TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Škoda Fabia II (2007–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Takarékos turbódízelek

Széles szervizhálózat

Tágas kombi

Az autóról

Az első generációval ellentétben a Škoda Fabia második generációja nem tűnik túl nagy előrelépésnek. A mérsékelten javított műszakiság és az összességében ellentmondásos dizájn hozott újat. Ezt a vásárlók idővel megszokták, de királyi szépségnek semmiképpen sem nevezhető a Fabia. Megosztó például az autó keskeny, de magas szerkezete. A második Fabia valamivel keskenyebb, mint az első, ami a belsőtérben elsősorban a könyök környékén érezhető, ugyanis a sofőr és az utas könyöke szokatlanul közel kerül, és hátra hárman csak összehúzódva férnek be. A keskeny és magas szerkezet az autó vezetési tulajdonságokat is befolyásolja, a második Fabianak ugyanis nem olyan biztos az úttartása, mint az elsőé. A futómű műszakisága tulajdonképpen nem változott. A belső tér meghittebbnek tűnik az átalakított műszerfalnak és egyéb részleteknek köszönhetően. A második Fabia ötajtós hatchback és kombi változatban érhető el.

A hajtóművek is fokozatos fejlődésen mentek keresztül. Ismét érvényes, hogy az alapot a háromhengeres motor jelenti, amelyből még mindig hiányzik a finomítás. A HTP modellek a legbiztonságosabbak a személyautó piacon, és előző tulajdonosok egész sora ígér gazdaságos üzemeltetést. Ésszerű gázpedálhasználattal ez a városban megvalósítható, de városon kívül a fogyasztása jelentősen megnövekszik. Biztosabb választás az 1.4 16V motor, amely 63 kW-ra erősödött. Szokatlan motorizáció az 1.6-os 16V 77 kW teljesítménnyel - ez rendesen meg tudja mozgatni a Fabiat, és gyorsasága miatt nem is annyira megfelelő a városi forgalomba. Ez paradox módon nem vonatkozik a gyors RS kivitelre, amelynek132 kW-os teljesítményű 1.4 TSI motorja van DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltóval. A dízelmotoroknál ismét extrém módon takarékos a háromhengeres 1.4 TDI, de továbbra is érvényes az, hogy a hangja nem kulturált, és a hang és a rezgés szó szerint áthatja az egész járművet. Jobb választás a klasszikus 1.9 TDI, amelyet később felváltott az újabb 1.6 TDI motor, ráadásul két teljesítményfokozatban (66 és 77 kW). Vigyázni kell az 1.2 TSI motorral, amelynek tervezési hibája van, és ennek eredményeként a vezérműlánc végzetes meghibásodása következhet be. Egyébként a második Fabia is az egészében véve megbízható autók közé tartozik. Kivételt képez két szokatlan meghibásodás: a csomagtartó fogantyúja gyakran letörik és klíma csöveinek kopása, ami tervezési hiba, mivel a kopás a hétköznapi használattal következik be.

Felszereltség

Bizonyos modellekben a DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltó lehetőségén kívül a Fabia II túl sok modern felszereltségi elemet nem kínál. Ismét érvényes, hogy a felszereltség nagyrészt megfelel az adott kategóriának és az autó árának.

Dizájn

A Fabia második generációja nem túlságosan nagy autó, magas szerkezete és a változatosan formázott első fényszórók nem keltenek kiegyensúlyozott hatást. Ráadásul az autó keskeny, ami szintén az összhatás kárára válik. A vásárlók érthető módon megszokták a dizájnját, de az autó külseje azt sugallja, hogy a Fabia II nem sokkal modernebb, mint az elődje.

Fogyasztás

A második Fabiaba is gazdaságos hajtóműveket szerelnek. Az autógyár árpolitikájára való tekintettel az esetek nagy részében a használt autók között az 1.2 HTP motorral találkozhatunk, amelyek a városi forgalomban és a rövidebb városközi forgalomban gazdaságosak. A fogyasztás szempontjából a legbiztosabbak a dízelmotorok, amelyeket leggyakrabban a kombi verzióknál lehet találni.

Vezethetőség

Vezethetőség tekintetében a második Fabia nem jelent előrelépést az elsőhöz képest. A keskeny és magas váz miatt magasabbra került az autó súlypontja, és ez azt eredményezte, hogy az autó stabilitása csökkent. Így a vezetési tulajdonságokat az adott kategórián belül maximum átlagosnak nevezhetjük.

Biztonság

Amint az már az előző sorokból kiderült, a Fabia második generációja szerkezetét tekintve nem lépett sokat előre az elsőhöz képest. Ráadásul abból az időből származik, amikor a kisautókba sok fejlett biztonsági elemet nem szereltek, még felárasan sem. Másrészt az előrelépés az előző modellhez képest az, hogy a Fabia II-ben az első légzsákokon kívül oldalsók is vannak. Az Euro NCAP töréstesztjein 2007-ben négycsillagos minősítést kapott.

Gyakorlatiasság

A szűk belső tér azt jelenti, hogy a második Fabiaba a hátsó ülésen három utas csak nehezen fér el. Egyébként az autó praktikus, a belső tér szerkezete ellenálló, elegendő rakodótérrel és méretes csomagtérrel van ellátva. A hatchback esetében 300 vagy 315 liter (a második adat a pótkerék nélküli, csak ragasztó készlettel ellátott verzióra vonatkozik) áll rendelkezésre, a kombi tisztességes 480 vagy 505 liternyi csomag befogadására képes.

Kényelem

A kevésbé biztos futómű és a szűk utastér a változatlanul nem kulturált motorokkal kombinálva azt jelenti, hogy a Fabia második generációja határozottan nem bajnok a kényelemben. A kombi valamivel kiegyensúlyozottabb, mivel a rövid verzióhoz képest jobban fekszi az utat.

Üzemeltetési költségek

A Fabia II egészében véve egyszerű autó, amelynek szerencsére nincsenek alapvető hibái. Ismét érvényes, hogy széles és elérhető árú szervizhálózat áll rendelkezésre, és a pótalkatrészek is kedvező áron kaphatók. A motorok is takarékosak tudnak lenni, ha a felhasználó az autó rendeltetésének megfelelőt választja.

Skoda Fabia

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ