TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Suzuki Swift (2010–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Takarékos és dinamikus motorok

Gazdag biztonsági felszereltség

Megbízhatóság

Az autóról

A Suzuki Swift harmadik generációját 2010-től gyártják, és szinte ugyanúgy néz ki, mint a második. Aki nem sokat foglalkozik autókkal, könnyen összekeverheti a két generációt. De ennek ellenére a harmadik generáció nem ráncfelvarrás, ahogy az első látásra tűnik. Ez egy új modell lényegesen fejlettebb műszakisággal. A tengelytáv 50 mm-rel megnövekedett, és a hossza is 3 850 mm-esre nőtt. Ez még mindig a kategória legkisebb autói közé sorolja a Swiftet, ami a belső helykínálatban is megnyilvánul. Nem, mintha nem lenne elegendő, csak a hátsó üléseken utazók megérzik az autó kisebb méretét. Ez a csomagtéren is megmutatkozik, bár térfogata kemény 211 literre növekedett, ám rakodási pereme is magasan van. A harmadik generációs autó belső tere értékesebb benyomást kelt, az egész Swift kiforrottabb autó az előző generációhoz képest. Ez a vezetési tulajdonságaiban és a kényelemben is megnyilvánul. A felfüggesztés itt jobban elnyeli az egyenlőtlenségeket és jelentősen javult a futómű hangszigetelése, de ezzel az előző generációra jellemző közvetlen és extrém módon szórakoztató vezetési tulajdonságai kissé megkopnak. A harmadik generáció vezethetőség szempontjából még mindig kategóriájának legérdekesebb modelljei közé tartozik, azonban komfortosabb felfüggesztése és egyéb futómű-változtatások az jelentik, hogy például az alulkormányzottság korábban jelentkezik, mint a második generációnál.

A motorháztető alatt is jelentős változások zajlottak le. Az a tény nem változik, hogy a Swift motorjai dinamikusak és rugalmasak, de a kínálat ebben az esetben egyszerűbb. Az alap ugyanis egy új 1.2 VVT motor 69 kW teljesítménnyel. Ez kulturáltabb, mint az előző 1300 köbcentis alap, ami a fordulatszámra vonatkozó óriási étvágyát jobb rugalmasságra és kisebb zajra cserélte. Itt is érvényes, hogy az a Swiftnek több mint megfelelő hajtómű. Ezért az utóbbi időben piacunkon a gyártó más motort nem is ajánl fel. Bizonyos ideig az 1300-as, 55 kW-os teljesítményű turbódízel jelentett alternatívát, ez azonban még értékesebb, mint az előző generációnál. Hasonló a helyzet az összkerékmeghajtás esetében, amely szintén csak rövid ideig volt a piacon. A Suzuki harmadik generációjában nem feledkezett meg a Sport verzióról sem. Ez csak később került a piacra, és változatlanul élmény a vezetése csakúgy, mint az első generációsé. Ez az átalakított futóműnek köszönhető, amely ismét a motorozás vezetési tulajdonságait közelíti meg. A hagyománykedvelőket a klasszikus 1600 köbcentis motor örvendezteti meg, melynek itt 100 kW-os a teljesítménye és határozottan a kedveli a fordulatszámot.

Felszereltség

A Swift harmadik generációjának felszereltsége meglepően gazdag. A modell alapfelszereltségéhez hét légzsák és ESP tartozik. Klímát viszont csak a GL/AC felszereltségi fokon találunk, amely ebben az esetben a második felszereltségi szint. Éppen a felszereltség és az ár jó arányának köszönhetően ez a verzió található meg a leggyakrabban a használtautó-piacon.

Dizájn

A Swift harmadik generációjának külseje csak minimálisan változott a másodikhoz képest. Ez azt bizonyítja, hogy a második nemzedék dizájnja milyen kortalan volt. Továbbra is érvényes a harmadik Swiftre is, hogy eredeti formatervezésű autó, amelyhez kategóriájában semmi sem hasonlítható. A belső tér kialakítása is értékesebb.

Fogyasztás

A Swift harmadik generációja kissé szűkebb motorkínálattal rendelkezik, de tulajdonképpen ez nem mérvadó. Az alap 1200 VVT megfelelően erőteljes, és nagyon takarékos is – még jelentősebben gazdaságos, mint a már jól gazdálkodó előző modell. Az 1,3 literes dízel kicsit elveszti létjogosultságát, ezért a gyakorlatban nehezen fellelhető.

Vezethetőség

A harmadik Swift megtartotta kitűnő vezetési tulajdonságait, ebben az esetben csak a semleges viselkedéshez segíti hozzá a stabilizációs rendszer. Az hétköznapi sofőr számára azonban fontosabb az autó komfortos viselkedése és a futómű hangszigetelése. Ráadásul, ahogy a Sport verzió igazolja, a harmadik Swift is tartogathat élménydús vezetést, csak kicsit más futóműbeállításra van hozzá szükség.

Biztonság

A Suzuki Swift harmadik generációja valóban megfelelő biztonsággal dicsekedhet. Az Euro NCAP töréstesztjein a harmadik kivitel teljes számú, ötcsillagos értékelést kapott 2010-ben. A szigorított szabályok bevezetése után 2013-ban is megtartotta ezt a minősítést kategóriája kevés autójának egyikeként. Hozzájárul ehhez a biztonsági felszereltség, már az alapfelszereltségben hét légzsákkal van ellátva.

Gyakorlatiasság

A megnagyobbított harmadik generációs Swift kategóriáján belül változatlanul csak az átlagos belső térrel rendelkező autók közé tartozik. Továbbra is érvényes, hogy az utasok nem fognak helyszűke miatt szenvedni, de fölösleges centiméterek nincsenek. A csomagtér továbbra is kicsi maradt, habár térfogata 211 literesre nőtt. A rakodási perem az előző generációhoz képest még magasabbra került.

Kényelem

Az előző generációhoz képest a harmadik Swift javított a kényelem színvonalán. Mintha felnőtt volna az autó, komfortosabban viselkedik az úton, és nagy előrelépés volt a hangszigetelése is. Az utasok számára csak az átlagos helykínálat lehet korlátozó tényező.

Üzemeltetési költségek

A Swift fenntartását tekintve nem igényes. Megbízható és problémamentes autó, a leggyakrabban előforduló motor még gazdaságosabb, mint az előző generációban. A fenntartási költségei így valóban alacsonyak.

Suzuki Swift



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ