TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Toyota Yaris (1999–2005)

Összesített értékelés:
Előnyök

Megbízhatóság

Elegáns küllem

Fürge és takarékos motor

Jó belső tér

Jó vezetési tulajdonságok

Az autóról

A japán Toyota 1999-ben dobta piacra az első generációs kis Yaris modellt. Ez megbízható, de öregedő és nagyon konzervatív külsővel rendelkező Starlet modellt váltotta fel. A Yaris eredetibb és szimpatikusabb dizájnt kapott, mely máig kellemes és elegáns benyomást kelt. Az autó megbízhatóságáról és tartós technikájáról hires. Ebben az értelemben, a kis autók kategóriájában valódi győztes, még az előrehaladott kora ellenére is. Ezt a tényt azonban ellenfeleihez képest magasabb árral kell megfizetni. Ez például a legolcsóbb Fabiaval szemben is, majdnem az ár kétszerese. Viszont egy megbízható és igénytelen autóba fektetett pénz sokszor megtérül. A Yaris ezt meghálálja alacsony fogyasztásával. Kellemes meglepetést okoz a kedvező belső tér kínálat. Az első Yaris hátul tologatható üléspaddal rendelkezik, mely lehetővé teszi a hátsó utasok számára a belső tér növelését. Csomagterének mérete helyzetétől függően 205-től 305 literig terjed. Az autó külseje összhangban van az utastérrel, máig elegánsnak mondható. Sok vezetőnek nem fog tetszeni a középre helyezett digitális műszeregység. Tetszetős viszont a hatalmas tárolórekeszekkel ellátott belső tér.

A Toyota motorháztetője alatt összességében jó szerkezetű motorokat találunk. Legközkedveltebb az egy literes, négyhengeres, tizenhatszelepes. A 2003-ig gyártott autóknak 50 kW a teljeítménye, később az Euro IV norma bevezetése miatt ezt 48 kW csökkentették. Az öregebb verziók fürgébbek, bár egyik változatával sem foghatunk mellé. Vezethetőség szempontjából a motor nagyon kellemes és a könnyű Yarisnak pont megfelelő. Jól felpörög, úgyhogy nem okoz gondolt elérnie az autópálya sebességet, miközben takarékos marad. Hangja sem rossz, de egészében a hangszigetelése jobb is lehetne. Az erősebb motorok értékesek a piacon. Például az ezerháromszázas VVT szintén takarékos, de a 64 kW-al nem nyújt jobb dinamikát, mint az alap motor. Ritkábban akadhatunk rá egy ezerötszázasra 78 (az Euro IV bevezetése után 77) kW teljesítménnyel. Ez már sokkal dinamikusabb. A legértékesebb az 1,5 turbómotoros T-Sport változat 110 kW teljesítménnyel, melyek teljesen ki tudják használni a motor minőségi futóművét. Nem túlzottan megszokott motorizáció a 1,4 D-4D turbódízel 55kW teljesítménnyel. Ebben az esetben értelemszerűen az alacsony fogyasztás a hívogató.

Felszereltség

Bemutatásakor a Toyota Yaris a jobban felszerelt autókhoz tartozott, így most nem nehéz klímával, elektromos ablakokkal és központi zárral felszerelt autót találni. Ettől sokkal több elemet az autótól nem várhatunk el.

Dizájn

Az első generációs Yaris a meglepően elegáns kis autók közé tartozik. Az auto máig szimpatikusan hat és nem öregszik. Mai szemmel nézve egy kicsit konzervatívnak tűnhet, mint bemutatása idején. Utastere azonnal elárulja a Yaris eredeti játékos irányzatát.

Fogyasztás

Az első Toyota Yaris motorháztetője alatt teljesen elegendő az egy literes motor. Ez nagyon kedvező fogyasztással működik. Az 1,4 D-4D turbódízel nem különösen takarékos. Bár fogyasztása még mindíg kiemelkedő. Az alap motortól nem szomjasabbak az erősebb motorok sem.

Vezethetőség

Az első Yaris jó vezetési tulajdonságokkal bír. A könnyű autónak jól hangolt futóműve van, mely a kanyarokban biztonságot nyújt. A korlátok jól becsülhetőek, talán csak a dízelmotoros verziók alulkormányozottak.

Biztonság

Az első generációs Toyota Yaris rögtön bemutatásakor, 2000-ben esett át az Euro NCAP törésteszteken. A négy csillag a kis autónak valóban jónak számított. Manapság érthetően a Yaris nem a legjobb, de az utasok védelme a szabványos két légzsák miatt biztosított.

Gyakorlatiasság

Az első generációs kis Yaris meglepően praktikus autó. A belső térben számos érdekes rakodófelületet találunk – a vezető melletti utas előtt nagy, kétrészes tároló található. Fent a műszerfalon van egy következő tároló, például a szemüvegnek. Nem hiányoznak az italtartók sem. Az ajtókban található sekély zsebek kiegészítik a középső rész mindkét oldali nagy zsebeit. Telitalálat a tologatható üléspad, aminek köszönhetően a csomagtér 205-től 305 literig növelhető.

Kényelem

A biztos futómű, megfelelő kényelmet nyújt utasainak. Ezt kicsit rontja a gyengébb hangszigetelés. A motort, és a futómű zörejét is hallani lehet. Az utasoknak egészen sok hely jut, még hátul is – főként, ha az üléspad a legtávolabbi pozícióba van tolva.

Üzemeltetési költségek

Az első Toyota Yaris máig megbízható autó, mely tulajdonképpen az elhasznált alkatrészek cseréjével csak kevés karbantartást igényel. Az auto általános egyszerűsége miatt, alacsony szervizelési költségekkel lehet számolni. Az alacsony fogyasztással egybevéve világos, hogy a Yaris nem terheli a költségvetésünket (a megvásárláson kívül).

Toyota Yaris

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ