TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Peugeot 206 (1998–2009)

Összesített értékelés:
Előnyök

Kényelmes belső tér

Eredeti és fiatalos dizájn

Kedvező árak

Széles verzió és motor kínálat

Az autóról

1998-ban a Peugeot bemutatta a 205 modell várva-várt utódját. Az új és kicsi 206 azonnal az eladási listák élére tört, köszönhetően a valóban eredeti formatervnek, amely mai napig a legszebbek közé rangsorolja a kis autók kategóriájában. Nem hiányzik belőle a híres francia sárm kellő adagja, mindamellett nem találkozhatunk semilyen különleges formával. Tulajdonképpen ugyanez vonatkozik az autó belső terére is. Közkedveltségének és eredeti dizájnjának köszönhetően a kétszázhatos még hosszú ideig gyártásban maradt, még azután is, hogy a gyártó bemutatta utódját a 207-t. Ez 2006-ban történt, és a 206-os modellt egészen 2009-ig gyártották. Ezután határozott átdolgozás következett, az autót jelentősen szűkített verziókínálattal még 2 évig, mint Peugeot 206+ gyártották tovább.


A 206-os lenyűgöző külsején túl széles verziókínálattal is büszkélkedhet. A három – és ötajtós hatchback változatokat kiegészítette az SW kombi változat és a kis autók kategóriájában különlegességnek számító 206 CC visszahúzható keménytetővel. Nagyon gazdag a motorkínálat is, melyből választani lehet. Az alapul szolgáló 1,1 literes 40 kW ugyan nem egy sprinter, hosszabb utakra biztosan nem való, de viszonylagos könnyű súlyának köszönhetően a városban jól boldogul. Különféle gyártási évvel találunk a piacon ezernégyszázas és ezerhatszázas motorokat 55 -től 80 kW-ig rendelkező teljeítménnyel. Ezek a motorok még azokat a sofőröket is kielégítik, akik a dinamikusabb vezetési stílust kedvelik. A 206-os esetében nincs értelme az erősebb motoroknak, születésekor sem tűnt ki az autó vezetési tulajdonságaival, az úton való viselkedése átlagosnak mondható. A lágy futómű és a karosszéria kilengése miatt az autó nyomkövetése egyáltalán nem jó. A kétliteres 99 kW –os, vagy a továbbfejlesztett RC 130 kW-os teljesítményű motorokat nincs értelme a használtautó piacon keresni. Ugyanez érvényes a kétliteres HDI turbódízelre is, mely eléggé megterheli az első futóművet és az aztán ettől jelentősen szenved. Jobbak a kisebb 1.4 a 1.6 HDI változatok, melyek kedvező fogyasztásukkal örvendeztetik a tulajdonost.

Felszereltség

A 206 születése idejében a kis autókba nem igazán szereltek kényelmet szolgáló elemeket. Ez különösen érvényes a kis 206-ra is. A modellek java így inkább cask alapfelszereltséggel kapható, klímával rendelkező autóra nehezen találunk.

Dizájn

A 206 külalakja az autó megjelenésének pillanatában tömegeket vonzott. A formaterv volt az autó sikereinek kulcsa, és lássuk be, hogy a 206-nak ez máig jól áll. Ez a sármos francia dizájn klasszikus példája. A kombi, és a kis visszahúzható keménytetős kabrió is jól néz ki.

Fogyasztás

A 206 motorháztetője alatt széles motorkínálatot találunk, melyek többsége meglehetősen takarékos. Nem vonatkozik ez a kétliteres és a benzin motorokra , valamint a HDI dízelre sem. Ellenkezőleg, a kisebb HDI motorok alacsony fogyasztásukról híresek, bár használtautóként nehezebben akadhatunk rájuk. A viszonylagosan alacsony fogyasztásért az autó viszonylagosan kis tömege is felelős.

Vezethetőség

Már a 206 megjelenésekor is inkább átlagon alulinak számítottak az autó vezetési tulajdonságai. Mai szemmel nézve határozottan nem ajánlható a sporotsan vezető sofőröknek. A lágy futómű inkább kényelmes és nyugodt vezetésre van hangolva, a kanyarvétel feszesebb és a vezérlés sem túl pontos.

Biztonság

Hasonlóan, mint az első Škoda Fabia a Peugeot 206 is négy csillaggal büszkélkedhet az Euro NCAP töréstesztek vizsgáin. Értékelésünkben azomban nem csak a csillagok számítanak, az autó korának előrehaladtával a konstrukció is öregszik, így már nem felel meg a mai szigorú biztonsági követelményeknek. Pontot veszít az ellenféllel szemben még a vezetési tulajdonságok miatt is, melyek egy tapasztalatlan sofőrt kellemetlenül meglephetnek.

Gyakorlatiasság

A 206 érthetően nem egy nagyon praktikus autó, másfelől az első ülésen utazók nem szenvednek helyhiányban. Hátul már kevesebb hely jut a térdeknek és a fejnek is ( az SW-re ez nem jellemző). A standard változat csomagtere a maga 245 literével átlagon alulinak modható és a kombi változatban is csak 313 liternyi helyet találunk. Az autó nem a legpraktikusabb, de a kis autók között hasonló paraméterekkel rendelkező autót nem igazán találunk.

Kényelem

A Peugeot 206 futóműve elsősorban kényelmes utazásra van hangolva. Az autó viselkedése lágy, mely a szétvert és lyukas utakon biztosan örömmel fogadnak az utasok. Számítanunk kell azonban azzal, hogy az ülések nem adnak biztos támaszt a rövid ülés és a kis oldaltámasz miatt.

Üzemeltetési költségek

A 206 motorjai kellemesen takarékosak, ez főleg az ezernégyszázas HDI-ra vonatkozik, mely az alacsony fogyasztást áhítók álma lehet. Ráadásul ez a motor (az erősebb motorral ellentétben) nagyon megbízható is. Egészében véve azomban a 206 megbízhatósága nem az autó erőssége. Ezt ellensúlyozzák az alkatrészek alacsony ára és az olcsó javítási költségek.

Peugeot 206



Október 23-án telephelyünk zárva tart. Ügyfélszolgálatunk 10:00 és 18:00 között lesz elérhető.

×
Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ