TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Volkswagen Polo (2002–2009)

Összesített értékelés:
Előnyök

Megbízhatóság

Kitűnő kialakítás

Elegáns külső

Jó vezetési tulajdonságok

Komfortos felfüggesztés

Az autóról

A Volkswagen Polo negyedik generációja a cseh Škoda Fabia prémium alternatívájaként is értelmezhető. Néhányak számára meglepő, hogy a Polo majdnem három évvel később jelent meg a piacon, mint az ugyanolyan műszakisággal bíró kis Škoda. Összességében így a kis VW negyedik generációja fiatalabb jármű, mint az első Fabia. Az autót kétféle kivitelben gyártották: 2005-ig dupla kerek első fényszórókkal, majd a 2005-ös ráncfelvarrás után nagyfelületű egyrészes fényszórókkal, ami az autót külsőleg az akkori Golf modelljéhez tette hasonlóvá. Ezen kívül gyakran nevezik a Polot lekicsinyített Golfnak és ennek megfelelőek az elvárások is, amelyeket jobbára be is teljesít. A kisautók között a Polo az átlagon felül kényelmes és jól kialakított autók közé tartozik, a minőségi munka a megfelelő megbízhatóságban is megmutatkozik. Viszont számítani kell a magasabb árakra, amelyek nemcsak a márkanévből és a fenti tulajdonságokból adódnak, hanem abból a tényből is, hogy kategóriájához képest az autó külseje sokkal lassabban öregszik. Polo ezért hosszú ideje elegánsnak néz ki.

A Polo motorpalettája nagyon hasonló, mint a Fabiáé. Az alap a háromhengeres 1,2 literes, amely a Polo meghajtására egészében véve gyenge. Ez nemcsak a fogyasztáson, hanem a motor teljes élettartamán is meglátszik. A fogyasztás hasonlóan, mint a Fabianál a városi forgalomban elfogadható, ám amint nagyobb teljesítményre van szükség, gyorsan megnövekszik az üzemanyag-igény is. Az autópályán ez a kis háromhengeres lényegesen többet fogyaszt, mint az erősebb és nagyobb egységek. Ha a motor gyakran saját lehetőségeinek maximumához közel működik, jelentősen elhasználódik, és erre a használtautók esetében oda kell figyelni. Hasonlóképpen, mint a Fabianál a VW Polo számára megfelelőbb az 1400 köbcentis atmoszferikus hajtómű, amely ugyan a használtautó-piacon sokkal kevésbé gyakori jelenség, akárcsak az erősebb 1600-as vagy a GTI verzió motorházteteje alatt található turbófeltöltős 1.8 Turbo motor. Ennél is figyelni kell az autó általános állapotára és kopására. A GTI verzión kívül rendelkezésre állt még a műanyag burkolatú és megnövelt belmagasságú CrossPolo változat. Érdekes alternatívát jelentenek a dízelmotorok. Az alap 1.9 SDI-re ismét érvényes, hogy nincs sok ereje, a háromhengeres 1.4 TDI zajos hangja és rezgése miatt hírhedt. A Polo számára remek és értékes az 1.9 TDI, melynek elég magas, 74 kW sőt 96 kW a teljesítménye.

Felszereltség

Bár lehetett volna a Polo felszereltsége valamivel jobb, mint a Fabiaé, az autó keletkezésének idején az adott kategóriában a különböző technikai vívmányok nem számítottak általánosnak. Összességében átlagosnak nevezhetjük a felszereltségi szintet, semmilyen magasan átlagfeletti elemmel nem találkozhatunk.

Dizájn

A Volkswagen Polo negyedik generációja kissé kétarcú autó, mindamellett mindkét arc jól áll neki. A 2005-ös ráncfelvarrásig kissé egyedibb külseje volt a dupla kerek fényszóróknak köszönhetően. Ezután a dizájn inkább a konzervatívabb vonalak felé tolódott el, és a Polo beilleszkedett a Volkswagen modellek sorába. Mindkét verzió külseje kortalan.

Fogyasztás

Polot leggyakrabban 1,2-es háromhengeres motorral lehet találni, amely az autó meghajtására egészében véve gyenge. Ennek következménye, hogy nagyobb dinamika igénye esetén a magasabb a fogyasztása. Az autópályán való közlekedés az ezzel a motorral rendelkező Polo számára nem megfelelő. Messzemenően jobbak az 1400-asok, amelyek a valóságban takarékosabbak tudnak lenni. Alacsony fogyasztásukról híresek a dízelmotorok. Az 1.4-es, háromhengeres TDI a legtakarékosabb, az 1.9-es TDI az alacsony fogyasztáshoz nagyon jó dinamikát tesz hozzá.

Vezethetőség

A Polo negyedik generációja műszakilag ugyanolyan futóművet kapott, mint a előtte az első Škoda Fabia. Azt remek vezetési tulajdonságokkal illették, amelyekben így a VW Polo osztozhat, sőt még egy kis komforttal meg is haladja. A tengelyek tartása nagyon biztos és a kanyarokban a futómű sokáig ellenáll az alulkormányzottságnak. A Polo vezetési tulajdonságai máig a jobbak közé tartoznak a kategórián belül.

Biztonság

Ugyanúgy, mint a Fabia a Polo is nem sokkal megjelenése után négy csillagot ért el az Euro NCAP töréstesztjein. Itt is érvényes, hogy az autó keletkezésének ideje azt jelenti, hogy a mai legszigorúbb biztonsági követelményeknek a Polo nem képes megfelelni, a masszív konstrukció és a biztos vezethetőség azonban megfelelő biztonságot jelentenek.

Gyakorlatiasság

Ahogy ez általában lenni szokott, a B szegmens autói nem alkalmasak családi autónak. Kategóriáján belül viszont a Polo az egészen praktikus autók közé sorolható, például átlagon felüli a 270 literes csomagtere. Ám a hátsó üléseken utazók biztos nem fognak ujjongani a hely miatt. A városi használat mellett szól az is, hogy a Polo a kevésbé praktikus, háromajtós kivitelben is megtalálható a piacon.

Kényelem

A Polo biztos futóművet örökölt a Fabiatól, amely a Poloban kissé komfortosabbra van hangolva. Kétszemélyes úton az utasok az adott kategórián belül átlagon felüli kényelmet élvezhetnek. A többi utas már nem részesül annyi kényelemben a hátsó ülések korlátozott helykínálata miatt. Az utasok kényelmét az autó felszereltsége is fokozza, ami egy kicsit jobb, mint a Fabiáé.

Üzemeltetési költségek

A Volkswagen Polo a Škoda Fabia prémium alternatívája, bár alkatrészek széles skálájában osztoznak, a Polo javítási költségei mérsékelten magasabbak. Másrészt a Polo még jobb kivitelezéssel és valamivel nagyobb megbízhatósággal büszkélkedhet, ami ellensúlyozhatja a magasabb kiadásokat. Megfelelő motorokkal a Polo is gazdaságos autó lehet.

Volkswagen Polo

További gépjárművek


Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ