TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Scénic (Grand Scénic) (2009–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő belső tér

Számos variálható rakodótér

Menetkomfort

Jó felszereltség

Verziókínálat

Az autóról

A Scénic harmadik generációja a megelőző generációk sikerére épül és továbbfejleszti a kompakt egyterűek koncepcióját. Az új dizájn kevesebb szenvedélyt kelt, a belső tér szemmel láthatóan minőségibb és javult a variálhatósága is. Hasonlóképpen, mint az előző kivitelnél valószínűleg nem fog mindenkinek tetszeni a műszerfal kialakítása a méretes digitális kijelzővel középen, ellenben a sebváltó magasított elhelyezése nagyon kényelmes. Az autó belső terében ismét sok rakodótér áll rendelkezésre és különböző „titkos“ tároló helyek, amelyek meglepően sok mindent képesek elnyelni. A belső tér variálhatósága nemcsak azzal növekedett meg, hogy autó nagyobb lett, hanem azzal is, hogy a hátsó üléseket különállóan lehet tologatni. A klasszikus Scénic kivitelen kívül, a hétüléses meghosszabbított Grand Scénic verzió is megtalálható a piacon. Az két előző kivitelhez hasonlóan a Renault itt is felkínálja az „outdoor“ változatot is plasztik borítással és megnövelt belmagassággal. Jelen esetben XMOD az elnevezése és nem rendelkezik összkerékmeghajtással. A földutakon a tapadást az első tengely, a gyors elektronikus rendszer, az Extended Grip segíti.

A hajtóművek palettája egészen gazdag, de az idő múlásával átalakult. A benzinmotorokat kezdettől fogva a 81 kW-os 1600 köbcentis és a 96 kW-os, turbófeltöltős 1.4 TCe képviselte. Ez nagyon vonzó lehetőségnek tűnik az autó meghajtására, azonban a gyakorlatban csak abban az esetben megfelelő, ha a Scénic alulterhelt. Az autó terhelésével ugyanis a motor kissé zihálni kezd, és jelentősen megnövekszik a fogyasztása, ami egyébként kedvező keretek között mozog. Időnként lehet találni atmoszferikus kétliterest 103 kW teljesítménnyel, ami egyértelműen szomjas. Az alap dízelmotor, a gyengébb 1.5 dCi 63 kW-tal, a rövidebb verzió számára megfelelő. A kínálat a 78 kW-os motorral folytatódik, majd a 96 kW-ot nyújtó 1.9 dCi motor következik. A kétliteres 110 kW-os motor és a csúcsváltozata a 118 kW-os, ami az EDC duplakuplungos automata sebességváltóval van összekapcsolva.

2010-ben a Scénicben egy erősebb alapmotor jelent meg, az 1.5 dCi 70 kW-os teljesítménnyel, az erősebb verzió időközben 81 kW-osra erősödött. Egy évvel később egy teljesen új motor jelent meg, az 1.6 dCi 96 kW-tal, amely a 1900 köbcentist váltotta fel. Legújabban 2013 tavaszán a ráncfelvarrott Scénic motorházteteje alá az 1.2 TCe turbófeltöltős benzinmotor került 97 kW-os teljesítménnyel, amely a 1400-ast váltotta fel. A kétliteres dízelt és a leggyengébb motorokat kivonták a kínálatból, így a Grand Scénicben az alap 1600 köbcentisen kívül már csak dízelmotorok lehetnek.

Felszereltség

A Renault-ra jellemző, hogy valamivel jobb felszereltségű autókat kínál, mint a versenytársai, és ennek a Scénic is a bizonyítéka. Felszereltségében egy sor átlagon felüli kényelmi elemet találhatunk és a jobban felszerelt autók egyáltalán nem ritkák a használtautó-piacon. Például ilyen a beépített GPS és egyéb felszereltségek.

Dizájn

A Scénic harmadik generációja modern dizájnt kapott, ami már nem vált ki annyi ellentmondást, mint az előző modellek. Az autó külseje 2013 tavaszán a ráncfelvarrással méginkább megszépült, összességében szegmensének tetszetősebb képviselői közé tartozik.

Fogyasztás

Már az eredeti hajtóművek, amennyiben a dízelmotorokról beszélünk, kedvező fogyasztásukkal tűntek ki. A korszerűsített verzióknak kisebb térfogatú motoraik vannak és még szerényebb az üzemanyagigényük. Egészen jól állnak a turbófeltöltős benzinmotorok is, bár azok fogyasztása abban a pillanatban emelkedni kezd, ha az autó tele van.

Vezethetőség

A harmadik Scénic is megtartotta nagyon jó vezetési tulajdonságait. Az úttartása biztos és az alulkormányzottság fokozatosan jelentkezik. A kanyarokban való kilengések azonban kissé jelentősebbek és a vezérlés szinte az összes visszajelzést nélkülözni kényszerül.

Biztonság

A Scénic harmadik generációja fontosnak tartja az utasok biztonságát. A Grand Scénic modell 2009-ben maximális ötcsillagos értékeléssel végezte el a törésteszteket. Ez masszív szerkezetének és nagyon jó biztonsági felszereltségének köszönhető, amire a Renault nagy hangsúlyt fektet.

Gyakorlatiasság

A Scénic harmadik generációja belső terének praktikussága ismét egy fokkal följebb lépett. A sok tároló hely megmaradt, javultak az ülések variálhatóságának lehetőségei, a hátsókat egyenként lehet tologatni, az ülés pozíciójától függően 437-től 522 literig terjedő csomagteret alakítva ki ezzel. A Grand Scénic, a meghosszabbított verzió ötüléses elrendezésben 752 liternyi csomag befogadására képes, a hétüléses változatban pedig 208 liter fér bele.

Kényelem

A Scénic harmadik generációja elsősorban a nagyon jó utazási kényelemre összpontosít, amely a felfüggesztésnek, az elegendő helykínálatnak és az oldaltámaszokkal ellátott kényelmes üléseknek köszönhető. Az utastérben való tartózkodást egyéb átlagon felüli felszereltségi elemek teszik még kényelmesebbé.

Üzemeltetési költségek

A harmadik Scénicnél az eddigi megnyilvánulások szerint egészében véve javult az autó minősége, tehát a meghibásodásra való hajlama nem nagyobb, mint az előző modelleké. Ez, a gazdaságos motorokkal és a szerizmunkálatok előnyös áraival együtt, egészében véve alacsony fenntartási költségeket eredményez.

Renault Scenic

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ