4-es, 1.6-os 68 kW-tal, a 84 kW-os kétliteres motorok voltak elérhetőek és a dízelek közül az 1.9 D és a 1.9 TD 47 és 66 kW-os teljesítménnyel. Míg a Mégane-nak ez az összeállítás elég volt, a Scénicnek a feltételezhető nagyobb terhelés miatt ez a paletta nem teljesen ideális, sem dinamika sem fogyasztás szempontjából. A helyzet 1998-ban jelentősen javult, amikor új motorok kerültek forgalomba: az 1.4-es 70 kW-tal, az 1.6 79 kW-tal és a kétliteres 103 kW-os teljesítménnyel. Ez utóbbi azonban már túlságosan sokat fogyaszt. Már egy évvel korábban megjelentek a megbízható turbódízelek, az 1.9 dTi 62 vagy 72 kW-os teljesítménnyel. A ráncfelvarrás után 2000-ben jött még a modern 75 kW-os 1.9 dCi turbódízel, amely talán a legkeresettebb kivitel.

Felszereltség

Scénic első generációja még abból az időből származik, amikor az alsó középkategóriában nem voltak megszokottak a különböző kényelmi felszereltségi elemek. Ezért inkább szegényesebb felszereltségre kell számítani, mégha klíma vagy például centrálzáras verzió probléma nélkül található.

Dizájn

Renault Mégane Scénic külsőre máig tetszetős autó. A kompakt MPV kategóriájának tényleges alapítójának méltóságteljes és elegáns formái tulajdonképpen meghatározták ezt a kategóriát. A ráncfelvarrott verzió optikailag jelentősen különbözik a klasszikus Mégane-tól, de az új hűtőrács kevésbé elegánsan van beépítve. Érdekes a magasított RX4 kivitel, összkerékmeghajtással és műanyag burkolattal.

Fogyasztás

A gyártás első éveiből származó motorpaletta nem volt túlságosan megfelelő a Scénic várhatóan nagyobb terhelésének, a motorok gyengébbek voltak, így a fogyasztás fölöslegesen emelkedett. Jobb választás a tizenhat szelepes vagy a modernebb dTi, de akár a dCi turbódízel motorok, amelyek nemcsak erősebbek, hanem lényegesen ésszerűbb és praktikusabb az üzemanyag-fogyasztása.

Vezethetőség

A Mégane Scénic vezetési tulajdonságai egyáltalán nem rosszak, és a kompakt egyterűek kategóriájában tulajdonképpen feltette a lécet. Bár az igaz, hogy nem túl magasra. A puhább felfüggesztés a karosszéria kanyarokban történő nagyobb kilengéseiben nyilvánul meg. Az autó viselkedése így kevésbé kiszámítható, úttartása azonban problémamentes és összességében megbízható.

Biztonság

Az Euro NCAP töréstesztjeit a Scénic csak a ráncfelvarrás után végezte el, 2001-ben. Akkor négycsillagos eredményt ért el, ami nem rossz, de mai szemszögből számítani kell arra, hogy az autó biztonsági szintje inkább csak átlagos.

Gyakorlatiasság

A Mégane Scénic, a kompakt egyterűek kategóriájának úttörője, használhatósági szempontból csakis dicséretet érdemel. A csomagtér térfogata jóval átlag feletti, 410 literes, az utasoknak minden irányba elegendő helyük van, és a hátsó ülések ráadásul kivehetőek, így a Scénic könnyedén 1800 literes kisteherautóvá alakítható. Az autóban tároló helyekből sincs hiány.

Kényelem

A Mégane Scénic első generációja nagyon jó menetkomforttal dicsekedhet, ami a puha felfüggesztéséből adódik. Az egyenetlenségek kiszűrése nagyon jó szinten van. Emögött azonban elmarad a belső tér kialakítása és nagyobb sebességnél az akusztikus komfort.

Üzemeltetési költségek

A Renault Mégane Scénic első generációja nem tartozik a kimondottan megbízható autók közé, habár fenntartási költségei ésszerű keretek között mozognak. Ez az üzemanyag-fogyasztásnak és a jelenlegi alacsony autó áraknak, az alkatrészek és az esetleges javítások alacsony árainak is köszönhető.

Renault Megane Scenic



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ