TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Volkswagen Golf VI (2008–2012)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő vezetési tulajdonságok

Kiváló hangszigetelés

Széles verziókínálat

Minőségi kidolgozás

Menetkomfort

Az autóról

A Volkswagen Golf hatodik generációja ugyanabból a műszaki alapból táplálkozik, mint az ötödik generáció, a futómű platformján gyakorlatilag semmi sem változott, a jobb hangoltságán kívül. Lényegében a hatodik generáció esetében egy jelentősebb ráncfelvarrásról beszélhetünk. Megváltozott a motorkínálat, a turbófeltöltős egységek vették át a hatalmat. Átalakították az autó dizájnját is, melynek alkotója Walter da Silva, az a férfi, aki jelenleg az összes VW gépjármű külsejét meghatározza. Az egyenesebb vonalú hűtőmaszk és a kompaktabb fényszórók dinamikusabb külsőt kölcsönöznek az autónak, és emellett optikailag jobban összekötik a Golf negyedik generációjával. Az alapvető formák és arányok teljesen megegyezőek az ötödik generációéival. A Golf fokozatos evolúciójának és konzervatív formáinak az az előnye, hogy a hatodik generáció nem öregszik, és ez így van a legújabb, hetedik generációval történő összehasonlításban is.

A karosszériakínálat is a szokásos módon gazdag, a hatchbackhez és a megszokott kombihoz ismét társul a magasított szerkezetű Golf Plus verzió. A hatodik generáció alapvető újdonsága a kabrió. Ennek megvan a hagyománya a Golf szériájában, annak ellenére, hogy a hatodik generációból származó jármű csak a harmadik nyitott modellje a sorozatnak. Az előző kabriók ugyanis a harmadik generáció szilárd és kompakt modelljén alapultak. Ismét érvényes, hogy némely motorizációt összkerékmeghajtással lehet megvenni, a hatodik generációban jobban elterjedtek az automata kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltók. Széles a motorok palettája, ahol az alapot ismét a benzines 1400-as jelenti, amely 59 kW-os teljesítménye ellenére meglepően rugalmas, kellemes hangú és alacsony fogyasztású. Az 1.2 TSI motor 63 és 77 kW-os verzióban ideális hajtóműnek tűnhet, mivel nincs sok gondja a Golf meghajtásával, nagyon kulturált és takarékos is tud lenni, ha a nyugodtabb vezetési stílust kedvelők közé tartozik a vezetője. Akárcsak az erőteljesebb és nagyobb (összességében szintén takarékos) 1.4 TSI motor, ez is a vezérműlánc ismert problémáival küzd. Használt autónál jobb ellenőrizni, hogy ki lett-e cserélve a lánc szerkezetileg újabbra, amely már ellenállóbb. A GTI verzió ismételten turbófeltöltős kétliteres, melynek még erőteljesebb változatát a Golf R kivitel kapta meg. Hathengeres motort hiába keresnénk a hatodik generáció motorházteteje alatt. A dízelmotorokat az 1.6 és 2.0 TDI verziók képviselik, amelyek közül a gyengébb kivitel a takarékosabb és tartósabb. Az erősebb motort autók egész sorában nagyobb mennyiségű műszaki probléma kíséri, ennek ellenére mégis nagyon közkedvelt motorizáció és ez elsősorban az alacsony fogyasztás és a magas teljesítmény kombinációjának köszönhető.

Felszereltség

A VW Golf hatodik generációjával befejeződött a Volkswagen addigi szigorú árpolitikája, melynek köszönhetően inkább a magasabb szintű felszereltség megvásárlására utalták az érdeklődőket. Az előző alapverziókban ugyanis a vásárló sok mindent nem kapott. Ez a hatodik generációnál megváltozott, klíma, vagy például számos légzsák is megtalálta az utat az alapfelszereltségű változathoz.

Dizájn

A VW Golf hatodik generációjának alapvető formái teljesen megegyeznek az ötödik generációéival, melynek műszaki alapjait szintén átvette. Az optikai retusálás elsősorban az autó elejét és hátsó részét érintette. A VW Golf hatodik generációja valamivel dinamikusabbnak hat, de ennek ellenére hű marad az autó összességében konzervatív hangulatához. Amint azt az előző generációk is bizonyították, dizájnja hosszútávon tartós.

Fogyasztás

A Golf motorházteteje alatt található motorok többsége kedvező fogyasztással rendelkeznek, csak a TSI benzinmotorok fogyasztása függ a vezetési stílustól. A TDI motorok stabilan alacsony fogyasztásúak, ebben a tekintetben a bajnok az 1.6-os, amely a takarékos BlueMotion verzióban került be a kínálatba.

Vezethetőség

A Volkswagen Golf hatodik generációja megtartotta az előző generáció kitűnő vezetési tulajdonságait. Az autó futóműve stabil és probléma nélkül megbirkózik a legerőteljesebb Golf R verzióval is. Ismét érvényes, hogy a GTI verzió vezetési szempontból valóban szívmelengető autó, amely éppen emiatt nagyon keresett a piacon.

Biztonság

A Golf hatodik generációja összehasonlítva az ötödikkel néhány apróbb szerkezeti módosításon esett át, számos modern biztonsági rendszerrel kombinálva, bőven elegendő volt ahhoz, hogy az Euro NCAP töréstesztjein a teljes, ötcsillagos értékelést kapja. A hatos Golf már alapból nagyon gazdag biztonsági felszereltséggel rendelkezett, a sofőr térdét védő légzsákot is beleértve.

Gyakorlatiasság

A hatodik generáció csomagtere és utastere is tulajdonképpen teljesen megegyezik az előző generációéval. Az biztos, hogy az utasok nem fognak szoroskodni, a 350 literes csomagtér viszont a mai viszonyokhoz képest ebben a kategóriában csak átlagosnak mondható. A kombi és a Golf Plus verzió ezzel szemben lényegesen nagyobb szállítási kapacitással bírnak.

Kényelem

A magas szintű menetkomfort a Golf hagyományos értéke, amely a hatodik generációban szinte tökélyre van fejlesztve. A futómű stabil, nem dobálja az utasokat, és emellett az úttest egyenlőtlenségeit nagyon jól kiszűri. Szintén kitűnő az autó hangszigetelése, a hatos Golf a TSI motorral valósággal a nyugalom szigete.

Üzemeltetési költségek

A Golf hatodik generációja kitűnik átlagfeletti szervizköltségeivel, ami a drágább pótalkatrészekből és a munkadíjból adódik. A hatos Golf összességében még mindig új autónak számít, melynél az anyagárak és a munkadíjak eddig még nem csökkentek. A kedvező fogyasztást ellensúlyozzák az egyes hajtóművek lehetséges problémái.

Volkswagen Golf

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ