TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Volkswagen Polo (2009–napjainkig)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kitűnő kialakítás

Vonzó, fiatalos külső

Kiváló vezethetőség

Jó felszereltség

Magas szintű kényelem

Az autóról

2009-ben vezették be a piacra a Volkswagen Polo ötödik generációját. Abban az időben az autógyárak igyekeztek maximalizálni a költséghatékonyságot, így az új Polo kissé szokatlan autó lett. A takarékosság igyekezetéből azonban nem látszik rajta semmi, sőt a Polo előző modelljéhez képest jóval messzebb megy. Magabiztosabbnak hat, növekedett a belső tér minősége, ami egyébként ezelőtt is jó kidolgozottságú volt. A vezetési tulajdonságok úgy tökéletesedtek, hogy ismét kategóriájának csúcsára került. A Polo fejlődése nagyon éles kontrasztot jelent a Fabia második generációjával szemben, ami inkább stagnálás, mintsem fejődés, és a kis Volkswagen így most sokkal inkább rászolgált a prémium termék hírnevére, mint bármikor máskor. Ez visszatükröződik az árában is, amely a Polo esetében magasabb marad, mint a konkurensek többségénél, és a használtautó árak szintén magasabban tartják magukat. Az ötös Polo dizájnja a nagyobb dinamika szellemében készült, bár az autó az előző generációhoz képest egészen megnövekedett: tulajdonképpen robosztusabbnak hat, és nem hiányzik belőle a fiatalos frissesség sem. A háromajtós kivitel egészen sportkocsis. Polo jobb alapfelszereltséget kapott és így a magasabb árért a vásárlók olyan elemekkel felszerelt autót kapnak, amiért a versenytársaknál gyakran fizetni kell. Ráadásul a feláras felszereltségi elemek kínálata is nagyon gazdag, és a kisautók kategóriájába a Polo olyan elemeket hoz be, amelyek eddig csak a felsőbb kategóriára voltak jellemzőek. Persze sok vásárló nem hajlandó fizetni a Polo csúcsfelszereltségért.

Javítottak a hajtóműveken is. Az alapot még mindig a háromhengeres 1.2 HTP-k jelentik, amelyek az évek alatt egyre kulturáltabbá váltak. Még mindig érvényes, hogy ezek kissé gyengébb egységek, amelyek a hosszú utazásra nem alkalmasak. A városi forgalomban elegendőek, de még akkor sem lesz a fogyasztásuk nagyon alacsony. A gyakorlatban megfelelőbb választás az 1400 köbcentis motor 63 kW teljesítménnyel. További választási lehetőség1.2 TSI motor, amelyeknél vigyázni kell a vezérműlánc híres problémájára. Már az alap TSI 66 kW a nagyon komfortos DSG váltóval is kapható. A GTI verzió is ilyennel rendelkezik és turbófeltöltős 1400-as 132kW-os teljesítményű motorral. A kínálatban két dízel van – a háromhengeres 1200 kulturáltabb, mint a régi 1400-as, de a legértékesebb tulajdonsága az alacsony fogyasztása. Az 55 kW-os ugyanis nem tartozik a leggyorsabb autók közé, ez ráadásul az ugyanolyan teljesítményű 1.6 TDI motorra is érvényes, ami korábban a háromhengerest helyettesítette. Erősebb dízelmotor a 66 kw-os 1.6 TDI.

Felszereltség

Volkswagen Polo ötödik generációja az adott kategórián belül magas szintű felszereltségével is kitűnik. Már az alapfelszereltség is egészen gazdag, mely olyan elemeket is tartalmaz, amelyek a versenytársaknál gyakran felárasak. Ráadásul a Poloba rendelhetőek nem megszokott extrák is, mint például a bi-xenón fényszórók

Dizájn

A VW Polo ötödik generációja vonzóbb és kevésbé konzervatív dizájnt kapott, mint ahogy ez az előző kis Volkswageneknél lenni szokott. Az autó dinamikus vonalai a fiatalos külsővel és az autó robosztusságával jól állnak a Polonak. A klasszikus három- és ötajtós kivitelen kívül rendelhető a Cross Polo verzió megnövelt belmagassággal, műanyag burkolattal és egészében véve durvább külsővel.

Fogyasztás

A megváltoztatott motorpaletta azt jelenti, hogy az új Polo kellemesen takarékos autó. A legkevesebb üzemanyagra a háromhengeres 1.2 TDI turbódízelnek van szüksége, a motorok közül egyik fogyasztása sem, beleértve a GTI verziót is, haladja meg az átlagosnak megadott, 6 literes fogyasztási értéket. A gyakorlatban természetesen a Polo kicsit több üzemanyagot fogyaszt, de összességében valóban a gazdaságos autók közé tartozik. Amennyiben az autó nagyobb kihasználtságát feltételezik, nem megfelelő az alap motorizáció választása.

Vezethetőség

A vezethetőség szempontjából a kisautók között a Polo hosszútávon a prémiumot jelenti. Az aktuális modell az abszolút csúcson helyezkedik el. A nagyon biztos futómű, tökéletes tengelyirányítással és összességében kellemesen kommunikatív vezérléssel magas szintű menetkomfortot biztosít.

Biztonság

Polo ötödik generációja a saját szegmensében a legbiztonságosabb autók közé tartozik. Az Euro NCAP töréstesztjein teljes pontszámot, ötcsillagos eredményt ért el. A magas biztonságról nem csak a masszív szerkezet kezeskedik, hanem a tényleg gazdag biztonsági felszereltség is. Ez igény szerint tényleg nagyon bőséges lehet, magas felárért a Poloba fejvédő függönylégzsákot is lehet kérni előre és hátra is.

Gyakorlatiasság

A helykínálat a Polo ötödik generációjában javult az előző kivitelhez képet, de még mindig érvényes, hogy a hátsó ülésen utazók térdének nincs fölösleges tér az ülés mögött. A kis Polo egészében véve megfelelően tágas és a csomagtér is 280 literesre nőtt.

Kényelem

A hátsó ülések csak átlagosnak nevezhető helykínálatát leszámítva (elsősorban a térd környékén) a Polo átlagfeletti menetkomfortot nyújt. Nagyon kényelmes ülések főleg az első üléseken utazóknak biztosítanak kellemes autózást. A felfüggesztés komfortja ismét kategóriájának csúcsát jelenti, a felfüggesztés magas komfortja nagyon biztos vezetési tulajdonságokkal találkozik, és ez egészen meglepő színvonalat képvisel.

Üzemeltetési költségek

VW Polo ötödik generációja átlagon felül gazdaságos autó, csak az alap HTP motoros kivitel éhesebb kissé. Magasabb fenntartási költségekre lehet számítani a beszerzésnél is és a szervizelése is többe kerül, mint a Skodáé. Egyrészt a hasonló műszaki alapok elérhető szinten tartják az árakat, másrészt a Polo megbízható autó, így nem szorul sűrűn javításra.



Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ