TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Toyota Yaris (2011–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Megbízhatóság

Dinamikus motorok

Kitűnő belső tér

Alacsony fogyasztás

Jó vezetési tulajdonságok

Minőségi kidolgozás

Jó felszereltség

Az autóról

A Toyota Yaris harmadik generációját 2010-ben kezdték gyártani, de ekkor még csak a japán piacra. Európában csak 2011 végén került el, és ennek következtében jelenleg a használtautó-piacon nagyon fiatalnak számít, és egyes darabjaira még érvényes lehet a japán autókra vonatkozó hároméves garancia. Ismét beigazolódhat általa a japán autók átlagon felüli megbízhatósága. Ez a harmadik generáció jelentős előrelépést jelent az előző generációhoz képest. Míg a versenytársak már nem igyekeznek a B szegmens autóinak méretét növelni, a Yarist mégiscsak megnövelték. De tulajdonképpen csak azért, hogy behozza azt a veszteséget, amit az előző generáció elszenvedett. Pedig az kategóriájának megfelelően tágas autónak számított az is, tehát a harmadik kivitel még jobb ebben a tekintetben. Belső tere a néhány évvel idősebb kompakt kategória modelljeiéhez hasonlítható. Jelentősen vonzóbb az autó dizájnja, a Yaris harmadik generációja az első Toyota modellek egyike, amely betölti azt az elképzelést, hogy dinamikusabb autókat dobjanak piacra. A belső tér hatása még jobb, mert sokkal minőségibb a kivitelezése. Az előző jelentéktelen külsőt kifinomult, kellemes vonalak váltották fel, a műszerfal közepén elhelyezett digitális kijelzőt eltüntették, a műszerfal klasszikus elrendezésű lett analóg kijelzővel, középen pedig a Toyota Touch fedélzeti számítógép képernyője található. Az autó felszereltsége aránylag gazdag, bár van benne néhány paradoxon. Az alapfelszereltséghez hét légzsák tartozik, az ablakok manuálisak és a klíma feláras. A magasabb felszereltségű verziók valóban kiváló elemeket kínálnak, amelyeket sokszor a sokkal nagyobb autókban sem találhatunk meg.

Motorpalettát tulajdonképpen átvették az előző generációtól, ami a hajtóművek minőségét és megbízhatóságát tanúsítja. Viszont mivel a Yaris végülis mégiscsak megnőtt, a motorok kissé erőtlenek a legújabb öko-szabályozás miatt, ezért helyenként mérsékelten megemelkedett az üzemanyag-fogyasztás, és a dinamikájuk sem olyan, mint a második generációnál. Ennek ellenére a Yaris mindkét területen átlagfeletti. Csak az alap egyliteres, háromhengeres motor való inkább csak városba. Az 1300 köbcentis VVT-i teljesítménye 73 kW és ez a Yaris számára elegendően dinamikus hajtómű. A dízelt ismét a 66 kW-os D4-D képviseli, és ebben az esetben a magas ár ellenére értelmesebb választás, mert a Yarist a megfelelő tágasságának és fejlett vezetési viselkedésének köszönhetően, hosszabb távolságokra történő utazásokra is alkalmassá teszi. A további hajtóművek (legalábbis eddig) nincsenek a kínálatban. Amennyiben nem számítjuk a legújabb hibrid kivitelt, amely csak rövid ideje van forgalomban. Itt 1500 köbcentis Atkinson ciklussal működő 55 kW-os motort és 45 kW-os elektromotort találhatunk a motorháztető alatt. A mechanizmus összesen 74 kW-ot nyújt, viszont jelentősen gazdaságosabbnak kellene lennie, mint a hagyományos 1300-asnak. Azonban jelenősen magasabb az ára is.

Felszereltség

Toyota igyekszik a Yaris harmadik generációjában átlagon felül felszerelt autót kínálni. Persze az olcsóbb verzióknál valahol spórolni kell, ami néhány paradoxhoz vezet. Az alapfelszereltségben így nincs elektromos ablakemelő vagy klíma, de a hét légzsák vagy kormányról vezérelhető audiórendszer alapnak számít. A magasabb felszereltségű verziókban lehet navigáció, tempomat, parkoló kamera, kulcs nélküli ajtónyitás és más egyéb luxuselemek.

Dizájn

A Toyota Yaris harmadik generációja attraktív és nagyon fejlett dizájnnal dicsekedhet, ami hasonlóan, mint a rivális VW Polo kissé túlnő kategóriája határain. Nagyon jól sikerült a belső tér kialakítása, ami ismét eltér a legkisebb autókban megszokottaktól.

Fogyasztás

Habár a harmadik Yaris megnőtt és a motorokat leszorították az öko-szabályozások, a fogyasztás továbbra is nagyon kedvező keretek között mozog. A hajtóművek nem túlságosan szomjasak, még a dinamikusabb vezetési igényeknél sem. Ráadásul megtalálható a kínálatban a takarékos turbódízel és a teljesen új hibrid kivitel.

Vezethetőség

A Yaris harmadik generációjának vezetési tulajdonságai az abszolút csúcshoz tartoznak és az autó teljes fejlettségét támasztják alá. Példás az autó stabilitása és nagyon biztos a viselkedése a kanyargós országutakon, de a nagy sebességű autópályákon is. Kár, hogy a Toyota nem volt hajlandó kicsit csillapítani a szervo hatását és ezzel javítani az egyébként egész jó első kerék visszacsatolást.

Biztonság

Már a Toyota Yaris második generációja is az átlagon felül biztonságos autók közé tartozott a kategóriájában, és a harmadik generáció is rendkívüli figyelmet fordít erre a területre. Ezt az Euro NCAP töréstesztjein az ötcsillagos értékelés megszerzése (a Yaris megfelelt a szigorított követelményeknek is 2013-ban), valamint az alapfelszereltséghez tartozó hét légzsák is tanúsítja.

Gyakorlatiasság

A nagyon jó kialakítású belső tér csak az egyike a Toyota Yaris praktikus oldalainak. A 286 liter térfogatú csomagtér sem rossz, de ez inkább a megszokott átlag. Az autó praktikusságát összességében növelik a különböző kellemes felszereltségi elemek.

Kényelem

A Yaris kitűnő vezetési tulajdonságait ismét nagyon jó menetkomfort egészíti ki, ami a kategória legjobbjai közé tartozik. Ehhez a jó belső tér is hozzájárul, bár az utasok hátul biztos értékelnék a hosszabb üléseket. A kényelemhez számos modell gazdag felszereltsége is hozzátesz.

Üzemeltetési költségek

A Toyota Yaris harmadik generációja fiatal használt autónak számít, amelynél elvárható, hogy az előző generációknál megszokott megbízhatósági trend ismétlődni fog. Ennek és a motorok kedvező fogyasztásának köszönhetően a fenntartási költségei kellemesen alacsonyak, ráadásul a Toyota az aktuális modelljeinél a rendszeres szerviz vizsgálatok világosan megadott árai miatt is vonzó, a tulajdonosokat így nem érik váratlan meglepetések.



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ