TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Škoda Octavia II (2004–2013)

Összesített értékelés:
Előnyök

Biztos vezetési tulajdonságok

Takarékos és modern motorok

Praktikusság

Széles szervizhálózat

Kiváló minőség/használati érték arány

Az autóról

A második Škoda Octavia a 2004-es tavaszi genfi autó kiállításon debütált. Napjainkban az egyik legmodernebb autónak számít a hazai utakon. Nem csoda, hiszen az autó minőségileg még jobb lett. Tulajdonképpen az autó nagyon jó minőség/ használati érték arányt képvisel. Az előző generációval ellentétben a konstrukció vaskosabb lett, ami a külalakra és a belső térre is vonatkozik. El lehet felejteni a kisebb tér miatti bánkódást, bár a II Octavia továbbra is a VW Golf (ezúttal az ötödik generációs) futóművén fut. A tervezők sokkal jobban bántak a tengellyel, így helyhiánnyal nem küzdenek a hátul ülő utasok sem. A liftback csomagtere enyhén nagyobb lett, 585 literes, a kombié 605. Az utastér további pozitívuma a sok rakodási felület és a kitűnő ergonómia.

A második Octavia szintén modernebb technikát kapott, gyakorlatilag az összes üzemanyag típusú motor átdolgozásra vagy kicserélésre került. Míg az első Octavianál az ügyfeleknek nem volt nagy választási lehetősége, pár típus kivételével a második Octaviaba a létező összes modern technikát meg lehetett rendelni, melyet a VW csoport az adott osztályban kínált. Sokat fejlődött az autó a vezetési tulajdonságok terén is, a futómű több lengőkaros futóműve valóban sokat megengedhet magának. A 2008-as modernizáció után az Octavia konzervatívabb első lámpákat kapott és kínálatba kerültek a modern downsizing (alacsonyabb hengerűrtartalmú) TSI motorok. Bár ezek a durva bánásmód és a nem megfelelő gondoskodás (az Octavia kedvelt cégautó) következtében az autó gyenge pontjai lettek. A dinamika okos kihasználásával takarékosak lettek és konstrukciós hibákkal küzdenek, mely a vezérmű lánc átugrásával vannak összefüggésben. A 1,2 TSI vagy 1,4 TSI Octavia vásárlásakor ügyelni kell arra, hogyan és mik voltak korábban javítva rajta. Gondokat okozhat az erős és takarékos kétliteres turbódízel is, melynek magas az olajfogyasztása, átlagon felüli, túlzottan megterhelt a kettőstömegű lendkerék és gyakran előfordul, hogy eltörik a hengerfej. Jobb a helyzet a 2005 –ös motor átdolgozás után gyártott autókkal. Biztosabb, ha az öregebb 1,9 TDI 77 kW vagy az eredeti 1,6 MPI 75 kW választjuk. Ezek már hosszú távon bizonyították megbízhatóságukat és kedvező fogyasztásukat. Ezzel szemben az újabb ezerhatszázas FSI-nek az európai kibocsátási normák miatt jelentéktelen a dinamikája és a gyakorlatban magas a fogyasztása. Az erősebb benzinmotoros 1,8 TFSI, vagy 2,0 TFSIa gyors RS modellek a dinamikusabb vezetést kedvelőknek valók, emellett fogyasztásuk megfelel a teljesítménynek.

Felszereltség

A második Octavia-t szélesebb verzióválasztékban és nagyobb standard és extra elemeket tartalmazó változatokban árulták, mint az elsőt. Sok elemért hozzá kellett fizetni. Másfelől a korlátozott kínálatban gyártott archaikus automata sebváltót felváltotta a modern duplakuplungos automata DSG.

Dizájn

A második generációs Octavia egy időtálló autó, ezúttal masszívabb külalakkal. Ismét érvényes, hogy kiegyensúlyozottabban hat a kombi változat, mely most kissé enyhébb dőlésszögű hátsó ablakot kapott. 2008-tól gyártott autók nagyobb első lámpákat kaptak. A gyár jelenlegi dizájnpolitikáját figyelembe véve tulajdonképpen az előző verzió az aktuálisabb. Ezt a ráncfelvarrás után is így gyártották, és 2010 után, mint Octavia Tour szerepelt a kínálatban.

Fogyasztás

A motorok fogyasztása többnyire az Octavia előnyös tulajdonságai közé tartozik, kivételt talán csak a négyhengeres 1,6 FSI képez. A legkedvezőbb fogyasztással talán az öregebb 1,9 TDI (immáron PD változatban), vagy az új ezerhatszázas 1,6 TDI. Ez utóbbi a takarékos és „öko-gyártásban” készített Green Line, mely megfelelő körülmények között 100 km-en akár 4,5 literfogyasztás alatti értékeket is elérhetünk. Takarékosak a TSI motorok is, melyek azonban jobban függnek a vezetési stílustól. Értelmes választás lehet a klasszikus benzinmotoros 1,6 MPI.

Vezethetőség

Az előző generációhoz képest a második Octavia vezetési tulajdonságai jelentősen javultak. Ezért nem csak az egészében modernebb futómű a felelős, de a több elemes hátsó tengely is. Az autó a vártnál jobban teljesít. A futómű minősége sokkal jobban teljesít normál használat mellett. Ez leginkább az RS verziónál volt tapasztalható, mely benzines és turbódízel 2,0 TDI 125 kW változatban is elérhető volt.

Biztonság

A második Octavia máig technikailag modern autó, mely teljesíti a mai biztonsági szabályokat és követelményeket. Az Euro NCAP törésteszteken négy csillagot szerzett, mely tulajdonképpen máig érvényes. A biztonsághoz nem csak a széles biztonsági felszereltség kínálat, az első és oldalsó légzsákok járulnak hozzá, de robusztus konstrukciója is.

Gyakorlatiasság

Az Octavia II-ben még nagyobb a csomagtér, mint az elsőben volt. Ezt kiegészíti a tágasabb utastér és a sok rakodási lehetőség. A második Octavia a praktikusság megtestesítője, ideális családi autó, melyben hosszú utakon is kényelmesen érezhetjük magunkat.

Kényelem

A lényegesen nagyobb utastér jóval kényelmesebbé teszi az utazást. Az utasok jobb felszereltséggel és a belső tér jobb átdolgozásával szembesülnek. A futómű ugyan feszesebb felfüggesztésű, de a híresen rossz utak akadályait az Octavia jól és csendesen veszi. Vannak, akiknek a hosszabb utakon keménynek tűnnek az ülések.

Üzemeltetési költségek

Az autó hazánkban a legelterjedtebb személygépkocsi, így nem meglepő a széles szervizhálózat és az alkatrészekhez való egyszerű hozzáférés - úgy eredeti, mint utángyártott formában. Kedvező a fogyasztása és hosszú élettartama, fenntartási szempontból az Octavia-t viszonylag igénytelen autóvá teszi.

Skoda Octavia

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ