TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Volkswagen Golf (2012–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kiváló menetkomfort

Minőségi anyaghasználat

Gazdaságos motorok széles kínálata

Jó felszereltség

Attraktív vételár

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Az autóról

A Volkswagen Golf hetedik generációja 2012-ben érkezett az új, MQB alváz platformon, amelyet például az Audi A3 és a Škoda Octavia is használ. A moduláris platform segíti a remek helykihasználást és csökkenti az autó tömegét. Így a Golf tágasabb, mint bármikor korábban és emellett lényegesen gazdaságosabb is. A Golf hosszú ideje kategóriája etalonjának számít, még akkor is, ha néhány paramétere sosem a legjobb. Éppen így lesznek a tulajdonságai kiegyensúlyozottak, ami minimális hiányossággal rendelkező, népszerű autóvá teszi. Alapvető hibákat nehezen fogunk találni. Sokan azt kifogásolják a Golfban, hogy érzelemmentes autó, bár ez nem is egészen igaz – mivel a GTI sportverzió is ide soroljuk, és az a Hot Hatch legendák közé tartozik. Az igaz, hogy a hétköznapi verziók, nem dobogtatják meg a szívet, de az átlagos autósok többsége nem is vágyik erre.

A VW Golf hetedik generációjának belső dizájnja további fokozatos fejlesztése az ismerős formáknak: a tipikus, széles hátsó oszlopával és a kortalan elemeinek. Változásokat a részletekben fedezhetünk fel. A hetes Golf alacsonyabb, mint az elődje és kissé dinamikusabbnak hat, de csak visszafogottan, hogy ne riassza el azokat, akik nincsenek hozzászokva a sportossághoz. Változások, érthető módon, a belső térben is történtek. A műszerfal már nem néz ki olyan egyszerűen, mint az előző generációnál, órás és sokkal praktikusabb. A középkonzol mérsékelten a vezető felé van fordítva és a legfőbb új elem itt az érintőképernyő – az alapverzióban ötcolos, a legjobbaknál pedig már nyolccolos. Segítségével egész sor funkció irányítható, a rádiótól kezdve a feláras navigációig. A kezelés ergonómiája továbbra is remek. További műszaki újdonság az elektronikus rögzítő fék, amely nem pótolja a klasszikus kéziféket. A volán mögött könnyen megtalálja a helyét minden sofőr, a beállítások széles lehetőségeinek köszönhetően könnyű megtalálni az ideális pozíciót – akár alacsonyan vagy magasan, közel a kormányhoz vagy távolabb szeret ülni. A Golf hetedik generációja mintaszerű bemutatása az egybeépített tér kihasználásának. Még az átlagtól magasabb sofőr mögé is probléma nélkül befér egy ugyanolyan magas, és elegendő hely marad a térde előtt. A fej fölötti tér sem kevés egyáltalán. Itt a Volkswagen a hátsó üléseknél egy kis trükköt alkalmaz, ami nem biztos, hogy mindenki számára kényelmes – az ülések itt ugyanis viszonylag alacsonyan vannak és a szerkezetük nem teszi lehetővé, hogy a sarkat becsúsztassuk az ülés alá, ami néhányak számára kényelmesebb pozíció lenne. A Volkswagen a hetes Golfnál feladta a tipikus kemény ülések használatát is, az újak puhábbak és kényelmesebbek. Nem, a francia autókhoz még nem hasonlít a Golf, de a változás érezhető és sikeres. A belső tér kidolgozása ismét kitűnő, érdekes azonban, hogy a VW hogy váltogatja itt az alapanyagokat. Például a hátsó ajtók borítása kemény műanyag puha helyett, esztétikailag kitűnően néz ki. Kemény műanyagot használ azokon a helyeken is, ahova az utasok keze nem téved el, például a műszerfal néhány részén.

A Golf motorkínálata ismét széles, kizárólag turbófeltöltős hajtóművekről van szó. Ez az esetek többségében teljesen új szerkezeteket jelent, ami a TSI motoroknál fontos – ezeknek már nem lesz problémája a vezérműszíj meghibásodásai miatt, a meghajtás ugyanis itt megszokottabb lánccal van megoldva. Az alap az 1.2 TSI motor 63 kW-os teljesítménnyel, ami több mint tisztességes meghajtó. Ez abból adódik, hogy az új Golf átlagban kb. 100 kilogrammal könnyebb, mint az előző generáció. Az erősebb motorváltozat 77 kW-os, a következő fokozat az 1.4 TSI 90 kW-os teljesítménnyel. Az erőteljesebb változatának 103 kW a teljesítménye, de elérhető takarékosabb kivitelben is a hengerek felének kikapcsolásával. Ezután már az erős GTI motor következik 162 (vagy 169-es csomagteljesítménnyel) kW-tal turbófeltöltős kétliteres TSI. A csúcsot a Golf R kivitel jelenti ugyanilyen motorral 221 kW-ra hangolva. Ez a verzió szokás szerint összkerékmeghajtással párosul, és 4,9 másodperc alatt képes százra gyorsulni (DSG automata váltóval). A közkedvelt turbódízelek a 66 kW-os teljesítményű 1.6 TDI verziónál kezdődnek, ezt követi egy ugyanilyen motor 77 kW-ra hangolva, aztán a 81 kW-os BlueMotion verzió. Majd a kétliteres TDI, ami 110 kW-ot hoz.

A Golf vezetési tulajdonságai példásak, annak ellenére, hogy a 90 kW-os teljesítményű verziónak egyszerűbb vontatós hátsó tengelye van, és csak az erőteljesebb kivitelnek van több lengőkaros felfüggesztése. A különbséget azonban csak a tényleg sportos beállítottságú vezetők ismerik fel. A menetkomfort hagyományosan a csúcson van.

Felszereltség

A Volkswagen Golf hetedik generációja nagyon jó alapfelszereltséggel büszkélkedhet. Már a legolcsóbb modellel meglepően teljes felszereltségű autót kap a vásárló. Számos légzsák, automata (igen, nem manuális) kétzónás klíma, (fekete-fehér) érintő képernyő multimédiális funkciókkal, guminyomás ellenőrzése és számos további elem. A magasabb felszereltségű autók a kényelemben érthető módon sokkal tovább jutnak, és olyan elemek választhatók, amelyek nemrég még csak kizárólag a luxusautókban voltak elérhetők.

Dizájn

A Volkswagen Golf hetedik generációja az elegáns klasszikus stílus folytatója. Ne várjanak semmilyen tervezői túlkapásokat, az autónak ismét tipikus vonásai vannak, csak most mérsékelten dinamikusabb arányokkal és alacsonyabb profillal. Az elegáns autót kortalan formák jellemzik, és szinte biztos, hogy nem fog túl gyorsan öregedni. Jól sikerült a beltér is, ami nem olyan rideg hatású, mint az előző generációknál.

Fogyasztás

A kompakt Volkswagen hetedik generációja modern turbófeltöltős egységeket kapott, amelyek valóban érdekes üzemanyag-fogyasztási értékekkel büszkélkedhetnek. A TSI benzinmotorok is nagyon gazdaságosak tudnak lenni, így a feláras turbódízelek gyakran feleslegesnek tűnnek. A dízelmotorok a gyártó által megadott fogyasztást hozzák, 100 kilométeren jóval öt liter alatt. A Golf így a szegmens abszolút leggazdaságosabb autói közé tartozik, ráadásul a megadott fogyasztásra vonatkozó értékek gyakran kevésbé térnek el a gyakorlatban, mint a versenytársaknál.

Vezethetőség

A sima kivitelű VW Golf egyáltalán nem sporteszköz, vezetési tulajdonságai azonban az egyszerűbb vontatós hátsótengelyű 90 kW-ig terjedő teljesítményű verzióknál valóban kitűnőek. A kanyarokban gyönyörű az úttartása, a vezérlése pontos, talán csak a precíz visszajelzés miatt hiányos kicsit. A sportverzióknál a helyzet érthetően jobb, és ez a többelemes hátsó tengelynek köszönhető.

Biztonság

Olyan etalon esetében, mint amilyen a Volkswagen Golf szinte elképzelhetetlen, hogy az Euro NCAP töréstesztjein az autó más értékelést kapjon, mint ötcsillagost. Az új Golf ezt 2012-ben érthető módon meg is kapta és az eredmények elegendőnek bizonyultak a 2013-as szigorított feltételek mellett is. A gazdag biztonsági felszereltség itt természetes már az alapfelszereltségnél, hét légzsák kevés versenytársnál található.

Gyakorlatiasság

A saját kategóriájában a Golf is a nagyon praktikus autók közé tartozik. Példás az egybeépített tér kihasználása, a belső térben az utasok nem fognak panaszkodni helyhiány miatt a hátsó üléseken sem. A csomagtér térfogata 380 liter és a praktikus dupla padlóval el lehet különíteni a különböző csomagokat.

Kényelem

A VW Golf hetedik generációjának menetkomfortja ismét a kompakt kategória legjobbjai közé sorolható. A futómű gondosan hangolt és kitűnően csillapítja az egyenlőtlenségeket a nagyobb kereknél is. A Volkswagen megváltoztatta az ülések szerkezetét és a tipikus elég kemény ülések helyett itt kissé puhábbakat, de kellemesem tömör üléseket alkalmaz. Az eredmény kényelmesebb utazás a hosszabb utakon is. Talán csak a hátsó üléseken korlátozza kissé a kényelmet az ülések alacsonyabb elhelyezése.

Üzemeltetési költségek

Az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak és egészében véve a megszokott szerviz és alkatrészáraknak köszönhetően a VW Golf fenntartási költségei valóban kedvezőek lesznek. Az új motorok az átlagban 100 kilogrammal könnyebb autószerkezetből adódóan jelentősen takarékosabbak – és nemcsak papíron, hanem a gyakorlatban is.

Volkswagen Golf

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ