TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Thalia (1999–2008)

Összesített értékelés:
Előnyök

Alacsony árak

Nagy csomagtartó

Egyszerű konstrukció

Az autóról

Az első generációs Renault Thalia a második generációs Clio sedan modelljéből ered. Tulajdonképpen úgy keletkezett, hogy a Clio már létező elegáns konstrukciójára tervezők érthetetlenül egy nagy csomagteret ragasztottak. Ezt az egységet, a Clio felszereltségével és motorkínálatával ellentétben a Renault a török gyárrészlegében kezdte összeszerelni. Onnan szállították aztán Európába, mint egy olcsó autót. Így tulajdonképpen egy paradox alakult ki, a nagy csomagteres Thaliát olcsóbban árulták, mint a kis Clio-t. Ezért is volt a Thalia a mi piacunkon olyan közkedvelt, az eladás egyes fázisaiban a legolcsóbb autó volt, melyet a hazai piacon meg lehetett vásárolni. Ennek persze megfelelnek a használtautó piacon megtalálható futott járművek árai, melyek igen alacsonyak.

Bár a Thalia és a Clio mechanikailag és külalakban is sokban megegyezik, úgy kell megközelíteni, mint egy egyszerű és olcsóbb modellt. Különbség a felszereltségben és helyenként a felhasznált technológiában van. Jól jellemzi ezt a vezetési tulajdonságokban levő jelentős különbség. Bár a futómű alapja ugyanaz, a Thalia lágyabb hangolása és valószínű a pár olcsóbb összetevő együtt a nagy hátsóval ezt a modellt jelentősen kezelhetetlenebbé teszi, mint a Cliot. Míg a Clio vezetési tulajdonságait átlagon felülinek mondhatjuk, a Thália-é átlagon aluli. Az alapfelszereltség nem kínál szervó kormányt, mely hátrányt okoz a parkolásnál. Kisebb hiányosságra a helykínálatban is akadunk. A Thaliaban hátul utazóknak kevesebb hely jut a térdeknek és fej fölött sincs több belőle. Ezt biztos a nagy csomagtartó méreteire való összpontosítás eredményezte. Valószínűleg a sedan változatban a meredekebben lejtő tető is hozzájárul. A csomagtartó 520 literes mérete szó szerint hatalmas. A Dacia Loganon kívül egy ellenfél sem közelíti meg ezt az értéket.

Jelentősen egyszerűsített a motorkínálat is. A Thaliat kezdetben nyolcszelepes ezernégyszázassal 55 kW teljesítménnyel gyártották. Később élettelibb motorokat készítettek 1,2 16V megegyező teljesítménnyel majd gyártották még az 1,4 16V motorokat72 kW teljesítménnyel. Megjelent a turbódízel is, a 1,5 dCi, amely 48 kW teljesítménnyel működött. A benzinmotorok terén a használtautó piacon gazdag a kínálat, a dízelek esetében kisebb.

Felszereltség

Az ár miatt a Thalia felszereltségét igencsak lefaragták, de ennek ellenére pár kényelmi felszerelést találunk benne. Az alapfelszereltséget képezik az első légzsákok, a távirányítós központi zár és az elektromos első ablakok. De vigyázat, az alap változatból hiányzik a szervokormány. Azt csak a magasabb felszereltségi fokozatban a klímával együtt árulták.

Dizájn

Míg a második generációs Clio dizájnját pozitívan értékelhetjük, addig a Thalia a hozzácsapott csomagtartójával nem nevezhetett be a szépségversenybe. A hátsó rész csatlakoztatása elég igénytelen és egyértelművé teszi az autó olcsó jellegét.

Fogyasztás

A Thalia motorháztetője alatt ellenőrzött és megbízható motorokat találunk, melyek kedvező fogyasztással dicsekedhetnek. Az 55 kW teljesítménnyel bíró alap motorok közül az ezerkétszázas a takarékosabb. A gyakorlati eltérések nem számottevőek. A turbódízel valóban takarékosan tud közlekedni.

Vezethetőség

Adjunk hozzá egy jól kiegyenlített hatchback autóhoz egy masszív hátsót, lágyítsuk meg a rugózást és cseréljünk ki pár alkotóelemet. A szófogadó és kiegyensúlyozott autóból egyből nehezebben kezelhető és kevésbé stabil autót kapunk. A Clioval szemben a Thalia maradt alul. A csomagtartó méreteinek növelése háttérbe szorította a vezetési tulajdonságok minőségét.

Biztonság

Az Euro NCAP törésteszteken az első generációs Thalia sosem esett át, de a Clio tulajdonságaira való tekintettel ugyanolyan eredmény lett volna feltételezhető. A Clio négy csillagot szerzett. Mai szemmel tekintve az egyszerűbb konstrukció az utasokat nem igazán védené meg és a Thalia vezetési tulajdonságai sem járulnak hozzá a biztonsághoz.

Gyakorlatiasság

A Thalia esetében mindent a hatalmas csomagtér elérése érdekében áldoztak fel. A Clioval ellentétben a hátsó ülésen utazóknak is szorongniuk kell. Az 520 literes csomagtér persze csodálatot kelt. Viszont a csomagokhoz nehezebb hozzáférni és a teret nem lehet megnagyobbítani, a hátsó ülések nem dönthetőek előre.

Kényelem

A Thaliának még a Cliotól is lágyabb a rugózása. Ez részben az autó eltérő kiegyensúlyozottságából fakad és részben a kényelemre való törekvésből is. Az utasok számára nem túl meggyőző az eredmény. A lágy rugózás nyugtalan lehet, az egyszerű és összességében kis autó sok kényelmet nem nyújt.

Üzemeltetési költségek

A Thalia a fenntartás szempontjából nem igényes autó. Bár a Cliohoz hasonlóan, ez is gyakran kisebb javításokat igényel. Míg mechanikailag egészen jónak mondható. A javítások nem bonyolultak, ami az alacsony fogyasztással egybevéve kedvező fenntartást eredményeznek.

Renault Thalia



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ