TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Škoda Fabia RS II (2010–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Biztos futómű és kitűnő vezethetőség

Barátságos fenntartási költségek és fogyasztás

Vonzó karosszéria dizájn

Gazdag felszereltség

Lassan csökkenő vételár

Az autóról

2010-ben a Mladá Boleslav-i autógyár bemutatta RS modelljét két karosszériaváltozatban – hatchback és kombi. Ugyanúgy, ahogy az előző modelleket, ezt is a motorsport sikerei ihlették. A Škoda Fabia S2000-nek sikerült néhány első helyezést szereznie az egyes világversenyeken, és néhányszor az IRC bajnokságon is megmutatkozott. Ezzel az autóval versenyzett Seb Ogier, aki jelenleg a WRC-n VW Polo WRC-vel indul, és világbajnoki cím megszerzése is a számlájára írható. Ezek a tények csak alátámasztják a Škoda Fabia RS mérhetetlen megbízhatóságát, minőségét és erőteljességét. Az előző generációhoz képest ennél a modellnél bekövetkezett néhány jelentősebb változás. A motorháztető alatt nem turbódízel motor található, hanem turbóval és kompresszorral feltöltött 1.4 TSI motor 132 kW (180 lóerős) teljesítménnyel. Ez elsőként van összekötve a 7 fokozatú DSG automata váltóval és a kormány alatti szekvenciális váltó lehetőségével, pontosan a verseny speciális stílusának megfelelően. Az alacsony fordulatszámot segítő mechanikus kompresszor és a közepes és magas fordulatszámot segítő kipufogó turbófeltöltő kombinációjának köszönhetően az autónak már 1800-as fordulatszámnál jó a lendülete. Érezhető turbó nélkül képes felgyorsulni egészen 7000-es fordulatszámra, ami valóban érdekes érték, és teljes értékűen a sportautók családjába sorolja ezt az autót. A Fabia RS sok dizájnelemével el is tér a standard verziótól. Teljesen új az első lökhárító az alsó elszívó nyílás körüli ferde panelekkel. Ez a sportos díszítő ráccsal válik dominánssá. Az elejéről nem hiányzik a kultikus RS jel sem, ami ezt a modellt egyértelműen megkülönbözteti a sima Fabiatól. Hasonlóképpen van ez a kombi verziónál is. Tetszetős továbbá a tükrök feketére lakkozott borítása és az alacsony profilú gumikkal ellátott 17“ kerekek. Az autót a hátsó részén a hátsó szélvédő feletti spoiler, a kettős kipufogócső és elsősorban a lökhárító alsó részén található diffúzor hiteles utánzata teszi dominánssá.

Felszereltség

Felszereltség szempontjából a Škoda Fabia RS a szegmens legjobbjai közé tartozik. Már az alapfelszereltségben találhatunk négy légzsákot, ESP és XDS rendszert, Climatronic automata klímát, tempomatot, 17“ könnyűfém keréktárcsákat, feketére lakkozott tükröket és fogantyúkat, nappali LED világítást, sportos formatervezésű lökhárítókat vagy sportos bőrborítású, többfunkciós kormánykereket. De a használtautók között találhatók speciális lakkozású modellek is függönylégzsákkal, utasoldali légzsák kikapcsolásának lehetőségével, Gigaro kerékkel tolatóradarral, Amundsen navigációs rendszerrel, stb.

Dizájn

A Škoda Fabia RS második generációja számos dizájnelemmel különbözik a standard változattól. Először is az első és hátsó lökhárító sportos formatervezésével. Továbbá ide sorolható a feketére lakkozott tükör burkolatok, az alacsony profilú gumikkal ellátott 17“ kerekek, a hátsó diffúzor utánzat, tető spoiler, stb. Ezek az elemek teszik ezt a modellt vonzó sportautóvá, ami nemcsak a fiatal, hanem a volán mögött érzéseket kereső, gyakorlott sofőrök számára is szántak. Kombi verzió esetén ráadásul nagy csomagterű, teljes értékű családi autó tulajdonságainak megtartásával éri ezt.

Fogyasztás

Természetesen minden Önön múlik. Amennyiben nem fog vele sietni vagy versenyezni, a fogyasztás átlagos lesz: a minőségi hétfokozatú DSG váltónak köszönhetően 8 l/100 km körül fog mozogni. A sportos vezetésnél sem emelkedik meg nagyon a fogyasztás. Magasabb sebességnél 10 l/ 100 km körül fog mozogni, ami az autó sportos tulajdonságaira való tekintettel nagyon barátságos érték, nemcsak a pénztárcája miatt.

Vezethetőség

Az RS modellekhez már kezdetektől, amikor megjelentek a személyautók piacán, remek vezetési tulajdonságok tartoznak. Így van ez a Škoda Fabia RS második generációjában is, mind a hatchback, mind a kombi változatnál. Az alváznak a standard kivitelhez képesti 15 mm-es csökkentése biztosítja az úttartást kanyarokban és magas sebességnél is. Az autó ráadásul merevebb lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal rendelkezik. Meglepetés, hogy általános vezetésnél ezeket a tulajdonságokat meg sem tapasztaljuk, illetve nem kerül sor a komfort csökkenésére a standard verzió vezetésével ellentétben. Az viszont igaz, hogy a csatornák és kátyúk elkerülése határozottan megtérül. Ugyanez érvényes a sima Fabiara is. Ha mégis tövig nyomná a gázpedált, megtapasztalja, hogy mennyire remekül és biztosan vezethető ez az autó.

Biztonság

Szerkezetileg a második generáció túl sokat nem változott az eredetihez képest. A biztonsági szempontból a karosszéria szerkezete átlagosnak mondható. Másrészt a 2007-ben a Fabia második generációja négycsillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjein, ami az utasok megfelelő védelmét tanúsítja. Az RS modellek ráadásul átlagfeletti felszereltségűek a biztonsági elemek tekintetében is, ezáltal a biztonság mértéke is emelkedik.

Gyakorlatiasság

Škoda Fabia nem éppen a legszélesebb autó. Hosszú úton öt utas valószínűleg nem lenne túlságosan elégedett. Négyesben viszont sokkal jobban fogják érezni magukat és a távolsági utak sem okozhatnak problémát. A második generáció ráadásul elegendő tárolóhelyet nyújt, elöl és hátul is. A csomagtér megfelelő mérete szintén előnyére szolgál az autónak, a hatchback esetében – 300 liter. A kombinál sokkal vidámabb a helyzet. A csomagtér 480 liter befogadására képes alapból (a pótkerékkel együtt) és egészen 508 liternyi csomag fér be (pótkerék nélkül, csak ragasztó szettel).

Kényelem

A szűk karosszériából adódóan a Fabia második generációja nem nyújt túl nagy belső teret az utasok részére. A masszív karosszériának és a merevebb futóműbeállításnak köszönhetően az RS nem a legbiztosabb az egyenetlenségek leküzdésében, másrészt viszont kiegyensúlyozott és kitűnő vezetési tulajdonságai teszik a Fabiat igazi RS-sé, amelyet szeretni fog az érzelemteli, sportos vezetési élmény miatt.

Üzemeltetési költségek

A Škoda Fabia RS második generációja szegmensének legmegbízhatóbb autói közé tartozik. Ráadásul a széles szervizhálózatra és az elérhető áron kínált szerelésre való tekintettel, lehetősége van akár nagyobb összegek megtakarítására is. A Škoda Fabia RS második generációja sportos karakterének megfelelően a mérsékelten gazdaságos autók közé tartozik. Tíz liter alatt kellene maradnia a fogyasztásának gyors vezetésnél is, és ez egy ilyen autónál előnyösnek számít. És ami a legfontosabb: az erő. Leverni az úton a sokkal híresebb márkákat a nagy teljesítményű motorokkal minden sofőrnek örömet szerez.

Skoda Fabia

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ