TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Volkswagen Passat (2005–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Tágas és praktikus

Széles verziókínálat

Biztos és komfortos futómű

Takarékos dízelmotorok

Az autóról

2005-ben megjelent a piacon a Volkswagen Passat legújabb generációja, amely az előzőhöz képest főként új dizájnjával hozott újdonságot. Ennek ellenére az autó jellege gyakorlatilag megmaradt minden előnyével és esetleges hiányosságaival együtt. A Passatot így továbbra is komfortos és tágas gépjárműnek tarthatjuk, amelynél megszokott a magas kilométerszám. Habár a Volkswagen új generációként adja ki, hasonlóképpen, mint az előző generációnál (vagyis a B5 és a B5.5 típusnál) inkább csak jelentősebb ráncfelvarrásról van szó.

A Passat 2005 és 2010 között különböző alakú fényszórókkal volt ellátva, de 2010-től a gyártó visszatért a konzervatív formákhoz. Ez a formai kísérletezés nem befolyásolta negatívan a modell közkedveltségét. Ismét érvényes, hogy a Passat többféle kivitelben elérhető. A karosszériaváltozatok közül választható a klasszikus sedan és a kombi, illetve a választott motorizációhoz alapból vagy felárasan kapcsolódhat 4motion összkerékmeghajtás. Széles a váltókínálat is, az alapmotorok öt-, az erősebb modellek hat sebességfokozatúak. A legerőteljesebb hajtóművek esetében a DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltó az standard, amely felárasan a kérhető egyéb verziókba is. A DSG váltó használata főleg a 2010-es rácfelvarrás után terjedt el. Hagyományosan gazdag a felszereltségi lehetőség is, az alapkínálatban három szint szerepel, és ezekhez még egész sor feláras kényelmi felszereltség választható. A B6 és a B7 generáció újdonsága a négyajtós kupé Passat CC alacsony sziluettel és dinamikusabb formákkal. Ez a modell a hasonló kialakítású modellek iránti növekvő népszerűségre adott válaszként jött létre, és a 2010-es fejlesztés után már Volkswagen CC-ként értékesítették, ami a prémium besorolását volt hivatott erősíteni. 2011-től a Passatot a megnövelt belmagasságú, Alltrack kivitelben is értékesítik.

Műszaki szempontból a Passat széles TDI dízelmotor és TSI benzinmotor-palettát kínál. A modernizált kivitelből 2010 után eltűntek az atmoszferikus motorok, ettől az időtől az 1.6 FSI motor volt az alap, viszonylag elégtelen, 85 kW-os teljesítménnyel. Kedveltebb választás a turbófeltöltős 1.8 TFSI 118 kW-tal, a hasonló kivitelű kétliteresnek (147 kW) magas lehet az olajfogyasztása. A jelenlegi kivitel a benzinmotorok terén három teljesítményszintű négyhengeres TSI-re támaszkodik, amelyek közül a középső (110 kW) lehetővé teszi a CNG meghajtást. A kínálat csúcsa a 220 kW-os, hathengeres R36. A dízel verzióknál az alap a halhatatlan 1.9 TDI motor 77 kW-tal, amely a modernizáció után az ugyanilyen teljesítményű 1.6 TDI-vel lett helyettesítve. A 2.0 TDI motor további két teljesítményszintet nyújt (103 és 125 kW, a fejlesztés után pedig 130 kW), de megbízhatóságát tekintve gondok is lehetnek vele. Ennek ellenére ez a legkedveltebb Passat motor.

Felszereltség

A B6 és B7 kivitelű Volkswagen Passat összességében gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik. Mindkét verzióban standardnak számít a kétzónás automata klíma és a hat légzsák. A kényelmi elemek közé tartozik például az elektronikus kézifék (nem feloldható, amíg a vezető be nem csatolja magát), vagy a nyomógombos indítás is.

Dizájn

A Volkswagen Passat B6 kissé szokatlan dizájnnal jött ki, amely sikert aratott az ügyfelek körében. Az autó összességében konzervatív formavilágát sikerült felélénkíteni egy hangsúlyosabb hűtőráccsal és gazdagabb fényszóróformákkal, de ennek ellenére nyilvánvaló, hogy a modernizáció után az autógyár visszatért a konzervatív alakú fényszórókhoz. Ez korántsem a vásárlók nyomására történt, hanem sokkal inkább abból a célból, hogy a B7 modell jobban illeszkedjen a Volkswagen jelenlegi formatervezési irányába.

Fogyasztás

A B6 és a B7 Passatok motorizációiban nyilvánvalóan a turbófeltöltős hajtóművek vannak többségben. A dízelmotoroknak alacsony a fogyasztása, de az előző generációval ellentétben itt szinte semmilyen tökéletesítés nem történt. Ez az európai szabályozásnak köszönhető, amelyek nemcsak a fogyasztást igyekeznek lenn tartani, hanem a magasabb mennyiségű üzemanyag-használat következtében keletkező légszennyeződést is. A benzinmotorok fogyasztása a gyakorlatban nagyban függ a vezetési stílustól, elsősorban az 1.4 TSI tud takarékos lenni, de vigyázzunk, ha nehéz a lábunk, a fogyasztása kiszámíthatatlanul megemelkedik.

Vezethetőség

A kényelem és a biztos vezetési tulajdonságok teljes mértékben jellemzőek a Volkswagen Passatra. Újra érvényes, hogy a komfortos felfüggesztés ellenére biztos az autó irányítása, és vezetési tulajdonságai megbízhatóak. Sportteljesítményre persze a Passat biztosan nem motivál, bár futóműve gazdagon dimenzionált. Az autópályán van leginkább elemében, ahol a hosszú tengelytáv stabilitást ad neki.

Biztonság

2005-től a Volkswagen Passat a legjobb, ötscillagos értékeléssel büszkélkedhet az Euro NCAP töréstesztjein. Az autó alapból hat légzsákkal és ESC stabilizációval van felszerelve. Az utastér átalakított konstrukciója minimálisra csökkenti a deformációját.

Gyakorlatiasság

A Passat legaktuálisabb kivitele nagy utastérrel és nagy csomagtérrel büszkélkedhet. A B6 és a B7 kivitelnél egyforma a belső tér és a csomagtartó, bár hivatalosan a műszaki adatok mást mondanak. A B6 sedanja a gyártó adatai szerint 485 liter, a kombi pedig 513 liter befogadására képes, és a B7-nél ezek a mértékek 565 és 603 liter. Csakhogy egy kis trükk van a dologban, ugyanis a csomagtér egyáltalán nem változott, csak az újabb verziónál beleszámolták a padló alatti teret is, ahol a pótkerék helyezkedik el. Emellé még befér egy csomag, ezért ez a tér is praktikus.

Kényelem

A szó szerint hatalmas belső tér és a komfortos kialakítású futómű a Passat jellegzetes tulajdonságai közé tartoznak. Az autó ráadásul kényelmi felszereltségi elemek sorával kényezteti utasait, tehát a komfortérzet biztosított a „fedélzeten“. Az autó ergonómiája is kitűnő.

Üzemeltetési költségek

Volkswagen Passat mindennapos autó, amellyel széles szervizhálózat foglalkozik. Tekintettel megbízhatóságára a szervizköltségek nem túl magasak, viszont számolni kell azzal, hogy a B6-os és a B7-es Passatok viszonylag új autók, ezért némely javítás vagy pótalkatrész ára magasabb lehet.

Volkswagen Passat

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ