TörlésÖsszehasonlítomMegosztaniKüldés

Vélemény / Renault Mégane (1995–2002)

Összesített értékelés:
Előnyök

Jó belső tér

Karosszériaváltozatok széles választéka

Elegáns dizájn, attraktív kupé

Menetkomfort

Alacsony vételár

Az autóról

Renault Mégane 1995-ben váltotta fel a kimenő 19-es modellt. Az alsó középkategória tipikus képviselője, amely szokatlanul széles verziókínálattal büszkélkedhet. Tulajdonképpen talán nem is létezik olyan karosszériaváltozat, ami az első Mégane-nál hiányzott. Kezdetben a klasszikus ötajtós hatchback jelent meg, oldalán a háromajtós változattal jelentősen dinamikusabb formákkal és kevésbé praktikus belső térrel. Fokozatosan megjelent a Classic verzió, ami a sedan, valamint a Grandtournak keresztelt kombi, majd a kupéból kialakított nyitott tetős változat. A Mégane sorában először az autótörténetben megjelent a kompakt MPV. A magasított szerkezetű autó a Mégane Scénic elnevezést kapta és nagy sláger lett. Erről az autóról külön értékelést olvashat.

A Mégane egy tipikus ezredfordulós Renault-nak nevezhetjük. A külsőre érdekes és elegáns autó, bár a belső tér kialakításában kissé elmarad a versenytársak mögött. Sem a kidolgozása sem a felhasznált anyagok nem váltak az autó előnyére. Hasonló a helyzet egészében véve a műszaki megbízhatósággal, amely szintén átlagon aluli. Mostani szemszögből az első Mégane a kevésbé szervizigényes autók közé tartozik, egyszerű a javítása, ezért a kissé problémásabb műszakiság nem számít annyira. A vezérlés és a váltó sem érdemel dicséretet, egyik sem jeleskedik pontosságával. A vezetési tulajdonságait inkább átlagosnak nevezhetjük. A futómű puha hangolása nagyobb kilengéseket okozhat a kanyarokban és kevésbé kiszámítható viselkedést eredményezett. A Mégane úttartása jó, összességében biztos és megbízható. Viszont dicséretet érdemel a tágas belső tér és a valóban nagy csomagtér a sedan és a kombi változatnál. Van, akinek tetszenek a Mégane puha ülései, másoknak viszont nem.

Egészében véve a motorkínálata is jó. Ez idővel különféleképpen változott, és most 12-féle különböző verzióval találkozhatunk a piacon. Az alapteljesítményű az 1400 köbcentis motor 51 kW-tal. Remek választás az erősebb 70 kW-os teljesítményű verziója, amely már megfelelő módon dinamikus és emellett kedvező az üzemanyag-fogyasztása. Az idősebb 1,6 literes motorok 55 és 66 kW-os teljesítménnyel nem annyira érdekesek, viszont az 1600 köbcentis 79 kW-os teljesítménnyel már figyelmet érdemel. A legerősebbek a kétliteres motorok voltak, melyek közül a 84 kW-os nem nagyon érdekes, a tizenhat szelepes 108 kW-os jobb, és a dinamikája is megfelelő. A dízelmotorok palettája is fokozatosan korszerűsödött. Kezdetben az alap az 1.9 D atmoszferikus motor volt 47 kW-tal, a turbófeltöltős kivitele 66 kW-tal rendelkezett. Dinamika, fogyasztás és megbízhatóság szempontjából jobb választásnak bizonyulnak az újabb motorok. Ezeket először az 59 vagy 72 kW-os teljesítményű 1.9 dTi hajtóművek képviselték, és végül a kitűnő 1.9 dCi 75 kW-tal. Ez a legkulturáltabb és legmegbízhatóbb az összes közül.

Felszereltség

A Mégane első generációja még abból az időből származik, amikor az alsó középkategóriában nem volt megszokott a különböző kényelmi felszereltségi elemek használata. Ezért szegényesebb felszereltségre kell számítani, bár klíma vagy például centrálzár probléma nélkül található.

Dizájn

A Renault Mégane első generációja külsőleg máig tetszetős autó. Kecses és elegáns formái a háromajtós kupénál hangsúlyos sportos vonalakba mennek át. A különböző stílusok kedvelői megtalálják a kedvükre valót. A kiegyensúlyozott arányoknak köszönhetően a Mégane külsőleg kortalannak néz ki.

Fogyasztás

A Mégane motorai többségének egészében véve jó az üzemanyag-fogyasztása, és ez alatt nemcsak a turbódízelek kínálatát értjük. Ezt a nagyobb sedan és kombi változatnál kifejezetten ajánlani lehet, ugyanis a fogyasztás a terheléssel nem növekszik túlzottan. A hatchback nyugodtan megelégszik a benzinmotorokkal, csak a kétliteresnél kell magasabb fogyasztásra számítani.

Vezethetőség

A Mégane vezetési tulajdonságai egyáltalán nem rosszak, mégis inkább korának és kategóriájának átlagához tartoznak. A puha felfüggesztés és a karosszéria kanyarokban történő nagyobb kilengései miatt az autó viselkedése kevésbé kiszámítható, de az úttartása egészében véve problémamentes.

Biztonság

Az Euro NCAP töréstesztjeit az első Mégane kétszer végezte el. 1998-ban még az eredeti verzió, majd 1999-ben a ráncfelvarrott autó. Mindkettő négycsillagos értékelést kapott, de az újabb verzió nagyobb pontszámmal büszkélkedhet. Jelenleg a biztonságot inkább átlagosnak értékelhetjük.

Gyakorlatiasság

A Mégane elsősorban abból a szempontból praktikus, hogy a vásárló kiválaszthatja a számára legideálisabb karosszériaváltozatot. A kupéban túl sok hely nincs és a csomagtartóba sem fér sok csomag, a hatchback 350 literes térfogattal dicsekedhet, a sedané pedig 510 literes. A kombié is tisztességes nagyságú, 485 liter befogadására képes. Maga az utastér jó, az utasok nem fognak szenvedni a helyhiánytól.

Kényelem

A Mégane első generációja nagyon jó menetkomforttal büszkélkedhet, amit a futómű puha beállításából adódik. Az egyenetlenségek kiszűrése nagyon jó szinten van. Azonban emögött elmarad a belső tér kidolgozása és a nagyobb sebességnél az akusztikus komfort.

Üzemeltetési költségek

A Renault Mégane első generációja nem tartozik az egyértelműen megbízható autók közé, a fenntartási költségei viszont ésszerű keretek között mozognak. Ez az üzemanyag-fogyasztásnak, pótalkatrészek és az autó jelenlegi alacsony vételárának, valamint az esetleges javítások alacsony költségének köszönhető.

Renault Megane



Október 23-án telephelyünk zárva tart. Ügyfélszolgálatunk 10:00 és 18:00 között lesz elérhető.

×
Nyomja meg az Enter keresni.
06-1-810-0000Hétfő–vasárnap, 8:00–21:00
Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ