TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Suzuki Ignis (2003–2008)

Összesített értékelés:
Előnyök

Megbízhatóság

Összkerék- meghajtással is megvásárolható

Jó belső tér

Jó vezetési tulajdonságok

Erős motorok

Az autóról

2003-ban kezdték árulni a második generációs Suzuki Ignis-t, mely elődjétől nem éppen tradicionális koncepciót örökölt. A kis autó kategóriájában szokatlanul magas karosszériát és hasmagasságot kapott. Így tulajdonképpen az autó a piacon kapható legkisebb miniatűr SUV. Az Ignis-nek nincs sok ellenfele, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy összkerék-meghajtással is rendelkezik. Ebből a szemszögből talán csak a Fiat Panda számíthat ellenfélnek, melynek hasonlóak a paraméterei és méretei. Vagy esetleg a Dacia Sandero Stepway, melynek viszont csak elsőkerék-meghajtása van. Az Ignis ismét elegendő teret biztosít az utasoknak, ez a magas karosszériából adódik. A hátsó üléseken nincs sok fölösleges hely a térdeknek, de még a felnőtt utasok is egész jól elférnek. Megint érvényes, hogy a csomagtér jelentősen kisebb, mint a konkurencia esetében, nagyobb csomagok szállítására nem igazán alkalmas a 236 literes csomagtartó. A lehajtható ülések segítségével viszont már elég jónak számító1100 liternyi helyet kaphatunk. A belső tér nem lep meg a felhasznált anyagok és azok kidolgozottságának minőségével. Az Ignis összességében egy nagyon tartós és nagyon megbízható autó.

A vezetési tulajdonságok egész jók, bár nem nyújt túl sok vezetési kényelmet. A rugózás kicsit keményebb, ami semlegesíti a kanyarokba való bedőléseket. Ezért az autó az úthibákon ugrál. Ennek csillapítása nem éppen megfelelő.

Az Ignis motorháztetője alatt új motorokat találhatunk. Alapját az átdolgozott ezerháromszázas adja, mely kedvező 69 kW teljesítménnyel bír. Az autónak tisztességes dinamikát nyújt, a fogyasztás emellett ésszerű keretek közt mozog. Ezért elégedett meg sok vásárló ezzel a választással. Az erősebb ezerötszázas 73 vagy 80 kW teljesítménnyel a használtautó piacon sokkal értékesebb. A dinamika megnő és a fogyasztás is nagyobb. Újdonság az Ignis-nél, hogy már dízelmotorral is rendelhető. Bár ismét érvényes, hogy ebben az esetben is ritkaságról beszélünk. A meghajtásról az 1,3 DDI gondoskodik, mely minőségből a Fiatnál már bizonyított. A teljesítmény 51 kW, ami az Ignis esetében elegendő.

Felszereltség

A második Ignis sem volt kategóriájában olcsó autó. Ennek ellenére nem számíthatunk nagyon jó felszereltségre. A piacon kapható autók zöme még klímával sem rendelkezik, bár az ilyen darab beszerzése sem jelenthet nagy gondot. Több érdekes elemet nem érdemes keresni, a többi extra a standard felszereltséghez hasonló.

Dizájn

Az előző generációhoz képest legnagyobb előrelépést talán az elegáns és ötletes megoldások jelentik. Az autó ismét a konzervatívabbakhoz tartozik és atipikus formájától függetlenül eléggé jelentéktelennek hat. Bár mindenképpen látható az esztétika iránti igyekvés. Ez az utastérre is vonatkozik, ahol a kevésbé minőségi anyagok és azok egyszerű kidolgozottsága a jellemző.

Fogyasztás

Alapvetően a második Ignis elődjéhez képest nem változott. Az erősebb motorokra való tekintettel inkább hosszabb utakra, mint városi közlekedésre alkalmas. Kombinált fogyasztásnál messzemenően takarékos. Nagyon takarékos a turbódízel változat, mely viszont nem szokványos eleme a piacoknak.

Vezethetőség

A második Ignis is megtartotta kedvező menettulajdonságait, ez főként az összkerék-meghajtásúakra vonatkozik, amelyek bármilyen útfelületen kiváló tapadással és stabilitással bír. Kanyarokban egész jó a nyomtartása és nem nagyon dől be.

Biztonság

A második Ignis sem esett át az Euro NCAP törésteszteken. Az előző generációhoz képest azonban a biztonsági felszereltsége és konstrukciója jelentősen jobb lett. Az összkerék- meghajtásúak esetében stabilitást és nagyobb biztonságot kapunk. Még így is viszont átlagos az utasok biztonsága.

Gyakorlatiasság

A kicsit nagyobb második generációs Ignis hasonló belső térrel rendelkezik. Természetesen inkább négy utasnak alkalmas az utazásra, az ötödik már nagyon szűkölködne. A csomagtartó 236 literre nőtt, ami még mindig elég kicsi. Az ülések lehajtásával már 1100 literes csomagteret nyerhetünk.

Kényelem

A második Ignis nem sok kényelmet örökölt elődjétől. Hozzájárulhatott a tény, hogy a futómű keményebb lett, így az autó idegesebb és nem szűri ki annyira az úthibákat. Az utastér sem növeli jókedvünket, a felhasznált anyagok olcsóak és kidolgozottságuk elmarad a jótól.

Üzemeltetési költségek

Az Ignis összességében egy egyszerű és robusztus, megbízható autó. Az erősebb motorok és az autó ritkább előfordulása kissé megnövelheti szervizelés költségeit a többi kis autóval szemben.

Suzuki Ignis



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ