TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Škoda Octavia III (2012–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Modern és időtálló dizájn

Csúcstechnika

Praktikusság

Kiterjedt szervizhálózat

Kiváló minőség/használati érték arány

Az autóról

A harmadik Škoda Octavia a közkedvelt széria érthetően legkidolgozottabb modellje. Csak 2012 decemberében mutatkozott be. A kombit pedig a 2013-as év elején, a Genfi bemutatón vezették be. Jelentősen javult a technika az előző generációkhoz képest. Alapvetően érvényes, hogy az Octavia a legeslegjobbat nyújtja, amit a Volkswagen csoport ma ebben az osutályban kínálni tud. És ezt mindjárt az elejétől. Konstrukciós alapja az MQB padlólemez, melyet például a hetedik generációs Golfban találunk. Ezzel függnek össze a teljesen új hajtóművek is. Bár itt nem kell néznünk az alap technikai paramétereket, hiszen az Octavia motorjait teljesen átdolgozták és a gyártó azt igéri, hogy ezeknél nem fognak előfordulni a korábbi hibák. A TSI motorknál például visszatértek a gyakran meghibásodó vezérmű láncról a szíjra, melynél nem fenyeget súlyos meghibásodás. Az MQB padlólemez a helykínálat és néhány technikai megoldás terén flexibilisebb. Ezért lehet a III. Octavianak a Golftól 5 cm-el hosszabb tengelytávja és az eddig kínált verziókban csak egyszerű hátsó forgattyús tengelye. Többlengőkaros futóművet csak a 110 KW teljesítménynél nagyobb autók kapnak, a német nagyágyúnál ez a határ 90 kW. Néhány modell esetében a többlengőkaros futóművet hozzá lehetett rendelni. Az egyszerűbb technika ellenére az Octavia kiválóan fut, bár a hátsó futómű hangja az úthibákon kissé zavaró lehet. (Boleslavban dolgoznak ennek kijavításán.)

A harmadik generációs Octavia extra felszereltségei között mindenféléből választhatunk, mint például az adaptív sebességszabályozó és az ütközéstmegelőző rendszer. További extrák még a térdlégzsák vagy az aktív motorháztető, mely védi a gyalogosokat. Szélesebb körben használt a kettős tengelykapcsolós sebességváltó a DSG is. Ami az utasteret illeti, az utasok helye ismét megnőtt, de elől néhányaknak szükősebbnek tűnhet a hely. Ez a biztonsági feltételektől adott, a sofőr és kísérőjének ülései minél távolabb vannak az ajtóktól. Így érhet hozzá az ember térde a középső részhez. Az autó dizájnja a fiatal szlovák tervező, Jozef Kabaň tollából ered. A fiatalember már kivívta az Audi és a Bugatti elismerését. Az Octavia modernnek és időtlennek hat, kidolgozottságával és kiegyensúlyozott külalakjával több, drágább versenytársát is leküzdi.

Felszereltség

Az Octavia felszereltségét a lehető legmodernebb extrákkal szerelhetjük fel, bár ezt csak vastag pénztárcával tehetjük meg. Az alap felszereltség sem úgy hat, mint egy fapados autó. A klíma és egyéb biztonsági elemek mind benne vannak ezekben a modellekben.

Dizájn

A hardmadik Octavia megjelenését Jozef Kabaň álmodta meg, fiatal szlovák dizajnőr, aki egész sor elismerést kapott már. Az Octavia az ő eddigi legsikeresebb műve. A praktikus családi és cégautónak ugyanis luxust idéző alakot tudott adni. Az autó, amely mindig azt hangsúlyozta, hogy kevesebb pénzért nagyobb helyet kínál, nagyon kiegyensúlyozottan hat.

Fogyasztás

Az új generációs motoroknak fel kell venniük a harcot, hiszen mindig nagyobb a nyomás a kisebb fogyasztás elérésének érdekében. A második Octaviával szemben a tulajdonosok nagyobb takarékosságot várhatnak el, bár néha kicsit letargikusabb motort kapnak cserébe. Az abszolút győztes a 1.6 TDI (Common Rail befecskendezővel) 100 km-en 3,8 literes fogyasztásával. Az eddigi legszomjasabb modell az 1.8 TSI 132 kW, melynek fogyasztását a gyártó 6,1 literesre igéri.

Vezethetőség

A harmadik Octavia csúcsminőségű futóművel rendelkezik, mely az érdekcsoport több autójának is alapja. Még az egyszerűbb hátsó főtengellyel is nagyon biztosak a menettulajdonságok és a második generációhoz képest sokkal kiforrottabbak. Teljes biztonságot nyújt a többlengőkaros futómű, melyet csak a 110 kW fölötti teljesítményű autókba szerelnek (egyenlőre csak a 1.8 TSI). A Boleslavból jövő hírek szerint ezt az kisebb teljesítményű autókba plussz költségért hozzárendelhető lesz.

Biztonság

Nem csoda, hogy az Octavia a maga osztályában a legbiztonságosabb és legfejlettebb jármű. A modell kitűnik ellenfelei közül, hiszen az Euro NCAP törésteszteken saját kategóriájában az egyik legjobb értékelést kapta. A biztonság a robusztus konstrukcióból, a modern technikai elemektől, mint például az adaptív sebességszabályozó, a „City Safety“ vagy a jelzőtábla felismerő rendszerből adódik.

Gyakorlatiasság

A harmadik Octavia jelentősen megnőtt, ezzel kapcsolatos a nagy utastér és a még nagyobb csomagtartó. A liftback csomagtartója rekordnak számító 590 literes, a kombi még ezt is fölülmúlja a maga 605 literével. A biztonságért azért fizetni kell, hiszen elől nem jut elég hely a térdeknek, melyek hozzáérhetnek a középső részhez. Ez azért van, mert az üléseknek az ajtótól minél távolabb kell elhelyezkedniük, hogy az utasok minél jobban elkerüljék az esetleges oldalról való ütközést.

Kényelem

A feljett futómű és az utasok elegendő helye azok kényelmét is biztosítja. Ez érvényes a kiegyensúlyozott menettulajdonságokra is. Az Octavia nem rettenti el a hazai utakon vezető sofőröket sem. Bár az itthoni, szétvert és lyukas utakon zörög a hátsó főtengely, mely csökkenti az akusztikus komfortéztetet. A jármű hangszigeteltsége is kicsitt rosszabb az elődjéhez képest. Ez az autó kisebb tömegének és fogyasztás csökkentésének az eléréséből ered.

Üzemeltetési költségek

A takarékos motorok az Octavia nagy előnye, másfelől számolnunk kell azzal, hogy ez tulajdonképpen egy új modell. Ezért lesznek az alkatrészek drágábbak, mint az öregebb modellekkel szemben.

Skoda Octavia

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ